  • 41. Data: 2021-01-24 16:09:16
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2021 o 16:00, nadir pisze:

    > To akurat żaden problem jest. W pewnym momencie liczba ładowanych
    > samochodów dojdzie do takiego poziomu, że nie będzie dołka w nocy i
    > przestaną mieć sens taryfy nocne.

    Wręcz odwrotnie - to jest problem -a raczej byłby gdyby się samochody
    elektryczne stały masowe i pomysły z "zielonym prądem" zaszły za daleko.

    Mamy:

    1 - 10 milionów samochodów elektrycznych obiecanych przez pinnokia i
    ładowanych pokątnie gniazdkami po nocach.

    2 - ze 30% energii w postaci paneli fotowoltaicznych.

    1+2=dołek w nocy - ale podaży a nie zużycia.

    To jest zatrważające że większość ludzi uważa że prąd się bierze z
    gniazdka, a ci uważający się za bardziej ograniętych mówią że problemu
    nie ma bo się w nocy z paneli słonecznych będzie ładować.

    --
    Shrek

  • 42. Data: 2021-01-24 16:29:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Jan 2021 16:09:16 +0100, Shrek napisał(a):

    > a ci uważający się za bardziej ograniętych mówią że problemu
    > nie ma bo się w nocy z paneli słonecznych będzie ładować.

    Dokładnie. Via magazyny energii. Przydomowe oraz centralne. Podać linki?
    Czy sam pomyślisz?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 43. Data: 2021-01-24 16:44:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dokładnie. Via magazyny energii. Przydomowe oraz centralne. Podać linki?
    > Czy sam pomyślisz?

    Dobra - dawaj taki na powiedzmy 20 GWh. Zbudujemy ze cztery takie i
    problem z głowy - przynajmniej na jedną noc:P

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2021-01-24 18:15:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 24.01.2021 o 16:44, Shrek pisze:

    > Dobra - dawaj taki na powiedzmy 20 GWh. Zbudujemy ze cztery takie i
    > problem z głowy - przynajmniej na jedną noc:P

    Po co od razu taki na 20GWh? Wystarczy mały, przydomowy, żeby w nocy
    naładował, na przykład takiego elektrycznego KIA SOUL, który ma
    akumulator coś koło 60kWh.

  • 45. Data: 2021-01-24 18:28:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2021 o 18:15, nadir pisze:

    > Po co od razu taki na 20GWh? Wystarczy mały, przydomowy, żeby w nocy
    > naładował, na przykład takiego elektrycznego KIA SOUL, który ma
    > akumulator coś koło 60kWh.

    Ok - rozumiem, że sobie taki kupisz pro publico bono, żeby twój elektryk
    był ładowany prądem ze słońca?

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2021-01-24 20:06:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 24.01.2021 o 18:28, Shrek pisze:

    > Ok - rozumiem, że sobie taki kupisz pro publico bono, żeby twój elektryk
    > był ładowany prądem ze słońca?

    Ja nie. Nie mam ani fotowoltaiki, ani samochodu elektrycznego.
    Ja to cienko widzę, szczególnie zimą, taki domowy bank do ładowania
    samochodu elektrycznego prądem ze słońca. Ale chętnie poczytam co tam
    Jacek proponuje.

  • 47. Data: 2021-01-24 20:09:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-24 o 18:15, nadir pisze:
    > Po co od razu taki na 20GWh? Wystarczy mały, przydomowy, żeby w nocy
    > naładował, na przykład takiego elektrycznego KIA SOUL, który ma
    > akumulator coś koło 60kWh.

    Na razie taki akumulator to coś koło 100 tys. zł. Gruba sprawa ;)

    L.

  • 48. Data: 2021-01-24 20:20:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 24.01.2021 o 20:09, Lisciasty pisze:

    > Na razie taki akumulator to coś koło 100 tys. zł. Gruba sprawa ;)

    Tak coś czułem.;)
    Ale nie poddajemy się, czekamy na te linki.

  • 49. Data: 2021-01-24 20:32:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2021 o 20:06, nadir pisze:

    > Ja nie. Nie mam ani fotowoltaiki, ani samochodu elektrycznego.

    A skąd pomysł, że kto inny kupi? W imię czego?

    > Ja to cienko widzę, szczególnie zimą, taki domowy bank do ładowania
    > samochodu elektrycznego prądem ze słońca. Ale chętnie poczytam co tam
    > Jacek proponuje.

    Nic nie proponuje. Co najwyżej napisze coś o mixie i tym, że co z tego
    że z węgla jak mogłoby być ze słońca w nocy, tylko cię twoja januszowa
    wyobraźnia ogranicza.

    --
    Shrek

  • 50. Data: 2021-01-24 21:56:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 24.01.2021 o 20:32, Shrek pisze:

    > A skąd pomysł, że kto inny kupi? W imię czego?

    A to Jacka pytaj a nie mnie, to nie ja wyskoczyłem z tymi powerbankami.

    > tylko cię twoja januszowa wyobraźnia ogranicza.

    Nie popierdoliło ci się coś przypadkiem?