  • 31. Data: 2020-08-16 18:03:42
    Temat: Re: Duża obrabiarka CNC
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-16 o 14:44, Konrad Anikiel pisze:

    > Na filmie pan CEO uprzejmie tłumaczy że usuwają ponad 2/3 masy, ale pozostawiają
    90% wytrzymałości.

    Czy uważasz, że CEO podając wytrzymałość 90% miał na myśli akurat
    naprężenia obwodowe?
    Może chodziło mu o zginanie, lub utratę stateczności?

    Co prawda rury grubościenne ciśnieniowe liczy się jednak inaczej niż
    cienkościenne.
    Muszę to sprawdzić w podręczniku wytrzymałości materiałów.

    połączenie żebra z płaską blachą (klasyczne T).

    pokazać że potrafisz się wymądrzać na temat o którym nie masz pojęcia?

    > Ja się dopytuję czy masz coś w temacie do powiedzenia, bo może trafił się zawodnik
    od którego można się czegoś ciekawego dowiedzieć. No ale dobra, nevermind.

    Ja też chcę się czegoś ciekawego dowiedzieć, skorzystać z doświadczeń
    innych.
    Kiedyś była modna "burza mózgów", która jakoś popadła w zapomnienie, a
    szkoda bo w formie zabawy pozwalała popatrzeć na problem w różnych
    punktów widzenia.

    Ostatnie 20 lat przed emeryturą zajmowałem się projektowaniem mocno
    obciążonych części (w programie SolidWorks i CosmosWorks). Stąd moje
    zainteresowanie tymi żebrami, bo sam podobne optymalizowałem.

    WM

  • 32. Data: 2020-08-16 18:18:19
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Dalej mówi o ortogridzie. Skoro lepszy od iso, to dlaczego nie stosują w
    > Atlasach. Tylko w Vulcanie. Czyżby nie warto bo Atlasy już ostatnie lecą?
    > https://youtu.be/o0fG_lnVhHw?t=1164

    Oni już wtedy używali komputerów do obliczeń wytrzymałościowych.
    To były początki więc umieli liczyć tylko proste modele trójkątne.
    CEO to mówił na wizji i w najciekawszym dla mnie momencie Dustin zmienił
    temat na obrabiarkowy.

    WM

  • 33. Data: 2020-08-17 02:39:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 sierpnia 2020 01:03:44 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Kiedyś była modna "burza mózgów",

    Właśnie dałeś przykład. Ty bredzisz o tarciowym spawaniu żeber do blachy. Kiedy ja
    pytam w jaki sposób byś to chciał zrobić, to Ty mnie określasz jako macho i coś tam
    jeszcze. Burza czego?

  • 34. Data: 2020-08-17 08:29:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    W dniu sobota, 15 sierpnia 2020 00:09:21 UTC+9 użytkownik robot
    napisał:

    >Ludzka ręka nie jest ani trochę tak sztywna jak ta maszyna, a potrafi
    >zrobić jajko Fberge, Pietę, albo Rushmore Memorial.

    Bo ma inne czujniki polozenia ... ktorych tu nie widac.

    No i czasem odpowiednie punkty podparcia ...

    J.

  • 35. Data: 2020-08-17 09:17:33
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-17 o 02:39, Konrad Anikiel pisze:

    > Właśnie dałeś przykład. Ty bredzisz o tarciowym spawaniu żeber do blachy. Kiedy ja
    pytam w jaki sposób byś to chciał zrobić, to Ty mnie określasz jako macho i coś tam
    jeszcze. Burza czego?

    Brainstorming, czyli burza mózgów.
    https://www.praca.pl/poradniki/rynek-pracy/burza-moz
    gow-definicja,zasady,etapy_pr-2271.html

    https://porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/7-zasad-prow
    adzenia-burzy-mozgow/

    U Ciebie to burza hormonów, która ogłupia i wywołuje agresywne słownictwo.
    Ostatnio to często spotykane, bo przykład idzie z góry.

    Mam kilka pomysłów na zgrzewanie tarciowe żeber, ale po takiej zachęcie
    z Twojej strony nie widzę odpowiedniego klimatu by się nimi podzielić.

