eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Elektromobilność - chyba tylko latem?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 108

  • 31. Data: 2021-01-23 11:58:08
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-22 o 20:11, Myjk pisze:
    > Fri, 22 Jan 2021 11:34:38 +0100, T.
    >
    >> Jedyna uwaga to taka, że
    >> jak ktoś przyjedzie pod dom takim autem, to nie będzie czekał do późnej
    >> nocy żeby ładować, ale każdy podłączy do gniazdka od razu. Więc pobór
    >> mocy będzie pewnie największy koło godz. 18-19. A po 3-4 nad ranem
    >> większość tych elektryków będzie doładowana.
    >
    > EVy są standardowo wyposażone w timery ładowania (a także
    > ogrzewania/chłodzenia) i pozwalają wysterować kiedy ładowanie ma się
    > załączyć, tj. np. po 22, nawet mimo podłączenia do gniazdka tuż po
    > przyjechaniu do domu. Zewnętrzne timery też są, także sterowane ze
    > smarkfona.
    >
    >> Idealnie byłoby wymyślić
    >> jakiś system, który by równomiernie rozkładał takie ładowanie na danym
    >> obszarze (żeby część właśnie zepchnąć na godziny wczesnoporanne), ale to
    >> chyba na razie nie jest możliwe do zrealizowania.
    >
    > Taki system działał już dawno, znajoma w Wyszkowie tak dom ogrzewała, miała
    > na poszczególne gniazdka (tam akurat miała podpięte grzejniki) puszczany
    > prąd o konkretnych godzinach. Dzisiaj spokojnie można to zrobić łatwiej,
    > jako że jest wszędobylski internet i urządzenia które za jego pomocą mogą
    > się kontaktować z serwerem ZE i puszczać prąd kiedy trzeba.
    >

    OK, zatem wszyscy ustawią ładowanie na 22 :-) Szczyt zatem będzie od 22
    do np. 2-3 w nocy.
    Z punktu widzenia użytkownika, dopóki nie będzie miał w tym interesu
    ekonomicznego, nie zmusi się go do korzystania z gniazdka o określonej
    godzinie. A nikt nie będzie ciągnął dodatkowych kabli sterowanych z
    podstacji do rozdziału zasilania. Słabo to widzę...
    T.


  • 32. Data: 2021-01-23 13:30:59
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-22 o 17:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:600acbba$0$522$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 2021-01-22 o 11:30, ToMasz pisze:
    >
    >> TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów, to
    >> tego się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie drożej i
    >> wolniej. To się może opłacić tylko w ruchu międzynarodowym i to
    >> dalekobieżnym, bo nikt rozsądny nie będzie wysyłał ciężarówki z
    >> Berlina do Poznania koleją.
    >> Prędkość handlowa pociągów towarowych w Polsce to 25 km/godz. Jest to
    >> liczone od momentu wyruszenia pociągu. A gdzie czas oczekiwania na
    >> załadunek? Ile trzeba jechać do najbliższej rampy załadunkowej? Jak
    >> przetaczać wagony z delikatnym towarem na górkach rozrządowych?
    >
    > No i jak zmiescic wysokiego tira pod trakcja ..
    >
    >> No i policzmy - np. długi dystans - bo nikt na krótkim tak towaru nie
    >> wyśle - powiedzmy z Gdańska do Katowic. 500 km. Ciężarówka jedzie 85
    >> km/godz, co daje średnio 6 godzin jazdy + 1 godzina odpoczynku - razem
    >> mamy 7 godzin.
    >
    > Nie bedzie tak, ze jednak troche dluzej, i w praktyce - dwa dni, bo
    > obowiazkowe wypoczynki ?
    >

    Nie - odpoczynek 45 minut po 4 godzinach jazdy. Spokojnie razem z
    odpoczynkiem 7 godzin.



