  • 11. Data: 2023-02-28 18:57:10
    Temat: Re: Ekologia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 18:47, J.F pisze:

    > Ale czy ludzie, ktorzy chcą małe lub nieduże auto, tak chetnie doplacą
    > 100k do "suv" ?

    Nie - ci co chcą tanie autko kupują używkę - zwykle większą - tak jak ja
    -zamiast bujać się jakimś maleńtwem to wożę dupę 200 konnym z segmentu
    D:P Dlatego małych samochodów się już nie produkuje, w kiedyś było -
    mały tani. Teraz nie ma tani, więc nie ma klientów na małe. A jak ktoś
    celuje w 150 tys to "chętniej" wyda 170k niż ten co celował w 50k ale
    wyszło 75k.

    I za chwilę nie będzie tanich małych - nawet używek. A potem będzie
    zastanawianie się jak to się stało że przez proekologiczne podatki
    samochody utyły do dwóch ton:P

    > A co z hybrydami? Mozna baterią obnizyc "spalanie" czy mierzy sie bez
    > niej?

    NIe wiem. Jak znam łunię to mierzy się bez a potem daje jakiś lewacki
    współczynnik poprawności politycznej;) Przynajmniej tak jest (było) z
    certami energetycznymi dla budynków. Liczysz zgodnie z fizyką ile GJ
    potrzebne a potem wkracza magiczny współczynnik i masz "zapotrzebowanie
    na energię pierwotną" - współczynnik rozporządzeniem - prądem razy 3!,
    węglem razy 1,1 z tego co pamiętam, śmiecia^H^H biomasą 0,2 czy jakoś
    tak. Trzeba było postawić kominek i przekonać audytora że przez salon
    targasz przez sezon parę kubików drewna i wychodziło że mucha nie siada;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-02-28 19:27:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Feb 2023 18:57:10 +0100, Shrek wrote:

    > Nie - ci co chcą tanie autko kupują używkę - zwykle większą - tak jak ja
    > -zamiast bujać się jakimś maleńtwem to wożę dupę 200 konnym z segmentu

    W Polsce byc moze - ale skoro te segmenty B, C i A byly produkowane,
    to ktos nowe kupował.

    A nie kazdy jak my chce duze i mocne auto, niektórzy/-re wolą
    małe zgrabne. Albo nowe i piekne - a stac ich tylko na male.

> [...]
    > mały tani. Teraz nie ma tani, więc nie ma klientów na małe. A jak ktoś
    > celuje w 150 tys to "chętniej" wyda 170k niż ten co celował w 50k ale

    Cos w tym moze byc ... ale ile trzeba doplacic podatku w tym duzym i
    ciezkim aucie?

    Z drugiej strony ... przez poprzednie lata "male auta" rosly.

    > I za chwilę nie będzie tanich małych - nawet używek. A potem będzie
    > zastanawianie się jak to się stało że przez proekologiczne podatki
    > samochody utyły do dwóch ton:P

    Bateria swoje waży. Ale zwalnia regeneracyjnie :-)

    > NIe wiem. Jak znam łunię to mierzy się bez a potem daje jakiś lewacki
    > współczynnik poprawności politycznej;)

    Bardzo możliwe. Chyba nawet nakazali zliczac ile przejechaly na
    prądzie czy jakos tak.

> [...]
    > potrzebne a potem wkracza magiczny współczynnik i masz "zapotrzebowanie
    > na energię pierwotną" - współczynnik rozporządzeniem - prądem razy 3!,

    Ale to jest bardzo prawidlowe - zeby uzyskac 1GJ prądu, to trzeba 3GJ
    wegla spalic.
    Nie dotyczy Norwegii, Kanady i Francji.

    > śmiecia^H^H biomasą 0,2 czy jakoś tak.

    Biomasa CO2 nie emituje. Sumarycznie nie.
    Chyba, ze doliczając nawozy sztuczne :-)

    > Trzeba było postawić kominek i przekonać audytora że przez salon
    > targasz przez sezon parę kubików drewna i wychodziło że mucha nie siada;)

    Albo piec na pelet.

    Tylko teraz nowe idzie - masz kominek, to nie dostaniesz kartki na
    wegiel, a prąd podrożał 3x.
    Biurokracja wygrała :-)

    Tylko jeszcze smieciami można palic, tzn nie można ale sie da :-)

    J.

  • 13. Data: 2023-02-28 19:42:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2023 o 19:27, J.F pisze:

    > W Polsce byc moze - ale skoro te segmenty B, C i A byly produkowane,
    > to ktos nowe kupował.

    Kiedyś tak. Obecnie jak segment a jest podatek ekologiczny 30% a na D i
    suv 15% to A i B przestaje się opłacać komukolwiek. Będzie euro7 to
    wcale przestaną może poza jakimyś mini (które obecnie to już chyba z B
    wyrosło).

    > A nie kazdy jak my chce duze i mocne auto, niektórzy/-re wolą
    > małe zgrabne.

    No ja chciałem małe, zgrabne i mocne. No i mam nieskręcającą w mieście
    krowę;) To bym jeszcze przeżył tylko ten pierdolony automat:(

    > Cos w tym moze byc ... ale ile trzeba doplacic podatku w tym duzym i
    > ciezkim aucie?

    ok 10k za zużycie (teoretyczne) 1 l ponad 4l/100.

    > Z drugiej strony ... przez poprzednie lata "male auta" rosly.

    Ale fabie były. Teraz już nie będzie.

