  • 491. Data: 2010-12-21 13:36:49
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byA?�o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sA?� chA?�tni?)
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, Tytus z fabryki <t...@g...pl> wrote:
    > Siemka
    > *** "AZ" Kolega co wybral? Chyba to pierwsze zamiast odhamowac...
    >
    > Ja nawet nie pomyslalem o odhamowaniu nawet wtedy jak juz slizgalem sie :)

    Blad. Trzeba bylo pomyslec o odhamowaniu a nie rozgladaniu sie gdzie jestem
    i czy czasem Cie nie doganiam.
    > ***Nowodworze zrobilem taka 5-6m przodem i nie wiem czemu wszyscy za mna
    > pouciekali na boki ;-)
    >
    > Ale wiesz co mowi przyslowie o tym co ma szczescie ???
    > Nie porownuj sytuacji kiedy ancfalt ma 50 i 10 celciuszow

    Nie zwalaj na ancfalt. Zapytaj Doktorskiego jak sie robi czasy 2:20 w deszczu.
    Zeby nie bylo - mierzone przez samych onanizatorow specjalnie nam bo tylko
    my latalismy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 492. Data: 2010-12-21 13:41:54
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> wrote:

    > OK, to w takim razie jest to dziwne. Co dziwniejsze motocykl generalnie
    > był bardzo stabilny, a trochę go męczyłem... Co ciekawe - Włosi robią
    > jedne z lepiej zaprojektowanych motocykli jeśli chodzi o właściwości
    > jezdne.

    No jak widac cos nie wydalo, albo motocykl albo kierownik, tyle ze w tym
    miejscu przelatywalo sie wiele razy i nie robilo to wiekszego wrazenia
    na mnie, tyle ze ja mam dziwna technike jazdy ;-)

    BTW. Ten gosc ponoc sie gdzies tam sciga na SM.
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 493. Data: 2010-12-21 13:42:09
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byĹ&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - s?&#65533;&#65533; ch?&#65533;&#65533;tni?)
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Lovtza"
    >No to już nie powtarzam. Sprawdź, poszukaj, nawet podpowiedziałem gdzie.
    >Zobaczymy co sam wyczytasz.

    Sorry, nie będę odwalać za ciebie roboty.

    >Co Ty z tą prawdą? Jak coś nie zgadza się z twoimi wierzeniami, to jest z
    >gruntu nieprawdziwe?

    Nie. Po prostu przypierniczam się do "na prawdę".

    >Z braku laku dobrze przypierdolić się i do literówki?
    >http://thekneeslider.com/archives/2005/08/01/motorc
    ycle-design-and-technology/

    Nie "z braku laku", tylko z nudów. Merytorycznie już ci pisałem
    wcześniej co masz nie tak w rozumowaniu.

    Masz? Zacytuj.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 494. Data: 2010-12-21 13:47:22
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** AZ - wyprostowanie sie, oraz zablokowanie rak w lokciach co pozwala
    utrzymac nadal tor jazdy przy np. wjechaniu w dziure.

    *** "de Fresz" Mając mientkie ręce też zachowasz tor jazdy.

    Mowicie chlopaki o dwoch szkolach jazdy, Artur pisze o szkole policyjnej -
    szkole tzw jazdy miejskiej t.j. manewrach na malych predkosciach i stylu
    jazdy drogowej - zamykanie opon przy 10-15 km/h. Ta szkola n.p. zakazuje
    nauki dohamowania w zakrecie bo skonczy sie to wyjazdem na przeciwlegly pas
    ruchu. Nie chodzi tu o maksymalnie szybkie przejechanie winkla a pokonanie
    go bezpiecznie. I w wydaniu tej szkoly hamuje sie na zablokowanych lokciach
    bo nie przewiduje ona manewrow w czasie hamowania tylko jazde na wprost.
    Sylwetka wyprostowana , jajka na zbiorniku, spiecie na palcach... Dodatkowo
    zablokowane lokcie maja podobno pomoc efektywnie wystartowac aby przeleciec
    nad przeszkoda a nie walnac w nia.

