  • 21. Data: 2009-06-29 08:30:31
    Temat: Re: Fit-PC 2 - czy warto?
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > I tutaj pojawia się kolejne ograniczenie, oprócz ceny zakupu i ceny prądu:
    >
    > Żona nie chce kolejnego komputera (w sensie: dużej skrzynki z szumiącymi
    > wentylatorami).

    Acer Revo, Nawet nasze krajowe NTT robi 15x15x3cm komputery co prawda na
    Atomie ale z chipsetem SiSa wiec musi byc gowno,

    Kolejne rozwiazanie Asus eeePC701 plus wyrwanie klapy z wyswietlaczem

  • 22. Data: 2009-06-29 08:38:30
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Podepne sie z zapytaniem
    > Mam teraz jako 24/7 Pentium 3 866MHz. Procesor pobiera ok 20W,
    > podejrzewam ze dysk i chipset i reszta z 10, czyli w sumie 30W.

    A jesteś pewien, że tylko tyle?

    Nie wiem, ile tamte części rzeczywiście pobierają - przypuszczam jednak,
    że bez dysku będzie gdzieś 30-40W (tak na oko, po poczytaniu
    kilkudziesięciu dokumentów na ten temat).

    Dla porównania, obecne dyski pobierają:

    Seagate 1.5 TB - 10.6W w czasie konkretnej pracy, 8W w czasie zwykłego
    obracania się

    WD Green 2 TB - 6W / 3.7W

    Seagate 500 GB 2.5 cala - raptem 1W / 0.21W

    > Szukam czegos co bedzie cichsze (najlepiej bezglosne), bedzie mozna mu
    > zainstalowac wlasnego linuxa i podpiac dysk 3,5", oraz co najmniej 2
    > karty sieciowe, i przede wszystkim bedzie pobierac mniej pradu.
    > Wydajnosc nieistotna, tylko konsoli tam uzywam.

    No ja właśnie pod tym kątem znalazłem Fit-PC - brak wentylatora, pobiera
    6 do 8W, ale dysk 2.5 cala zamiast 3.5 no i tylko 1 sieciówka (bo Wi-fi
    nie będę raczej używać) - z dyskiem i stratami na zasilaczu to może dać
    realnie 10-11W, czyli ~3 PLN miesięcznie.

    Tylko, że ja router mam osobny, natomiast tego komputerka potrzebuję
    jako bardzo mały serwerek do aplikacji wspomagających mój mini-biznes, a
    w przyszłości myślę też o tym, aby sobie okablować mieszkanie czujnikami
    temperatury i podłączyć je właśnie do tego komputerka (a na nim jakieś
    Cacti + digitemp, na co też wystarczy mocy).

    Patryk

  • 23. Data: 2009-06-29 08:58:16
    Od: Marx <M...@n...com>

    Patryk Włos pisze:

> [...]
    jednak,
    > że bez dysku będzie gdzieś 30-40W (tak na oko, po poczytaniu
    > kilkudziesięciu dokumentów na ten temat).
    nie jestem pewien
    moze i wiecej :)
    No to zyskam jeszcze wiecej :)
    Szacuje ze stacjonarny komputer (ktory czasem dziala pol dnia non-stop)
    + ten serwerek to koszty ok 50zl/miesiac. W stacjonarnym ciecie kosztow
    sie nie oplaca (i tak sie stosunkowo czesto robi upgrade) wiec szukam
    oszczednosci w serwerku
    Marx

  • 24. Data: 2009-06-29 09:05:16
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 29 Jun 2009 10:22:02 +0200, Marx <M...@n...com> wrote:

    >Podepne sie z zapytaniem
    >Mam teraz jako 24/7 Pentium 3 866MHz. Procesor pobiera ok 20W,
    >podejrzewam ze dysk i chipset i reszta z 10, czyli w sumie 30W.

    Zainwestuj w miernik poboru energii - możesz się zdziwić. Dysk - jeśli
    starszy - to sam weźmie z 10-15 watów. Chipset też swoje doda.
    Wiatraki też. Do tego straty na zasilaczu. I wobec Twoich szacunkó
    moze wyjść ze to nei 30W a 2-3-4 razy tyle. Ja na używanym Dellu
    Optiplex GX 150 z Pentium 933 maiłęm pobór 100-130 watów zaleznei od
    obciążenia i temperatury otoczenia. Teraz na mojej konstrukcji na
    płycie mini ITX z Celeronem mam w stresie rzadko ponad 20 watów. A i
    to głownie przez jedyny ruchomy elemnt - dysk.

