  • 291. Data: 2012-05-23 13:16:59
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 23.05.2012 13:04, Szczepan Bialek wrote:

> [...]
    Ale musisz uzgodnić definicję prądu i oporu najpierw - hint: nie ma
    przepływu przez izolator.

    > Pojemnosc kondensatora maleje ze wzrostem czestotliwosci.
    Masz jakieś wsparcie?

    > Uplywnosc izolatora wzrasta z czestotliwoscia pulsowania pradu.
    BZDURA. To, że kondensator nie stanowi przeszkody dla zmiennego
    przebiegu NIE wynika z upływności izolatora.

    > Ja tam
    > wierze Marconiemu. On do szkol nie chodzil.
    No i wygadywał wg dzisiejszego standardu głupoty.

    Michoo

  • 292. Data: 2012-05-23 13:24:15
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-05-23 13:16, Michoo pisze:

> [...]
    > przebiegu NIE wynika z upływności izolatora.

    > No i wygadywał wg dzisiejszego standardu głupoty.

    Niekoniecznie. W cytowanym fragmencie nie ma mowy o upływności
    dielektryka, tylko o braku "blokowania przepływu" prądu zmiennego przez
    kondensator:

    > It is now perfectly well known that a condenser, if large enough, does
    > not prevent the passage of high frequency oscillations,

    Szczepan ma "delikatne" problemy ze zrozumieniem tekstów, które cytuje.

  • 293. Data: 2012-05-23 13:27:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości
    On 22.05.2012 18:09, Pszemol wrote:

    >On jest w płytce drukowanej w środku - cała płaszczyzna 4cm*3cm na
    >przykład ;)

    A antena w tym malutka, wiec ten konduktor jest naprawde "large".
    Znaczy sie - to nie jest dobry kontrprzyklad :-)

    Dobry pokazywalem, w dodatku z ladna dziewczyna :-)

    J.

  • 294. Data: 2012-05-23 13:29:25
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    > "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote in message

    > Zlituj sie, Szczepan - kondensator jest wtedy, gdy masz wzglednie
    > blisko siebie dwie powierzchnie metalu - nie ma znaczenia gdzie
    > sa te okladziny kondensatora podlaczone.

    Tak rozumiemy kupujac kondensator w sklepie.

    Aby skondensowac ladunek trzeba go podlaczyc zgodnie z instrukcja obslugi:
    "With the outside surface grounded, a charge is given to the inside
    surface".

    > Czyli kondensator znika i pojawia sie w takt uderzen dzwonka? :-)

    Nie, bo nigdy nie ma bezposredniego polaczenia z ziemia.
    Jest tylko jak Cezary dociska golymi rekami folie do ekranu.

    > Ustalilismy juz ze dzwonek dziala dzieki roznicy potencjalow
    > (napieciu) ktore ma folia wzgledem "uziemionej" puszki.
    > To jak ta roznica potencjalow powstaje nie ma zadnego znaczenia.

    Tylko dla Ciebie.
    Nas interesuje znak ladunku i jego pochodzenie.
    S*

  • 295. Data: 2012-05-23 13:34:52
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > Ale musisz uzgodnić definicję prądu i oporu najpierw - hint: nie ma
    > przepływu przez izolator.

    A w szkole było o prądzie przesunięcia. d(\Fi_{D}) / dt
    Ale dawno tego pojęcia jakoś nie słyszałem.

    Hmm. Szczepan twierdził kiedyś, że przy dużych częstościach
    izolatory lepiej przewodzą. To się wyjaśniło, skąd to wziął...

    > Masz jakieś wsparcie?

    Pojemność, impedancja... Szczepanowi wszytko jedno;)

    Prawda?

    > BZDURA. To, że kondensator nie stanowi przeszkody dla zmiennego
    > przebiegu NIE wynika z upływności izolatora.

    ...mitologia prądu została domknięta.

    Ale to może wytłumaczysz mu, na czym to zjawisko polega.
    Ja się nie nadaję, zacząłbym od równania różniczkowego.
    Zresztą, jako 'współcześnie wykształconemu niepraktykowi'
    (zbudowanie paru układów elektronicznych, induktora
    dającego kilkadziesiąt kV i prowadzenie pokazów o wysokim
    napięciu się nie liczy!) nie uwierzy mi:)

    pzdr
    bartekltg

  • 296. Data: 2012-05-23 13:42:26
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ale musisz uzgodnić definicję prądu i oporu najpierw - hint: nie ma
    > przepływu przez izolator.