    Szkola sportowa to calkowicie inna sprawa, pozycja malpy - ugiete rece, uda
    na zbiorniku odsuniecie do tylu siodla i jak najmnieszy nacisk na kierownice
    aby zachowac pelna gotowosc do zlozenia i pyty ...

    Tytus z fabryki

  • 495. Data: 2010-12-21 13:47:23
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byĂ&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sĂ&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;&#65533; chĂ&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;tni?)
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    AZnapisal

    > Tlumiki byly, tylko ciut mniejsze ;-)

    To nie były tłumiki, tylko jakieś pierdziadła wydające z siebie wiejski
    odgłos z piekła rodem...

    > Elementy powiadasz? Juz chyba lepsze jest wytlumaczenie o braku warunkow
    > do scigania sie, koniecznie trzeba to oznajmic reszcie tam przyjezdzajacych

    Tak. Wiemy już że jesteś mistrzem świata jeśli chodzi o technikę jazdy,
    więc pewnie tłumaczenie Ci że na tydzień/dwa tygodnie przed zawodami nikt
    poważny nie ma ochoty zgruzować motocykla albo kontuzji jest dla Ciebie
    oczywistą oczywistością. Wiem, że ludzie w Ułężu ludzie się ścigają, ale
    dzieje się tak póki nie dojdzie do jakiegoś wypadku i nie przyjedzie
    prokurator. Tam nie ma warunków do ścigania się. W jakim stanie jest
    nawierzchnia? Jak ułożony jest tor? Gdzie są jakiekolwiek minima
    bezpieczeństwa? Byłeś kiedykolwiek na poważnym torze wyścigowym? Jakbyś
    był, to byś nie oznajmiał takich głupot.

    > Gdyby to bylo tylko moje glupie przekonanie to bym nie polemizowal, ale w tym
    > przekonaniu utwierdzilo mnie wiele sytuacji i jakos wole nie probowac innej
    > techniki skoro ta dziala...

    Jak nie spróbujesz czegoś innego to skąd wiesz że coś jest lepsze albo
    gorsze?

  • 496. Data: 2010-12-21 13:52:00
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byÃ?&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sÃ?&#65533; chÃ?&#65533;tni?)
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"AZ"
    Blad. Trzeba bylo pomyslec o odhamowaniu a nie rozgladaniu sie gdzie jestem
    i czy czasem Cie nie doganiam.

    Rajt Twoja pozycja miala zapewne spory wplyw na akcje na torze...

    Lzy zalewaly mi oczy widzac jak dzielnie walczysz o pozycje wsrod grupy
    GS500, ER5. W Twojej grupie zaplatal sie chyba nawet jakas GPZ'ka, a ja to
    chyba nawet kolega wyprzedzil...

    Tytus z fabryki

  • 497. Data: 2010-12-21 13:55:30
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 21 Dec 2010 13:47:23 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Lovtza
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > bezpieczeństwa? Byłeś kiedykolwiek na poważnym torze wyścigowym? Jakbyś
    > był, to byś nie oznajmiał takich głupot.

    Lovtza ma racje w tym przypadku, w porownaniu z Poznaniem tor w Nowodworze
    jest niebezpieczny, co nie zmienia faktu ze lepiej/bezpieczniej palowac tam niz na
    ulicach.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 498. Data: 2010-12-21 13:57:10
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 21 Dec 2010 13:11:06 +0100, Lovtza <lovtza@_nospam_scigacz.pl>
    wrote:

    [...]

    > No właśnie każdy instruktor powie Ci w tej sytuacji aby pozwolić
    > przedniemu zawieszeniu wykonać swoją robotę, czyli pokonać przeszkodę i
    > dzięki siłom żyroskopowym na przednim kole wrócić do stanu równowagi.

    No, wszędzie gdzie czytałem było żeby nie blokować rąk tylko trzymać
    luźno, owszem.