    >Szukam czegos co bedzie cichsze (najlepiej bezglosne), bedzie mozna mu
    >zainstalowac wlasnego linuxa i podpiac dysk 3,5", oraz co najmniej 2
    >karty sieciowe, i przede wszystkim bedzie pobierac mniej pradu.

    Tak jak sugerowali koledzy wcześniej - najtaniej bezie jakiś netbook.
    Odpada kwestia peryferiów, masz od razu ekran. UPS-a nie potrezba,
    jego rolę pełni bateria. Ciche. Druga kartę sieciowa możesz dołożyć na
    USB.

    Ze stacjonarnych kompów będziesz miał ciężo znaleźc coś z 2
    sieciówkami - chyba ze zerkniesz np. w strone specjalizowanych płyt do
    routerów np. RBxxx Mikrotkika. Tyle ze w porówaniu nawet z Atomami to
    nie są demony prędkości. Zaleta z kolei to zasilanie z zewnętrzengo
    zasilacza albo PoE. Maszyny Adax-a czy JTT na Atomach mają klasyczne
    zasilacze wiec cichce raczej nie będą.

    >Wydajnosc nieistotna, tylko konsoli tam uzywam.

    No to moż ejakaś płyta RBxxx albo coś podobnego?
    O przykładowo: http://www.routerboard.com/

    Zdrówko

  • 25. Data: 2009-06-29 17:47:22
    Od: marek <m...@o...pl>

    Patryk Włos pisze:
> [...]
    > dla mnie i perspektywicznie <5 kolejnych użytkowników + wymienianie się
    > backupami z drugim serwerem.
    >
    > Tutaj moje intencje są proste - to ma działać 24/7 w przeciwieństwie do
    > drugiego serwera (który będzie ciągnął ~650W) i ma być jak najtańsze w
    > eksploatacji, a przy tym ma sobie radzić.
    >

    > 2. Windows XP z Outlookiem (Exchange + POP3), Thunderbirdem do usenetu,
    > Winampem i odtwarzaczem do filmów.
    >
    > Nad zakupem drugiej sztuki się zastanawiam - alternatywą jest Outlook i
    > Thunderbird na maszynie wirtualnej na drugim serwerze + Popcorn Hour

    beagleboard?

  • 26. Data: 2009-06-29 17:59:27
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    porównania wydajności w sensie przeliczania filmów, albo fpsów w grach
    to szukaj na internecie.
    Ja co najwyżej mogę Ci pwoiedziec jakie miałem odczucia w używaniu
    komputerów, ale 50% toresponsywność, czyli czas po jakim maszyna
    zareaguje na polecenie:
    > Np. ja dysponuję obecnie:
    >
    > - Pentium III 450 MHz
    na BXsie - hulał jak burza. Film liczył sie całą noc, ale na tamte czasy
    pracowało sie wygodnie

    > - Celeronem 1.7 GHz na jądrze Pentium 4 (procek i płyta z końca roku
    > 2002) - i to są faktycznie trupy
    Zgadza sie. Szwagier cos takiego kupił jako alternatywe durona/Athlona.
    Wtopił.

    > - Celeronem M 430 1.73 GHz - a ten chodzi całkiem nieźle i do tego
    > napędza oprócz podstawowego systemu też wirtualny serwer na VMware
    czy one były w laptopach? jeśli tak, to 2.0 chodzi w compakach przyzwolićie.

    > Właśnie bardzo by mi się przydało takie porównanie wydajności, aby
    > wiedzieć, czego można się po tym Atomie spodziewać.
    Widziałem aż jednego EeePC, nówka, stawiałem na nim siec przez modem
    gsm. tragedia w 3 aktach.
    Z drugiej strony, jak to bedzie robiło jako system wbudowany, nie
    "desktop" to chyba bedze niewielka różnica - cokolwiek wybierzesz.

    Co do mocy/kosztów. Normalny komp, ze zintegrowaną kartą graficzną, i
    wyłączonym monitorem, nie powinien brać wiecej niż 100W, nawet jak ma
    zasilacz 450cio watowy. 100W razy 24 godziny to 2.4kWh. razy 30 dni to
    72kWh. jedna kwh kosztuje.... 50 groszy? (bez opłat za licznik, kable
    itp?) LAptop zuzyje mniej niż połowe z tego :)