  • 61. Data: 2020-10-14 09:56:58
    Temat: Re: Elektrycznym na minuty
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-10-2020 o 17:15, J.F. pisze:

    > Te elektryki dosc drogie sa, wiec przy tej taksie ... moze po 3h.

    Ktoś podał ceny 1,3 za minutę.
    A konkurencja 110 zł za cały dzień.

    Nijak nie wychodzi mi 3h w aucie na godziny, tylko sporo mniej, poniżej 2h.

    Pamiętaj też, że bulisz nawet jak nie jedziesz, np. za czas zakupów w
    markecie (do tego mogłoby się to przydać, nie bardzo wiem do czego jeszcze).

  • 62. Data: 2020-10-14 10:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > No i?
    > To jakaś dodatkowa poprawność polityczna, że KM należy chwalić
    > zawsze i wszędzie?

    Jak słucham róznej masci urbanistów to ich przekaz jest jasny:
    - nie da sie tak zorganizowac miasta zeby wszystkim mieszkancom
    jezdziło sie wygodnie samochodami
    - DOBRA KM to podstawa wygodnego do mieszkania miasta

    > Niesłusznie?

    Pytasz czy moim zdaniem covid jest grozny? Oczywiście.
    Czy trzeba ludzi dodatkowo straszyc? Hmm...
    Po prostu nie podoba mi sie takie podejscie.
    Tak samo jak nie podoba mi sie wysyp reklam leków które w podtekscie
    sugeruja ze lecza / uodparniaja na covid.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 63. Data: 2020-10-14 11:08:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2020 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Jak słucham róznej masci urbanistów to ich przekaz jest jasny:
    > - nie da sie tak zorganizowac miasta zeby wszystkim mieszkancom
    > jezdziło sie wygodnie samochodami

    I słusznie.
    Słowo klucz: "wszystkim".

    Ale jak pamiętasz, różnimy się mocno, co do oceny faktu, jaki powinien
    być próg wejścia do poruszania się samochodem.

    Mnie pasuje ten z początku lat 90-tych.
    Czyli pewnie 90% obecnie jeżdżących "samochodów" powinno być wyrugowane.

    > - DOBRA KM to podstawa wygodnego do mieszkania miasta

    Ale mało wygodna w niektórych zastosowaniach.
    Jak mieszkasz blisko centrum, albo przy trawmwaju to ok.
    Ale jak masz do pracy jechać godzinę, z dwoma przesiadkami, to się mija
    z celem.

    > Pytasz czy moim zdaniem covid jest grozny? Oczywiście.
    > Czy trzeba ludzi dodatkowo straszyc? Hmm...

    Powiedzenie prawdy to nie straszenie.
    KM z covidem niestety mocno się kłóci, więc spojrzenie sprzed roku mocno
    się zdezaktualizowało.

    > Po prostu nie podoba mi sie takie podejscie.
    > Tak samo jak nie podoba mi sie wysyp reklam leków które w podtekscie
    > sugeruja ze lecza / uodparniaja na covid.

    Mówisz o neosine?
    One nawet na grypę i przeziębienie nie działają, tylko na opryszczkę,
    ale reklamy są już od lat.
    Niekumaci nie skapują, że wirus wirusowi nierówny.
    I tak jak Ty, zrozumieją że chodzi o covid, rok temu myśleli że chodzi o
    grypę.....

  • 64. Data: 2020-10-14 13:19:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 14-10-2020 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    Popatrzec po amerykanskich :-)

    >I słusznie.
    >Słowo klucz: "wszystkim".
    >Ale jak pamiętasz, różnimy się mocno, co do oceny faktu, jaki
    >powinien być próg wejścia do poruszania się samochodem.

    Taki, zebys Ty sie zalapal, i najlpiej nikt inny :-)

    >Mnie pasuje ten z początku lat 90-tych.

    No, fajnie bylo.

    >Czyli pewnie 90% obecnie jeżdżących "samochodów" powinno być
    >wyrugowane.

    Byc moze wystarczyloby polowe, moze nawet 20%.

    Tylko jak proponujesz rugowac - zeby na ciebie nie padlo :-P

    >Ale mało wygodna w niektórych zastosowaniach.
    >Jak mieszkasz blisko centrum, albo przy trawmwaju to ok.
    >Ale jak masz do pracy jechać godzinę, z dwoma przesiadkami, to się
    >mija z celem.

