  • 371. Data: 2012-05-27 22:05:48
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 24.05.2012 21:24, Anerys pisze:

    > 2*10^-7 N/m. Mimo to ten wykładnik -7 wystarcza, ażeby przy dużym
    > prądzie dwa blisko położone przewody zrobiły bum...
    >
    > 1 niuton na metr pozrywało by chyba przewody w liniach przesyłowych...

    Niekoniecznie, jakby jeszcze przyciąganie elektryczne też tak zawyżyć :)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 372. Data: 2012-05-28 01:42:42
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie, jakby jeszcze przyciąganie elektryczne też tak zawyżyć :)

    Może i nie, trudno w biegu oszacować, w każdym razie siły były by
    niewąskie, a szyny zasilające w centrali telefonicznej, to musiały by być
    chyba żywicą twardszą od betonu izolowane, coby śrubek nie pozrywały w
    przypadku poboru większego prądu, a uzwojenia w silnikach, to też koniecznie
    pod epidianem jakimś, coby się nie pozrywały niekoniecznie od siły
    odśrodkowej... :)
    Z drugiej strony, kilka rzeczy mgło by być niezwykle łatwe, np. silnik
    liniowy do normalnych pociągów, bierzesz zwykły aku samochodowy, czynisz
    odpowiednią zwojnicę i prujesz "pajezdem" tak stówką, niskim kosztem :)

    (oczywiście wiem, że wyżej ch.. się nie podskoczy, ale tak miło czasem
    pomarzyć) :)))

  • 373. Data: 2012-05-28 07:03:19
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 28.05.2012 01:42, Anerys pisze:

> [...]
    > w przypadku poboru większego prądu, a uzwojenia w silnikach, to też
    > koniecznie pod epidianem jakimś, coby się nie pozrywały niekoniecznie od

    Trzeba by po prostu dbać o dopasowanie obciążenia tak, żeby siły
    magnetyczne były tej samej wartości co elektryczne. Czyli istotne by
    było dopasowanie nawet dla prądu stałego.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 374. Data: 2012-06-01 19:59:01
    Temat: Re: bezpiecznik topikowy
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 26.05.2012 00:46, Michoo pisze:

    > Zależnie od przeciążenia. Wybuchnięcie bezpiecznika jest bardzo rzadkim
    > zdarzeniem (zwłaszcza w typowych bezpiecznikach domowych wypełnionych
    > piaskiem) a nie typowym sposobem zadziałania.

    Raczej sie nie zdarza, ale dość często można zobaczyć bezpiecznik w
    którym metal z drucika został napylony na szkło.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 375. Data: 2012-06-01 21:10:08
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.05.2012 19:24, Pszemol wrote:
    > "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message

    > Sorry, ale to niedobry pomysł...
    > Ta izolacja 1000V to jak byś miał rękawicą dotykać drutu a nie
    > próbować rękawicę przebić tym drutem - wtedy izolacja nie
    Ale musiałyby się przebić dwie - to po pierwsze. A po drugie trzeba by
    naprawdę jakoś dziwnie trzymać druty, żeby wbić je w rękawicę, a przed
    otarciami/zadrapaniami chronią świetnie.

    > wytrzyma 1000V - wręcz przeciwnie - daje Ci fałszywe przekonanie
    > bezpieczeństwa i daje Ci niepotrzebną pewność siebie - ja wolę bez
    > i wiem że kabli pod napięciem mam się nie dotykać bez izolacji.
    Ja zazwyczaj też wolę wykręcić bezpiecznik, ale czasami "się nie da" (bo
    np trzeba zmierzyć, czy się aluminium znowu nie upaliło).

    Michoo