    >> Koleją - 20 godzin bez wspomnianego czasu na załadunek. A
    >
    > Przy czym osobowe pociagi jada 6-10h.
    >
    >> w tym czasie kierowcy i tak trzeba płacić, a siedzi gdzieś w wagonie
    >> pasażerskim doczepionym do pociągu.
    >
    > No chyba, ze w ramach obowiazkowego wypoczynku ...
    >

    Odpoczynek w trasie zalicza się do czasu pracy. Płatnego.


    >> Ps. ok. 15 lat temu PKP Cargo uruchomiło takie przewozy na/z Ukrainy
    >> po szerokim torze. Niestety ekonomicznie było to nieopłacalne i
    >> interes zawieszono.
    >
    > Tylko, ze ... jakby taki kierowca jadacy gdzies z daleka Niemiec
    > zaladowal sie na jednej granicy, zostal przewieziony na druga i tam
    > pojechal do celu gdzies na Ukraine, to rachunek jakby inny.
    >

    Nie ma żadnego problemu, żeby ładować samochody w Niemczech na wagony i
    wyładowywać na Ukrainie. Jakoś nikt tego nie robi. Tak przewozi się
    kontenery.



    > Pasuje, pod warunkiem, ze by go PKP przewiozlo w czasie obowiazkowej
    > przerwy, a nawet z 15h ma do dyspozycji.
    > I jakby jeszcze po drodze zalatwic sprawy celne sie dalo i priorytetowo
    > na Ukraine wjecha - moze nawet na torach skoro szeroki tor ...
    >
    No to rób biznes :-) Pomysł już masz...


    >
    > Jeszcze inna sprawa ze Gdanska do Katowic to towar moze kontenerem
    > przejechac.
    > Ale to moze i dobrze by dzialalo, jak sie ma bocznice w firmie,
    > bo jak mam kontener zaladowac na tira, aby dowiezc do pobliskiego
    > terminalu, potem czekac z niecierpliwoscia na przyjazd wagonu, ktory
    > zajmie nie wiadomo ile, potem odebrac pilny telefon "kontener dotarl,
    > prosze przyjechac po odbior, tylko natychmiast, bo nam terminal blokuje"
    > ... a niech sp*, jak juz wsadze na tira, to jak piszesz - wieczorem
    > bedzie u celu bez komplikacji.
    >
    > Niech PKP sama w ciezarowki zainwestuje, odbierze od klienta dostarczy
    > do klienta :-)
    >
    > Choc Gdansk sie z portem kojarzy, port wlasna bocznice ma, kontener ze
    > statku prosto na wagon, a tych pare godzin zwloki przy transporcie
    > morskim to juz bez znaczenia.
    >

    Nadal mówimy o TIRach czy kontenerach? W kontenerach raczej nie przewozi
    się tego, co przewozi się doraźnie ciężarówkami. A jak popatrzeć na
    drogi to kontenerów jest stosunkowo mało ma drogach. Większość to auta z
    plandekami, chłodnie i zwykłe naczepy zabudowane.
    Wynajęcie kontenera to kolejne koszty, w sumie to nie wiem jakie...
    T.


  • 33. Data: 2021-01-23 14:14:47
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2021 o 13:30, T. pisze:

    >>> No i policzmy - np. długi dystans - bo nikt na krótkim tak towaru nie
    >>> wyśle - powiedzmy z Gdańska do Katowic. 500 km. Ciężarówka jedzie 85
    >>> km/godz, co daje średnio 6 godzin jazdy + 1 godzina odpoczynku -
    >>> razem mamy 7 godzin.

    Tu jest błąd. nawet po autostradzie średniej 85 nie wyciagniesz. Google
    twierdzi, że osobówką 5 godzin.


    --
    Shrek


  • 34. Data: 2021-01-23 15:29:33
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-23 o 14:14, Shrek pisze:
    > W dniu 23.01.2021 o 13:30, T. pisze:
    >
    >>>> No i policzmy - np. długi dystans - bo nikt na krótkim tak towaru
    >>>> nie wyśle - powiedzmy z Gdańska do Katowic. 500 km. Ciężarówka
    >>>> jedzie 85 km/godz, co daje średnio 6 godzin jazdy + 1 godzina
    >>>> odpoczynku - razem mamy 7 godzin.
    >
    > Tu jest błąd. nawet po autostradzie średniej 85 nie wyciagniesz. Google
    > twierdzi, że osobówką 5 godzin.
    >
    >

    To detale. Założyłem, że A1 będzie za chwilę gotowa. Wyjdzie +- 1
    godzina. Targeo pokazuje średnią ok. 70 km/godz dla ciężarówek.
    T.