    > Bateria swoje waży. Ale zwalnia regeneracyjnie :-)

    Na razie mówimy o spalinkach.

    > Ale to jest bardzo prawidlowe - zeby uzyskac 1GJ prądu, to trzeba 3GJ
    > wegla spalic.

    Dokładnie - to co - może tak samo policzymy elektryki;)

    > Biomasa CO2 nie emituje. Sumarycznie nie.
    > Chyba, ze doliczając nawozy sztuczne :-)

    Dokładnie - dlatego trzeba palić śmieciami:P

    > Albo piec na pelet.

    Nie - pelet to chyba jak węgiel. To musi być kominek na drewno.

    Swoją drogą - pelet podobno był ekologiczny. Dizle też:P Paczpan jak to
    się zmienia;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-02-28 20:51:11
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-28 o 15:01, J.F pisze:
    > Ale chyba mozesz kupic .. o ile oszczedny będzie.

    Nie istnieje 8K tak oszczędne aby spełniało wymagania biurw brukselskich.

    Także ten...

    Ale za to Ferrari będzie można kupić ;-) Telewizora 8K NIE

  • 15. Data: 2023-03-01 00:11:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Feb 2023 19:42:03 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > suv 15% to A i B przestaje się opłacać komukolwiek. Będzie euro7 to
    > wcale przestaną może poza jakimyś mini (które obecnie to już chyba z B

    A moze po prostu bogaci maja placic podatek, a biedni jezdzic
    tramwajami i rowerami - taka to ekologia ?

    > No ja chciałem małe, zgrabne i mocne. No i mam nieskręcającą w mieście
    > krowę;) To bym jeszcze przeżył tylko ten pierdolony automat:(

    Nie uwazales jak kupowałes, to teraz ...

    > ok 10k za zużycie (teoretyczne) 1 l ponad 4l/100.

    > Ale fabie były. Teraz już nie będzie.

    elektryczne będą?
    W sumie ... elektryk do miasta, to ma sens :-)

    > Dokładnie - to co - może tak samo policzymy elektryki;)

    Elektryki mozna z solarow ładować :-)

    > Nie - pelet to chyba jak węgiel. To musi być kominek na drewno.

    Dziwne.

    > Swoją drogą - pelet podobno był ekologiczny. Dizle też:P Paczpan jak to
    > się zmienia;)

    J.

  • 16. Data: 2023-03-01 06:29:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2023 o 00:11, J.F pisze:

    > A moze po prostu bogaci maja placic podatek, a biedni jezdzic
    > tramwajami i rowerami - taka to ekologia ?

    Finalnie tak, ale za wolno więc elektrozerwolucję wymyślają, żeby
    blokersów od motoryzacji odciąć. Ale oficjalnie to chodzi o to żeby
    samochody mniej paliły. A palą więcej:P

    > Nie uwazales jak kupowałes, to teraz ...

    Ale tak naprawdę to fajnych nie było - civic może i fajne ale trzeba n
    obrotch trzymać i drzwi mają trzy i nówka kosztuje tyle co suv, w sumie
    tylko cupra była.

    > elektryczne będą?
    > W sumie ... elektryk do miasta, to ma sens :-)

    Tak średnio bo nie ma go gdzie naładować.

    > Elektryki mozna z solarow ładować :-)

    Zwłaszcza w mieście.

    > Dziwne.

    Dlaczego dziwne - biomasa jest neutralna dla CO, węgiel 1, prąd
    nieekologiczny to zużycie razy trzy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2023-03-01 06:40:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-03-2023 o 00:11, J.F pisze:

    > A moze po prostu bogaci maja placic podatek, a biedni jezdzic
    > tramwajami i rowerami - taka to ekologia ?

    Tak już było i komu to przeszkadzało?
    Ja jestem za tym, żeby biedota nie śmieciła sobą na drogach.

    ice też mają do 4 l wolne.....
    A to chyba odpowiednik - pewnie stąd to się wzięło.

  • 18. Data: 2023-03-01 06:43:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2023 o 06:40, Cavallino pisze:

    > Tak już było i komu to przeszkadzało?

    Biednym.

    > Ja jestem za tym, żeby biedota nie śmieciła sobą na drogach.

    No i w końcu wyszło szydło z worka:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2023-03-01 09:24:16
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 1 Mar 2023 06:29:43 +0100, użytkownik Shrek napisał:

    > Finalnie tak, ale za wolno więc elektrozerwolucję wymyślają, żeby
    > blokersów od motoryzacji odciąć. Ale oficjalnie to chodzi o to żeby
    > samochody mniej paliły. A palą więcej

    Jasne, Shreka na cesarza. Wszystkie rozumy pojadł, wszystko nam wyjaśni i
    urządzi świat na nowo. Rozpier... wszystkie spiski, Gatesa z Muskiem
    wsadzi do kicia, sędziów i policjantów odeśle do kopania rowów. Lekarzy co
    się każą szczepić też zresztą. A ekoterrorystów będzie rozstrzeliwał bez
    sądu. Co jest dosyć oczywiste, bo sędziowie będą kopali rowy :)

    --
    Jacek

  • 20. Data: 2023-03-01 09:26:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-03-2023 o 09:24, Jacek pisze:

> [...]
    > się każą szczepić też zresztą. A ekoterrorystów będzie rozstrzeliwał bez
    > sądu. Co jest dosyć oczywiste, bo sędziowie będą kopali rowy :)

    Większość szurów ma tego typu skopany mózg, więc jedyna opcja to kf....