  • 71. Data: 2021-02-01 14:29:17
    Temat: Re: Elektryczne przygody
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-02-2021 o 14:17, J.F. pisze:
    > [...]
    >
    > No i zalozmy, ze podjezdzasz na stacje, wbijasz limit 300 zl, stacja
    > czeka, czeka, czeka ... i mowi brak autoryzacji.
    > Patrzysz do banku ... a tam 100 blokad po 300zl.

    Od jednej proby? ;-)

    > Wsadzasz druga karte, czy jedziesz na inna stacje ? :-)

    Druga.
    Ale nie z powodu srodkow na karcie, tylko wniosku, ze stacja zepsuta.

    > A co robisz, jesli w banku pusto ?

    Wiecej pracuje i mniej wydaje.

    > No dobra, po dwoch-trzech razach pora sie poddac ... ale ja zakladam
    > automat. Wsadziles karte, a stacja generowala jedna blokade za druga.

    Tak to nie dziala.
    Znowu piszesz o czym o czym nie masz pojecia.

    > Niemozliwe ?

    Tak.

    > Zeby zatankowac :-)
    >
    > Dwoch moze i nie trzeba, ale jak caly limit zablokuja ?

    Nie moze kazdemu.
    Trzeba byc wyjatkowym idiota.

    Albo jak nizej:

  • 72. Data: 2021-02-01 14:34:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 29-01-2021 o 20:12, J.F. pisze:

    >Wg mojego googla 30, do tego spora część obwodnicy Piły.
    >Będzie pod 50.

    Bo nie napisales szczegolowo, to ja mierzylem od obwodnicy.

    No ale jak paliwa brakuje jeszcze przed Piłą, cena na jednej stacji
    sie nie podoba, na drugiej sie nie podoba ... to czemu nie
    zatankowales 50 km wczesniej :-)

    >A dlaczego nie mam Leafa, tylko Zoe?

    No i powoli dochodzimy do consensusu - elektryk jest fajny, o ile ma
    duzy zasieg na baterii.

    Co oczywiscie zalezy od tego, jak czesto sa ladowarki, i ile obiadow
    sie lubi zjesc dziennie :-)

    >Na tej samej zasadzie, ładowarki również.

    Czy tak wszedzie to nie wiem, plugshare pokazuje w Poznaniu, w
    Koszalinie i dwie w Pile.
    Nie moglbys wybrzydzac :-)

    >No i co z tego?
    >Skoro i tak trzeba zaplanować, to się planuje i problemu nie ma.

    Ale nie trzeba. Trzeba czasem spojrzec na paliwomierz i zatankowac
    przy sprzyjajacej okazji.
    Albo i nie, jesli mozna zatankowac przy domu, zajechac i wrocic :-)

    >Nie. I dlatego miewałem kłopoty.

    Ech ten poznanski charakter :-)

    >Częściej niż elektryku.

    Bo w elektryku planujesz pilnie :-)

    >Albo do Zagrzebia.....
    >Pisałem o konkretnej trasie, Ty masz nią dalej o raptem 180 km.

    No ale dla bezpieczenstwa powinienem ladowac w Zmigrodzie, w Poznaniu
    i Pile :-)

    >Bez różnicy czy 10 czy 30.
    >Szkoda mi kasy na taką dopłatę, wolę żeby ładował się np. 45 minut,
    >za to kosztował kilkadziesiąt tys mniej.

    Tez by mi bylo szkoda ... wiec na razie kupie spaliniaka :-)

    >Przecież masz to w specjalnym wątku:
    >Wymogi:
    >-automat (koniecznie z Auto Hold)

    Przyzwyczailes sie do dobrego ? :-)

    >-crossover/suv - klasa B suv lub C suv, względnie wysoki kompakt
    >-klima

    Zakladam, ze ma ..

    >-aktywny tempomat
    >-system awaryjnego hamowania
    >-system utrzymywania na pasie ruchu

    Liczysz na to, ze bedziesz mogl ksiazke poczytac/film obejrzec w
    trasie, czy tak na wypadek zasniecia za kierownica ?

    >-nawigacja

    Nie lepsza w telefonie ?

    J.

  • 73. Data: 2021-02-01 14:46:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-02-2021 o 14:34, J.F. pisze:

    > Bo nie napisales szczegolowo, to ja mierzylem od obwodnicy.

    Ostatnia stacja była na jej połowie.

    > No ale jak paliwa brakuje  jeszcze przed Piłą, cena na jednej stacji sie
    > nie podoba, na drugiej sie nie podoba ... to czemu nie zatankowales 50
    > km wczesniej :-)

    Bo też ceny d.. nie urywały, a na ostatniej sensownej jeszcze rezerwa
    się nie świeciła.

    > No i powoli dochodzimy do consensusu - elektryk jest fajny, o ile ma
    > duzy zasieg na baterii.

    No właśnie niekoniecznie - fajny jest zawsze, ale przy zbyt małym
    zasięgu jest upierdliwy.
    Ale już z średnią baterią, taką jak w Zoe - da się żyć.

    > Czy tak wszedzie to nie wiem, plugshare pokazuje w Poznaniu, w
    > Koszalinie i dwie w Pile.

    W Wągowcu, Człuchowie, Bydgoszczy, Pobiedziskach, Słupsku, Lęborku....

    > Nie moglbys wybrzydzac :-)

    No nie.

    > Ale nie trzeba.

    Aha, czyli Ty chcesz mi zmieniać przyzwyczajenia przy tankowaniu, ale
    swoich nie masz zamiaru ruszać?
    Nie ma tak dobrze.

    > Trzeba czasem spojrzec na paliwomierz i zatankowac przy
    > sprzyjajacej okazji.

    Tankuję jak się włącza rezerwa.
    Albo jak wiem że na trasie będzie drożej.
    To drugie wymaga analizy.
    To już wolę odpalić plugshare - szybciej znajdę ładowarkę niż tanią stację.

    > Ech ten poznanski charakter :-)

    Brak planowania to charekter?
    Przecież to Wrocław jest wylęgarnią elektrofobów, którzy rękami i nogami
    bronią się przed planowaniem trasy.

    > Bo w elektryku planujesz pilnie :-)

    Tak samo pilnie.

    > No ale dla bezpieczenstwa powinienem ladowac w Zmigrodzie, w Poznaniu i
    > Pile :-)

    Dla bezpieczeństwa powinieneś sobie po prostu kupić coś, co ci to
    bezpieczeństwo zapewni.

    > Tez by mi bylo szkoda ... wiec na razie kupie spaliniaka :-)

    Na niego też Cię nie stać, dlatego jeździsz rzęchami.

> [...]

    > Liczysz na to, ze bedziesz mogl ksiazke poczytac/film obejrzec w trasie,
    > czy tak na wypadek zasniecia za kierownica ?

    Nie.
    Ale liczę że zadziała, jak się zagapię - a na ekspresówkach bywa nudno,
    więc się zdarza.

    W Konie miałem i mi się podobał.
    W przeciwieństwie do sposobu działania automatu.

    > Nie lepsza w telefonie ?

    Nie.