  • 21. Data: 2020-08-15 14:26:14
    Temat: Re: Duża obrabiarka CNC
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 sierpnia 2020 21:09:55 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    do prędkości kosmicznej. Prądem. Bohaterów.

    > SpinLaunch?
    > https://www.nextbigfuture.com/wp-content/uploads/201
    8/02/064d55baf96c465d208e6c6a5c8a0d31.png

    https://en.wikipedia.org/wiki/Non-rocket_spacelaunch
    #Slingatron

  • 22. Data: 2020-08-15 14:35:26
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-15 o 13:33, Konrad Anikiel pisze:
    (...)

    > A gdzie w tym pasowaniu mieści się naprężenie obwodowe?

    To jak z balonem, gdy nadmuchany to się sam trzyma.
    Kiedyś w programie Sonda wspominali, że bez ciśnienia w środku rakiety,
    zapadła by się ona pod własnym ciężarem.

    > Blachy zgrzewają doczołowo. Możesz opisać jak byś sobie wyobrażał
    tarciową spoinę T?

    Jest to zgrzewanie tarciowe z przemieszaniem.
    FSW
    Łatwo znaleźć szczegóły tej metody w necie.
    https://youtu.be/XM825iLaPvU?t=171

    WM

  • 23. Data: 2020-08-15 15:11:59
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 sierpnia 2020 21:35:29 UTC+9 użytkownik WM napisał:
> [...]
    > Kiedyś w programie Sonda wspominali, że bez ciśnienia w środku rakiety,
    > zapadła by się ona pod własnym ciężarem.

    Co według Ciebie przenosi naprężenia obwodowe w isogridzie: cienizna czy żebra?

    > tarciową spoinę T?
    >
    > Jest to zgrzewanie tarciowe z przemieszaniem.
    > FSW
    > Łatwo znaleźć szczegóły tej metody w necie.
    > https://youtu.be/XM825iLaPvU?t=171

    Ja doskonale znam tą technikę. Interesuje mnie tylko jak Ty sobie wyobrażasz
    połączenie żebra z płaską blachą (klasyczne T).

  • 24. Data: 2020-08-15 17:56:52
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-15 o 15:11, Konrad Anikiel pisze:

    > Co według Ciebie przenosi naprężenia obwodowe w isogridzie: cienizna czy żebra?
    Rura o tej samej średnicy i grubości ścianki ma określoną wytrzymałość
    na wewnętrzne ciśnienie.
    Jeżeli pocienimy ściankę i z uzyskanego materiału zrobimy żebra, to nie
    wzrośnie wytrzymałość.
    Żebra nie wzmacniają, tylko usztywniają, stabilizują konstrukcję.

    Jakiego rzędu ciśnienie jest w rakiecie?

    > Ja doskonale znam tą technikę. Interesuje mnie tylko jak Ty sobie wyobrażasz
    połączenie żebra z płaską blachą (klasyczne T).

    Rzeczywiście to frezują.
    We wcześniejszej części filmu pokazano frezarkę do żeber.

    WM

  • 25. Data: 2020-08-16 01:15:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 sierpnia 2020 00:57:11 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Rura o tej samej średnicy i grubości ścianki ma określoną wytrzymałość
    > na wewnętrzne ciśnienie.
    > Jeżeli pocienimy ściankę i z uzyskanego materiału zrobimy żebra, to nie
    > wzrośnie wytrzymałość.

    Uzyskany materiał z pocienienia ścianki poszedł na złom w postaci wióra.

> [...]
    połączenie żebra z płaską blachą (klasyczne T).

    > Rzeczywiście to frezują.
    > We wcześniejszej części filmu pokazano frezarkę do żeber.

    No więc kolejny raz powtarzam pytanie: wiesz coś o isogridzie czy tylko chciałeś
    pokazać że potrafisz się wymądrzać na temat o którym nie masz pojęcia?

  • 26. Data: 2020-08-16 11:12:48
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-16 o 01:15, Konrad Anikiel pisze:

    > Uzyskany materiał z pocienienia ścianki poszedł na złom w postaci wióra.

    I co z tego?
    Porównujemy dwie rury o tej samej średnicy zewnętrznej i masie.
    Ta która ma żebra musiała być zrobiona z większej rury.

    połączenie żebra z płaską blachą (klasyczne T).

    > No więc kolejny raz powtarzam pytanie: wiesz coś o isogridzie czy tylko chciałeś
    pokazać że potrafisz się wymądrzać na temat o którym nie masz pojęcia?

    Chciałem wyjaśnić wątpliwości jakie mi się nasunęły na ten temat.
    Ty zaś nie zachowuj się tak jakbyś pozjadał wszystkie rozumy.
    Dyskusja powinna toczyć się wokół tematu, a nie być okazją do wycieczek
    osobistych i popisów typu maczo w pubie.

    WM

  • 27. Data: 2020-08-16 14:44:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 sierpnia 2020 18:12:52 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > I co z tego?
    > Porównujemy dwie rury o tej samej średnicy zewnętrznej i masie.
    > Ta która ma żebra musiała być zrobiona z większej rury.

    Na filmie pan CEO uprzejmie tłumaczy że usuwają ponad 2/3 masy, ale pozostawiają 90%
    wytrzymałości.

> [...]
    > Dyskusja powinna toczyć się wokół tematu, a nie być okazją do wycieczek
    > osobistych i popisów typu maczo w pubie.

    Ja się dopytuję czy masz coś w temacie do powiedzenia, bo może trafił się zawodnik od
    którego można się czegoś ciekawego dowiedzieć. No ale dobra, nevermind.

  • 28. Data: 2020-08-16 15:13:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-08-15 o 15:11, Konrad Anikiel pisze:
    > Co według Ciebie przenosi naprężenia obwodowe w isogridzie: cienizna czy żebra?

    Dalej mówi o ortogridzie. Skoro lepszy od iso, to dlaczego nie stosują w
    Atlasach. Tylko w Vulcanie. Czyżby nie warto bo Atlasy już ostatnie lecą?
    https://youtu.be/o0fG_lnVhHw?t=1164

    Robert

  • 29. Data: 2020-08-16 15:27:28
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > A ci z ULA muszą giąć ręcznie blachy Atlasy. ;-)
    > https://youtu.be/o0fG_lnVhHw?t=1462

    Najlepszy jest ten przesuw po fi chińską ręczną wyciągarką.

  • 30. Data: 2020-08-16 15:45:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 sierpnia 2020 22:13:34 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:

    > Dalej mówi o ortogridzie. Skoro lepszy od iso, to dlaczego nie stosują w
    > Atlasach. Tylko w Vulcanie. Czyżby nie warto bo Atlasy już ostatnie lecą?
    > https://youtu.be/o0fG_lnVhHw?t=1164

    Wiesz, ja to swój projekt mogę przerobić na jakiś nowy koncept przez jeden dzień, a u
    nich to trzeba przeciągnąć przez stado pierdzieli którzy cię skutecznie zniechęcą do
    takich zamachów na ich spokój ducha. Jak ktoś całe życie lizał dupę szefom i kłaniał
    się w pas idiotom żeby na dwa lata przed emeryturą doczekać się promocji na
    stanowisko principal engineera, to nie po to żeby jakieś innowacje pozytywnie
    opiniować. Chińskie zabawki się wzmacnia honeycombem, a w ULA po 50 latach odkryli że
    isogrid wcale nie jest najlepszy do rakiet kosmicznych, bo wcale nie jest taki iso.
    Imponujące!