    Kazdy izolator to kiepski przewodnik.

    > Masz jakieś wsparcie?

    Tak pisze Jan Weyssenhoff. Ale to chyba oczywiste. Ladunki wnikaja w
    powierzchnie izolatora powoli (odkrycie Faradaya). Przy duzej czestotliwosci
    przestaja wnikac i o tyle mniej ladunku wplywa na okladke.

    > BZDURA. To, że kondensator nie stanowi przeszkody dla zmiennego przebiegu
    > NIE wynika z upływności izolatora.

    Prad zmienny FIZYCZNIE nie przechodzi przez kandensator zupelnie. Prad staly
    i pulsujacy przechodzi dzieki uplywnosci.

    > No i wygadywał wg dzisiejszego standardu głupoty.

    Tu kazdy pisze co chce. Napisz to do Wiki.
    S*

  • 297. Data: 2012-05-23 13:50:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szczepan Bialek" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomo?ci

    >Kazdy izolator to kiepski przewodnik.

    Mozesz sobie dla porownania podlaczyc prad staly o tym samym napieciu
    maksymalnym.
    Wtedy zauwazysz ze izolator przewodzi tak kiepsko ze az niemierzalnie
    malo, a na pewno o pare rzedow mniej niz "plynie" przy pradzie
    zmiennym.

> [...]
    >powierzchnie izolatora powoli (odkrycie Faradaya). Przy duzej
    >czestotliwosci przestaja wnikac i o tyle mniej ladunku wplywa na

    Tylko ze to efekt drugo, albo i trzeciorzedny. Pomijalnie maly.

    >Prad zmienny FIZYCZNIE nie przechodzi przez kandensator zupelnie.
    >Prad staly i pulsujacy przechodzi dzieki uplywnosci.

    Musisz troche poczytac nowoczesnych podrecznikow i sformulowac swoje
    tezy jeszcze raz, ale porzadnie, bo na razie to nawet nie sa glupoty
    tylko stek bzdur.
    Choc w sumie szkoda zachodu, bo to co wypiszesz to nadal bedzie stek
    bzdur, ale przynajmniej w miare logiczny sam ze soba :-)

    J.

  • 298. Data: 2012-05-23 13:53:19
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    > Naucz się angielskiego. Tu jest napisane tyle, że "ground" nazywa się
    > ujemny biegun zasilania razem ze ścieżkami którymi jest podłączony do
    > elementów w układzie.

    " Kazda duza powierzchnia traci ladunek jak jest zanurzona w powietrzu."
    jest napisane po polsku. O tym kazdy wie bo ladunek znika jak bawimy sie
    elektrostatyka.
    Anglik nie napisal tej oczywistej oczywistosci.

    > Nazywa się to "ground" tak długo jak opór jest na tyle mały, że napięcie
    > na skutek przepływu prądu nie rośnie więcej niż XXX mV (ground bounce się
    > to zjawisko nazywa tak fyi).

    Ground jest w tym tekscie uziemieniem. Ale Ziemia nie jest jedynym objektem
    latajacym w kosmosie. Kazdy samolot czy satelita to to samo co ziemia.
    Trzeba tylko dobrac moc nadajnika do wielkosci "ziemi".
    S*

  • 299. Data: 2012-05-23 13:57:17
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 23.05.2012 13:53, Szczepan Bialek wrote:
    > " Kazda duza powierzchnia traci ladunek jak jest zanurzona w powietrzu."
    > jest napisane po polsku.
    Jakie znaczenie praktyczne ma utrata ładunku przez powietrze?

    > O tym kazdy wie bo ladunek znika jak bawimy sie
    > elektrostatyka.
    Co to znaczy "znika"?

    Michoo

  • 300. Data: 2012-05-23 14:03:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Szczepan,

    [...]

    > Pojemnosc kondensatora maleje ze wzrostem czestotliwosci.

    Jakiś wzór na to?

    > A uplywnosc izolatora znika?

    Często jest niemierzalna...

> [...]
    > wierze Marconiemu. On do szkol nie chodzil.
    ">>> It is now perfectly well known that a condenser, if large enough, does

    Ale od tamtych czasów trochę lat minęło i elektronika jest na ciut
    innym poziomie wiedzy...

    --
    Best regards,
    RoMan