    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dziwny problem z kodem w C (gcc mips/pic32)
    Date: Sat, 20 May 2023 14:45:56 +0200
    <u49s6u$q89$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <a...@n...icm.edu.pl>
    <u4a34r$tmk$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <u4a9ch$10h$1$grzegorz@news.chmurka.net>
    <u4ab0s$1t2$1$Janusz@news.chmurka.net>

    Janusz <j...@o...pl> napisał(a):
    > Może przeczytaj jeszcze raz co napisałem,
    > "bo nazwa jego nie odzwierciedla zakresu działania,"

    Przeczytałem, nazwa jest według Ciebie zbyt krótka aby w pełni opisać
    działanie operatora. Tylko że tak jest ze wszystkimi funkcjami i operatorami
    w każdym języku. W Javie próbuje się pójść Twoim tokiem rozumowania i
    wychodzą tasiemce typu
    sizeofTakingTypeOrVariableAsArgumentAndReturningItsS
    izeInBytes(). W C
    przyjęto krótką konwencję aby kod był przejrzysty. Szczególnie, że nie ma z
    czym tego sizeof() pomylić, nie ma w C drugiego takiego operatora o podobnym
    działaniu. Jak nie wiesz co zwraca dany operator, to czytasz jego
    dokumentację. Nie bardzo sobie wyobrażam co chcesz osiągnąć. Nazwy tak
    opisowe, że sięganie po dokumentację będzie zbędne? Jak ktoś nie chce czytać
    dokumentacji, to niech znajdzie sobie inne zajęcie niż programowanie.

    > Pewnie printf() też źle działa
    > bo nie drukuje na drukarce.Chciałeś być dowcipny? ale chyba coś nie
    > wyszło :(

    Będe się upierał, że wyszło dobrze :) Programista musi czytać opisy funkcji
    i operatorów a nie wybierać tylko ze względu na kojarzące się angielskie
    słowa.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/