    Wroclawscy urzednicy twierdza, ze obywatel nie chce przesiadek.
    Ale tak po prawdzie .. czy w przesiadce jest cos zlego ?

    J.

  • 65. Data: 2020-10-14 13:32:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2020 o 13:19, J.F. pisze:

    > Popatrzec po amerykanskich :-)

    > Taki, zebys Ty sie zalapal, i najlpiej nikt inny :-)

    Wiadomo.

    > No, fajnie bylo.

    > Byc moze wystarczyloby polowe, moze nawet 20%.
    >
    > Tylko jak proponujesz rugowac - zeby na ciebie nie padlo :-P

    Za każdy rok z wieku auta powyżej 10 lat, opłata 1000 zł rocznie?
    Wystarczy jednorazowo przy rejestracji....

    > Wroclawscy urzednicy twierdza, ze obywatel nie chce przesiadek.
    > Ale tak po prawdzie .. czy w przesiadce jest cos zlego ?

    Zależy.
    Jak masz się przesiadać na coś co jedzie co godzinę to tak.
    Ostatnio tak stałem na przystanku przez kilkadziesiąt minut o 2 w nocy.

  • 66. Data: 2020-10-14 13:34:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ktoś podał ceny 1,3 za minutę.
    >A konkurencja 110 zł za cały dzień.
    >Nijak nie wychodzi mi 3h w aucie na godziny, tylko sporo mniej,
    >poniżej 2h.

    Ale elektryk nie kosztuje tyle, co najtansza spalinowka, wiec nie licz
    stawki za najtansza spalinowke.

    >Pamiętaj też, że bulisz nawet jak nie jedziesz, np. za czas zakupów w
    >markecie (do tego mogłoby się to przydać, nie bardzo wiem do czego
    >jeszcze).

    W modelu minutowym to niekoniecznie - jedziesz do marketu, "oddajesz",
    wychodzisz z wozkiem i znow pozyczasz na pare minut ... tylko w
    miedzyczasie ktos zabral :-)

    J.

  • 67. Data: 2020-10-14 13:41:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie. Powinna być tańsza niż taksówka.

    Ale na dworcu. Bo nie bede jechal nie wiadomo jak daleko, zeby auto
    pozyczyc.

    No i zalezy na ile tego auta potrzebujesz - 15 minut, godzine, dwa
    dni.

    >Za miasto to nadal pociągiem.

    Nie w kazdej miejscowosci jest pociag.
    Za to pewnie nie ma tam zbiorkomu, a nie kazdy lubi z bagazami np 2km
    dralowac

    J.

  • 68. Data: 2020-10-14 13:49:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2020 o 13:34, J.F. pisze:

    > Ale elektryk nie kosztuje tyle, co najtansza spalinowka, wiec nie licz
    > stawki za najtansza spalinowke.

    Stawka minutowa za spalinówkę jest niższa?

    > W modelu minutowym to niekoniecznie - jedziesz do marketu, "oddajesz",
    > wychodzisz z wozkiem i znow pozyczasz na pare minut ... tylko w
    > miedzyczasie ktos zabral :-)

    Ano właśnie.
    A jak chcesz sprzed domu, to najbliższe auto jest 5 km dalej...

  • 69. Data: 2020-10-14 13:51:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2020 o 13:41, J.F. pisze:

    > Nie w kazdej miejscowosci jest pociag.

    Rzadko do takich jeżdżę bez własnego samochodu, żeby nie powiedzieć że
    się nie zdarza.
    A już na pewno nie będziesz mógł tam dojechać autem na minuty i tam go
    zostawić bez opłat.

  • 70. Data: 2020-10-14 15:03:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Stawka minutowa za spalinówkę jest niższa?

    Jak przeliczyc z doby, to tak :-)

    Chodzi mi tylko o to, ze np tu
    http://speedrental24.pl

    sie chwala stawkami od 59zl/dobe, ale jak testuje na dwa dni, to mi
    wychodzi od 85 zl za Toyote Aygo, przez 125 zl za Kia Ceed, 215 za
    mazde 6 kombi, czy 355 za mercedesa slk.

    A koszt zakupu np Leafa 2 to blizszy Aygo, Ceed, czy mazda 6 ?

    >Ano właśnie.
    >A jak chcesz sprzed domu, to najbliższe auto jest 5 km dalej...

    No i vozilla zbankrutowala. Ale na rowery miasto stac ... a hulajnogi
    bez doplaty sie poniewieraja.
    Ciekawe, jak to po wirusie bedzie.

    J.