    WM

  • 36. Data: 2020-08-17 15:13:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-08-14 o 17:54, J.F. pisze:
> [...]
    a/obrobka-objetosciowa/kucie-walow-korbowych-metoda-
    tr/#s-kucie-walow-korbowych-metoda-tr

    >Do tego jest specjalna maszyna zakładana na wał.

    Nie powinny byc te czopy odpowiednio ustawione wzgledem siebie ?

    >TR to metoda wykonywania wykorbień metodą profesora Tadeusza Ruta.

    Ale na poczatku jest pręt ... jak uzyskany ?

    J.

  • 37. Data: 2020-08-17 16:57:52
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-17 o 15:13, J.F. pisze:
> [...]
    tr/#s-kucie-walow-korbowych-metoda-tr

    > Nie powinny byc te czopy odpowiednio ustawione wzgledem siebie ?

    A no właśnie.
    Sam się nad tym zastanawiałem.
    Wał nieruchomy tokarka się obraca? :)
    Może efekt skali i wał się ugina dopasowuje jak szyna kolejowa?
    Wiem, że łożyska ślizgowe osadza się czasem obrotowo, by się mogły
    dostosować.
    Ale to są tylko moje domysły.

    > Ale na poczatku jest pręt ... jak uzyskany ?

    Chyba odlany i wstępnie kuty.

    Osobiście obserwowałem jak kuje się duże kule do łożysk tocznych.
    Wygląda to topornie, choć na końcu tolerancje są wyśrubowane.

    WM

  • 38. Data: 2020-08-17 20:01:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Jest parę ciekawych rzeczy. Zgrzewają tarciowo bez przetapiania i
    >osłabiania materiału.

    A na jaka glebokosc im to zgrzewanie wychodzi ?
    Bo blacha na oko jakies 10mm ma.

    No i wczesniej anoduja - nie przeszkadza im ta wastwa tlenku przy
    zgrzewaniu ?
    Szczegolnie na krawedziach blach ...

    >Pokazali standardowe użebrowanie, ale jak je wytwarzają nie
    >powiedzieli.

    pokazali wczesniej -frezuja

    >Niskie te żeberka, ale właściwie po co?
    >Domyślam się, że chodzi o usztywnienie, ale to ma sens, gdy chodzi o
    >stateczność konstrukcji, czyli przy ściskaniu, a nie rozciąganiu.

    Wysokie sa te rakiety - jest i sciskanie.

    Ale ... na zgrzewaniach nie ma zeberek. Nie oslabia to ?

    J.

  • 39. Data: 2020-08-17 20:09:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
> [...]
    > (...)

    >Co według Ciebie przenosi naprężenia obwodowe w isogridzie: cienizna

    A nie jedno i drugie ?
    Choc przekroj "cienizny" jest chyba wiekszy niz zebra.

    No i ... na zgrzewach nie ma zeber, a przeciez to najciensze miejsce
    decyduje o wytrzymalosci calosci ...

    J.

  • 40. Data: 2020-08-17 20:14:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    W dniu niedziela, 16 sierpnia 2020 22:13:34 UTC+9 użytkownik Robert
    Wańkowski napisał:

> [...]
    >jeden dzień, a u nich to trzeba przeciągnąć przez stado pierdzieli
    >którzy cię skutecznie zniechęcą do takich zamachów na ich spokój
    >ducha.
    >Jak ktoś całe życie lizał dupę szefom i kłaniał się w pas idiotom
    >żeby na dwa lata przed emeryturą doczekać się promocji na stanowisko
    >principal engineera, to nie po to żeby jakieś innowacje pozytywnie
    >opiniować.
    >Chińskie zabawki się wzmacnia honeycombem, a w ULA po 50 latach
    >odkryli że isogrid wcale nie jest najlepszy do rakiet kosmicznych, bo

    Przeciez tlumacza - programy z lat 70-tych radzily sobie tylko z
    trojkatami.

    Teraz trzeba by to wszystko przeliczyc ... a wspolczynnik
    bezpieczenstwa od 1.1 do 1.25.

    Swoja droga - cos mowil o probie cisnieniowej ... jakie cisnienie
    przyjac przy wspolczynniku 1.1 ?

    J.