    Za to mam jedną uwagę, siły żyroskopowe na przednim kole nie przywracają
    zawieszenia do stanu równowagi, to taki powszechny mem ale tak naprawdę
    to efekt samoprostujący zawieszenia jednośladu wynika zarówno z sił
    żyroskopowych jak i z geometrii zawieszenia (nachylenia lag i wyprzedzenia
    punktu kontaktu opony z asfaltem - trail i rake, nie chce mi się szukać
    jak to jest po polsku). Dość ciekawy rozdział o tym jest w "Motorcycle
    Handling & Chassis Design" Tony'ego Foale.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 499. Data: 2010-12-21 13:58:25
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byÄš&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sĂ&#65533;&#65533; chĂ&#65533;&#65533;tni?)
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-12-21 14:23:42 +0100, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> said:

    > To nie jest głupi pomysł, mówię poważnie;)

    Wiem ;-)

    > Tylko skąd wiesz co dzieje się z kołem, jeśli cały czas pompujesz
    > heble? Nieważne. Ale proponuje pogrzebać.

    Ważne ważne. Czucie przyczepności zależy od paru czynników - od opon i
    różnic w ich zachowaniu na zimno i ciepło (są takie które bez
    rozgrzania nie dają w ogóle sygnałów - np. D208R), od przyczepności
    nawierzchni, od samego motocykla (zawias, geometria, masa) i wreszcie
    od umiejętności kierownika. Hamowanie pulsacyjne upośledza czucie (ale
    nie całkowicie), za to zdejmuje z karku parę problemów. Ale, i tu nie
    ma chyba zaskoczenia, też je trzeba poćwiczyć - wyczuć zakres jak mocno
    cisnąć i na ile odpuszczać. Mi poćwiczenie pulsowania dało znacznie
    szybszy przyrost efektywności hamowania, niż podobny czas (a nawet
    dłuższy) spędzony na nauce czucia przyczepności przy jednostajnym i
    odpuszczania dopiero gdy przekroczona zostanie granica przyczepności,
    drogi hamowania mimo lekkich uślizgów opanowywanych natychmiastowo
    planowanym odpuszczniem były zauważalnie krótsze, niż przy hamowaniu
    jednostajnym, nie wspominając o tym, gdy opona popłynęła, bo jakoś
    wtedy droga zatrzymania ładnie mi się wydłużała.

    de Fresz

  • 500. Data: 2010-12-21 14:00:59
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byA&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sA&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;&#65533; chA&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;&#65533;tni?)
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> wrote:
    > AZnapisal

    > To nie były tłumiki, tylko jakieś pierdziadła wydające z siebie wiejski
    > odgłos z piekła rodem...

    Oczywiscie. Bo zeby jezdzic motocyklem turystycznym po torze potrzebuje
    zajebistych wydechow za 3k z jakas zajebista naklejka uznanego pod MC-kiem
    producenta. Sorry, ale Twoja kolumnowa ideologia jest sprzeczna z moja.

> [...]
    > bezpieczeństwa? Byłeś kiedykolwiek na poważnym torze wyścigowym? Jakbyś
    > był, to byś nie oznajmiał takich głupot.

    Wrecz przeciwnie. Uwazam sie za leszcza w tym temacie, dlatego zdziwila mnie
    Twoja jazda po tym co tu wypisujesz i za kogo sie uwazasz.

    Dzieje sie tak bo w Polsce nie ma nic innego poza Poznaniem, na ktorym kazdy
    moze sobie pojezdzic w tygodniu, tyle ze nie kazdy moze. Prokurator? Niby po
    co? Impreza jak kazda inna, dla pojezdzenia, karetka w pogotowiu jest wiec
    wszystko jest zgodnie z prawem.

    > Jak nie spróbujesz czegoś innego to skąd wiesz że coś jest lepsze albo
    > gorsze?

    Od "czegos" wymagam spelniania zadania, nie interesuje mnie czy to jest zgodne
    z technika gloszona przez samych najwyzszych. Lepsze jest wrogiem dobrego.

    --
    Artur
    ZZR 1200