  • 35. Data: 2021-01-23 16:33:16
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2021 o 15:29, T. pisze:

    > To detale. Założyłem, że A1 będzie za chwilę gotowa. Wyjdzie +- 1
    > godzina. Targeo pokazuje średnią ok. 70 km/godz dla ciężarówek.

    W to już bardziej mogę uwierzyć. Tak czy inaczej z punktu widzenia
    odbiorcy to będzie "na jutro", bo szansa, że się w normalnych godzinach
    pracy wyrobisz z załadunkiem i rozładunkiem jest minimalna.

    --
    Shrek


  • 36. Data: 2021-01-23 17:58:34
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-01-21 o 18:48, nadir pisze:
    > W dniu 21.01.2021 o 17:44, Janusz pisze:
    >
    >> Maruda.
    >
    > Mówisz, że jest zajebiście i nie mamy się czym przejmować.
    Nie wcale tak nie jest, mocy by może było, Jarek już Ci napisał że mamy
    34GW mocy ale sieci mamy coraz bardziej niewydolne, PV i elektryki tylko
    problem pogłębią.

    --
    Janusz


  • 37. Data: 2021-01-23 18:37:01
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 23 Jan 2021 11:58:08 +0100, T.

    > OK, zatem wszyscy ustawią ładowanie na 22 :-) Szczyt zatem będzie od 22
    > do np. 2-3 w nocy.
    > Z punktu widzenia użytkownika, dopóki nie będzie miał w tym interesu
    > ekonomicznego, nie zmusi się go do korzystania z gniazdka o określonej
    > godzinie. A nikt nie będzie ciągnął dodatkowych kabli sterowanych z
    > podstacji do rozdziału zasilania. Słabo to widzę...

    Przecież na liczniku można wymusić 2T w określonych porach. Nie wiem czy
    wiesz, ale jest obecnie taryfa G13 i tu, jak sama nazwa mówi, są 3 strefy
    cenowe.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 38. Data: 2021-01-24 11:26:36
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-23 o 18:37, Myjk pisze:
    > Sat, 23 Jan 2021 11:58:08 +0100, T.
    >
    >> OK, zatem wszyscy ustawią ładowanie na 22 :-) Szczyt zatem będzie od 22
    >> do np. 2-3 w nocy.
    >> Z punktu widzenia użytkownika, dopóki nie będzie miał w tym interesu
    >> ekonomicznego, nie zmusi się go do korzystania z gniazdka o określonej
    >> godzinie. A nikt nie będzie ciągnął dodatkowych kabli sterowanych z
    >> podstacji do rozdziału zasilania. Słabo to widzę...
    >
    > Przecież na liczniku można wymusić 2T w określonych porach. Nie wiem czy
    > wiesz, ale jest obecnie taryfa G13 i tu, jak sama nazwa mówi, są 3 strefy
    > cenowe.
    >

    No masz rację. Ale wyobraź sobie, że masz do naładowania auto. Ustawisz
    ładowanie na 2 w nocy nie wiedząc, czy zdążysz całkowicie podładować,
    czy na 22, kiedy zaczyna się tańsza taryfa? O to mi chodzi, że przesunie
    się szczyt na 22, a nad ranem będzie dołek. Chodzi o równomierne
    rozłożenie w ciągu nocy. No chyba że powstanie kolejna taryfa, np. w
    godz. 2-6.
    No i nie wiem, jak można cokolwiek wymusić na liczniku, zwłaszcza przez
    elektrownię. Na razie to chyba są na tyle inteligentne, że podają
    odczyt. I to wszystko.
    Taryfa G13 to nadal 22-7 rano. Być może to nie jest trudne wprowadzić
    kolejną taryfę, ale czy liczniki są na to przygotowane? Nie wiem. Akurat
    mój synek pracował przy oprogramowywaniu liczników i z tego co
    twierdził, nie jest to banalna sprawa. Trwało to sporo czasu, testowali
    na bieżąco i wciąż były błędy (nawet ocierające się o prokuratora...).
    Bujał się w tej firmie chyba dobrze ponad rok, a roboty i tak nie skończono.
    T.


