  • 11. Data: 2021-03-05 12:50:03
    Temat: Re: Driver LED BP5131 - jak to działa?
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 05/03/2021 06:52, Arek wrote:
    > Użytkownik "Cezar" <c...@t...pl.invalid> napisał w wiadomości
    et...

    > Widziałem, dalej nie wiem jakie one są. Tzn, czy po prostu łączone
    > szeregowo , czy jeszcze coś zawierają.

    W tym przypadku nic. W Twojej diodzie jest 6 połączonych szeregowo diod.
    Są też diody z wbydowanym regulatorem CC

    > Może, przy wcześniejszej ekspoaltacji nie potrzebowała zmniejszać.
    > Inna tego samego typu po prostu na ułamek sekundy się zupełnie
    > wyłącza.
    >
    > Dalej jednak nie wiem jak to działa. W przypadku starszych
    > układów z kondensatorem szeregowym przebieg prądu (1. mój link)
    > odpowiada konstrukcji. Przebieg dla układów BP5131 przypomina
    > zasilane przetwornicą (ukrytą w trzonku) świetlówki (2. link)?

    Widziałeś kiedyś jak wygląda charakterystyka diody LED Forward
    current/forward voltage?
    Nie spodziewaj się że Twój wykres prądu będzie piękną sinusoidą.
    Jak byś dodał kondesator 1uF/400V za mostkiem to wyglądało by to troche
    lepiej i pewnie migotania by było mniej.

    > Tymczasem żadnej cewki nie ma. Prosty regulator liniowy
    > musiałby przyjąć na siebie resztę napięcia czyli ok. 30-40V
    > przy deklarowanej mocy lampki 7W to ok. 1,2W - niby możliwe.
    > Poza tym byłby bardzo narażony na wahania napięcia np. przy
    > 245V zamiast 230V.
    > Pytanie co jeszcze siedzi w "diodach"?

    Dokładnie tak jest. 1-1.5W wytracane jest w regulatorze.
    Tak się tnie koszty i upraszcza cały układ.
    Żarówki z przetwornicą też są ale drogie i awaryjne bo elektrolity nie
    wytrztmują wysokich temperatur i w końcu padają. Nie wspomne o produkcji
    zakłóceń przez takie żarówki.

  • 12. Data: 2021-03-05 12:58:26
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 05/03/2021 11:50, Cezar wrote:

    > W tym przypadku nic. W Twojej diodzie jest 6 połączonych szeregowo diod.
    > Są też diody z wbydowanym regulatorem CC

    Tutaj masz przykład żarówki, w której 2 z diod mają wbudowany regulator CC
    https://www.youtube.com/watch?v=W0a8qaO2kn4&t=268s

    c.