  • 101. Data: 2023-05-19 20:44:16
    Temat: Re: Dziwny problem z kodem w C (gcc mips/pic32)
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 19.05.2023 o 18:41, Jacek Radzikowski pisze:
    > On 5/19/23 11:21, Janusz wrote:
    > [...]
    >
    > Kompletnie OT, ale zżera mnie ciekawość: Dlaczego używasz Win do
    > odpalania KiCada, skoro ładnie działa na linuksie?
    Bo mam projekty jeszcze robione w 4 i 5, każdy chce mi je remapowć ale
    przy tym oczywiście się wywala na moich bibliotekach. Mam już dość z tym
    walki, pod windą 2 wersji nie zainstalujesz bo mają wspólne zmienne i
    nawet dynamiczne przełączanie/mapowanie zmiennych nie pomaga. A tak w
    Ubuntu odpalam 7, pod W7 odpalam 5 i mam jeszcze XP gdzie odpalam
    najstarsze pod 4 i programy tylko dobrze pod Xp działające.
    --
    Janusz

  • 102. Data: 2023-05-19 22:54:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 May 2023 20:40:16 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Ale jakim prawem, w tej konstrukcji nie powinno do tego dojść,
    > przecież
    > po to 'pytał' o długość tablicy aby nie przekroczyć zakresu.

    Ale męczysz. A długość tablicy w czym? W milach czy we wiorstach? A
    może w łokciach?

    - Kierowniku ile mamy kopać ten rów?
    - Od tego słupa do 15:00

    --
    Marek

  • 103. Data: 2023-05-20 06:46:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 May 2023 17:35:37 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Markowi pogratulować, ze tak szybko namierzył miejsce problemu.

    Właściwe to już nie jest rocket science, po adresach symboli po
    konsolidacji całości widać co sąsiaduje przed najeżdżaną tablicą.
    Jeśli inna to jest pierwszym podejrzanym kandydatem do sprawdzenia.
    Wyszedł banał a liczyłem, że ten wyjątek powodowało coś ciekawszego.

    --
    Marek

  • 104. Data: 2023-05-20 09:18:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 19.05.2023 o 22:54, Marek pisze:

    > Ale męczysz.
    Ja męczę? przecież to ty miałeś problem nie ja.

    A długość tablicy w czym? W milach czy we wiorstach? A może
    > w łokciach?
    Skoro masz takie podejście to się wypisuję z tego tematu.
    Co nie zmienia postaci rzeczy ze funkcja jest zła.

    > - Kierowniku ile mamy kopać ten rów?
    > - Od tego słupa do 15:00

    Byłeś w wojsku? chyba nie, a ja byłem całe 2 lata i doskonale wiem co to
    znaczy.

    --
    Janusz

  • 105. Data: 2023-05-20 10:57:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 20 May 2023 09:18:54 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Skoro masz takie podejście to się wypisuję z tego tematu.
    > Co nie zmienia postaci rzeczy ze funkcja jest zła.

    Nie obrażaj się. Już inni próbowali Ci wytłumaczyć, że operator
    działa prawidłowo i tak ma być. Tylko trzeba pamiętać w jakich
    jednostkach operuje.

    --
    Marek

  • 106. Data: 2023-05-20 11:17:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 20.05.2023 o 10:57, Marek pisze:

    > Nie obrażaj się. Już inni próbowali Ci wytłumaczyć, że operator działa
    > prawidłowo i tak ma być. Tylko trzeba pamiętać w jakich jednostkach
    > operuje.

    No nie, z dyskusji wynika że nie działa prawidłowo, i sam się na tym
    naciąłeś bo nazwa jego jnie odzwierciedla zakresu działania, więc
    powinien sie nazywać inaczej aby to jednoznacznie identyfikować np
    sizeof_byte czy coś w tym stylu.

    --
    Janusz

  • 107. Data: 2023-05-20 13:03:48
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Janusz <j...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > sie nazywać inaczej aby to jednoznacznie identyfikować np sizeof_byte czy

    Nie działa prawidłowo bo ma krótką nazwę? Pewnie printf() też źle działa bo
    nie drukuje na drukarce.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 108. Data: 2023-05-20 13:31:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nie działa prawidłowo bo ma krótką nazwę?
    Może przeczytaj jeszcze raz co napisałem,
    "bo nazwa jego nie odzwierciedla zakresu działania,"

    --
    Janusz

  • 109. Data: 2023-05-20 14:45:56
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Janusz <j...@o...pl> napisał(a):
    > Może przeczytaj jeszcze raz co napisałem,
    > "bo nazwa jego nie odzwierciedla zakresu działania,"

    Przeczytałem, nazwa jest według Ciebie zbyt krótka aby w pełni opisać
    działanie operatora. Tylko że tak jest ze wszystkimi funkcjami i operatorami
    w każdym języku. W Javie próbuje się pójść Twoim tokiem rozumowania i
    wychodzą tasiemce typu
    sizeofTakingTypeOrVariableAsArgumentAndReturningItsS
    izeInBytes(). W C
    przyjęto krótką konwencję aby kod był przejrzysty. Szczególnie, że nie ma z
    czym tego sizeof() pomylić, nie ma w C drugiego takiego operatora o podobnym
    działaniu. Jak nie wiesz co zwraca dany operator, to czytasz jego
    dokumentację. Nie bardzo sobie wyobrażam co chcesz osiągnąć. Nazwy tak
    opisowe, że sięganie po dokumentację będzie zbędne? Jak ktoś nie chce czytać
    dokumentacji, to niech znajdzie sobie inne zajęcie niż programowanie.

    > Pewnie printf() też źle działa
    > bo nie drukuje na drukarce.Chciałeś być dowcipny? ale chyba coś nie
    > wyszło :(

    Będe się upierał, że wyszło dobrze :) Programista musi czytać opisy funkcji
    i operatorów a nie wybierać tylko ze względu na kojarzące się angielskie
    słowa.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 110. Data: 2023-05-20 17:50:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > działanie operatora. Tylko że tak jest ze wszystkimi funkcjami i
    > operatorami w każdym języku. W Javie próbuje się pójść Twoim tokiem
    Zawsze można przesadzić, a operat jak widać nie jest uniwersalny.

> [...]
    > ma z czym tego sizeof() pomylić, nie ma w C drugiego takiego operatora o
    > podobnym działaniu. Jak nie wiesz co zwraca dany operator, to czytasz
    Ale to nie ja mam problem, ja napisałem swoja funkcję i używam.
    Więc ten przytyk jest nie na miejscu.

> [...]
    > tak opisowe, że sięganie po dokumentację będzie zbędne? Jak ktoś nie
    > chce czytać dokumentacji, to niech znajdzie sobie inne zajęcie niż
    Też tak uważam, tylko co z tego, można pisać a wystarczy słabszy dzień i
    popełnia się proste błędy które o dziwo przechodzą dalej.

    --
    Janusz