  • 39. Data: 2021-01-24 15:04:08
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-01-24 o 11:26, T. pisze:
    > W dniu 2021-01-23 o 18:37, Myjk pisze:
    >> Sat, 23 Jan 2021 11:58:08 +0100, T.
    >>
    >>> OK, zatem wszyscy ustawią ładowanie na 22 :-) Szczyt zatem będzie od 22
    >>> do np. 2-3 w nocy.
    >>> Z punktu widzenia użytkownika, dopóki nie będzie miał w tym interesu
    >>> ekonomicznego, nie zmusi się go do korzystania z gniazdka o określonej
    >>> godzinie. A nikt nie będzie ciągnął dodatkowych kabli sterowanych z
    >>> podstacji do rozdziału zasilania. Słabo to widzę...
    >>
    >> Przecież na liczniku można wymusić 2T w określonych porach. Nie wiem czy
    >> wiesz, ale jest obecnie taryfa G13 i tu, jak sama nazwa mówi, są 3 strefy
    >> cenowe.
    >>
    >
    > No masz rację. Ale wyobraź sobie, że masz do naładowania auto. Ustawisz
    > ładowanie na 2 w nocy nie wiedząc, czy zdążysz całkowicie podładować,
    > czy na 22, kiedy zaczyna się tańsza taryfa? O to mi chodzi, że przesunie
    > się szczyt na 22, a nad ranem będzie dołek. Chodzi o równomierne
    > rozłożenie w ciągu nocy. No chyba że powstanie kolejna taryfa, np. w
    > godz. 2-6.
    > No i nie wiem, jak można cokolwiek wymusić na liczniku, zwłaszcza przez
    > elektrownię. Na razie to chyba są na tyle inteligentne, że podają
    > odczyt. I to wszystko.
    > Taryfa G13 to nadal 22-7 rano. Być może to nie jest trudne wprowadzić
    > kolejną taryfę, ale czy liczniki są na to przygotowane? Nie wiem. Akurat
    > mój synek pracował przy oprogramowywaniu liczników i z tego co
    > twierdził, nie jest to banalna sprawa. Trwało to sporo czasu, testowali
    > na bieżąco i wciąż były błędy (nawet ocierające się o prokuratora...).
    > Bujał się w tej firmie chyba dobrze ponad rok, a roboty i tak nie
    > skończono.
    > T.
    Bo to źle postawiony problem jest, licznik jest licznikiem i niech nim
    zostanie, to ile ma ładować wie ładowarka w aucie, tylko trzeba jej
    dodać trochę programu aby podać ramy czasowe a ona wiedząc ile ma
    ładować dopasuje czas startu ładowania, banał. Mam teraz pralke której
    ustawia się czas zakończenia prania więc nie jest to problemem
    zaimplementować w ładowarce. Wtedy obciążenie się wyrówna bo proste
    ładowarki i te z auta z pustymi bateriami będą startować po 22 a te
    które mają mniej do ładowania i odrobinę 'inteligencji' wystartują
    później rozkładając obciążenie na całą strefę nocną.


    --
    Janusz


  • 40. Data: 2021-01-24 16:00:53
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 24.01.2021 o 15:04, Janusz pisze:

    > Bo to źle postawiony problem jest

    To akurat żaden problem jest. W pewnym momencie liczba ładowanych
    samochodów dojdzie do takiego poziomu, że nie będzie dołka w nocy i
    przestaną mieć sens taryfy nocne.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: