  • 21. Data: 2021-06-01 11:48:26
    Temat: Re: Dokrecanie kol
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-06-01 08:23, Mateusz Bogusz wrote:
    [...]
    > Narzędzia mają zazwyczaj odpowiedni rozmiar do tego co mają zrobić -
    Nie byłbym tego taki pewny. Jestem w stanie takim zwykłym krótkim,
    gównianym kluczem, które producenci dają do samochodów osobowych
    dokręcić śruby sporo mocniej niż kluczem dynamometrycznym ustawionym na
    110 Nm. A jak jeszcze dołożę przedłużkę i będę dokręcał nogą to panie...

  • 22. Data: 2021-06-01 17:01:32
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 31.05.2021 o 15:44, J.F pisze:

    > IMO - wciskali niedawno powszechnie za mniejsze pieniadze.
    > Ale w czym pomoga, a w czym nie ...

    > co jest swoja droga ciekawe, bo dawniej to byly "brudne" ?
    >
    > Ale chodzilo tylko o to ze assistance moze nie pomoc, szczegolnie jak
    > sie trafi w dlugi weekend.
    > Kolo zapasowe pomoze ... ale tylko raz :-)

    Zależy ile kół stracisz. Jak 2 to nie pomoże ani razu.

  • 23. Data: 2021-06-01 20:12:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.05.2021 o 12:35, J.F pisze:

    > Czy taki zestaw naprawczy pomoze? Czasem moze i tak, a czasem juz nie.

    Kolo zmieniałem 5 razy. Cztery razy "nie było co zbierać" i żadne
    zestawy by nie pomogły. Raz nie był potrzebny ani zestaw ani zapas -
    jakiś nadgorliwy aktywista miejski mi włożył kamyczek w wentyl. Co
    ciekawe robił to jak się okazało regularnie w miejscu... gdzie
    parkowanie było zupełnie legalne i nikomu nie przeszkadzało (200 metrów
    dalej jest sajgon i błocko zamiast trawnika, ale tam mu ponoć nie
    przeszkadzało...)

    https://www.google.pl/maps/@52.217558,20.9649807,3a,
    75y,76.73h,99.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNFzh12oinbwDAD
    dLZOZWeg!2e0!7i16384!8i8192

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2021-06-02 10:10:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.06.2021 11:48, JDX wrote:
    > A jak jeszcze dołożę przedłużkę i będę dokręcał nogą to panie...

    Szczególnie jak na końcu jeszcze dwóch Pudzianów złapie, to faktycznie
    producent narzędzia mógł nie przewidywać takiego jego wykorzystywania.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2021-06-02 15:07:55
    Od: K <n...@e...com>

    On 28/05/2021 14:28, J.F wrote:
    > https://www.onet.pl/styl-zycia/dompelenpomyslow/powi
    nnismy-zrobic-to-po-kazdej-zmianie-kol-a-malo-kto-to
    -robi/nj8f6zt,30bc1058

> [...]
    > Ile razy to zrobiliście?"
    >
    > Tak prawde mowiac ... to raz srube zgubilem.
    > Tylko nie wiem - zadzialalo 50km, zapomnial dokrecic, a moze ktos
    > pozniej probal odkrecic ...
    >
    > w innych przypadkach, to raczej trudno bylo sruby odkrecic, niz
    > okreslic je luznymi :-)
    >
    > No i co - samemu dokrecic, czy
    > "Najlepiej, aby ponownym dokręceniem śrub zajął się również
    > wulkanizator i zrobił to za pomocą tych samych wartości ustalonych
    > przez producenta."
    >
    > Jak ja dokrecalem na wyczucie, to zadna sruba sie nie wykrecila :-P

    Od 7 lat nie wymieniam opon na ziomowe wiec ewentualnie moglbym
    sprawdzic przy wymianie opon ze starosci ale i tak tego nie robie.
    Wszystkie na raz sie nie odkreca, a i tak wczesniej bedzie to slychac/czuc.

  • 26. Data: 2021-06-02 15:13:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Jun 2021 14:07:55 +0100, K wrote:
> [...]
    > Od 7 lat nie wymieniam opon na ziomowe wiec ewentualnie moglbym
    > sprawdzic przy wymianie opon ze starosci ale i tak tego nie robie.

    No ... zalezy od przyczyny.
    Jak sie samoczynnie poluzowala jedna ... to czemu nie wszystkie?
    Jak gumiarz zapomnial dokrecic jedna srube ... a moze jedno cale kolo?

    >a i tak wczesniej bedzie to slychac/czuc.

    Przy takim podejsciu ... jestes pewien, ze nie zlekcewazysz ? :-)

    J.

  • 27. Data: 2021-06-02 16:57:00
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/06/2021 14:13, J.F wrote:
> [...]
    > Jak gumiarz zapomnial dokrecic jedna srube ... a moze jedno cale kolo?

    > Przy takim podejsciu ... jestes pewien, ze nie zlekcewazysz ? :-)

    Jestem pewien, jak tylko uslysze jakis dziwny dzwiek to robie sledztwo
    ;) wczoraj np. wracalem z Edynburga rozpedzilem sie tak do ~130mph i
    zauwazylem, ze auto lekko buja lewo/prawo, eksperyment powtorzylem trzy
    razy i okazalo sie, ze to byla wina nawiezchni w tamtym jednym miejscu
    bo problem wiecej nie wystapil.

  • 28. Data: 2021-06-02 19:59:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.06.2021 15:13, J.F wrote:
    > Przy takim podejsciu ... jestes pewien, ze nie zlekcewazysz ?:-)

    Nawet na dwóch szpilkach koło samo nie odpadnie - a przynajmniej nie od
    razu. Długo musiałbyś ignorować szarpanie na kierownicy albo stukanie z
    tyłu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2021-06-02 21:37:21
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Nawet na dwóch szpilkach koło samo nie odpadnie - a przynajmniej nie od
    > razu. Długo musiałbyś ignorować szarpanie na kierownicy albo stukanie z
    > tyłu.

    Po prostu nigdy Ci się to nie przytrafiło.

  • 30. Data: 2021-06-03 06:48:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-06-02 o 21:37, ii pisze:

    > Po prostu nigdy Ci się to nie przytrafiło.

    A jak często to się przytrafia?
    Raz na ile tysięcy km czy też raz na ileś dokręceń?