  • 91. Data: 2021-03-06 19:05:44
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 4 Mar 2021 13:44:11 +0100, trybun

    > wartość szczytowa oscyluje w granicach 5KW,.
    > Reklamować czy to normalne?

    Normalne i nie spodziewaj się więcej w lepszych warunkach. Ja mam na dachu
    10kWp, maksymalna moc jaką wyciagnąłem to 8kW. Wczoraj dla przykładu
    maksymalnie 7,5kW. Teraz słońce niżej to mniejszy kąt, za to chłodniej w
    powietrzu więc sprawność wyższa. Wejdzie słońce wyżej to będzie co prawda
    lepszy kąt, za to podskoczy temperatura i sprawność spadnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 92. Data: 2021-03-06 19:13:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 6 Mar 2021 11:45:25 +0100, trybun

    > Jednym słowem +- wsio ryba..

    Wsio ryba. Moc szczytowa jest podawana dla IDEALNYCH warunków, a takich w
    zasadzie nie sposób doświadczyć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 93. Data: 2021-03-06 19:57:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.03.2021 13:16, trybun wrote:
    > Ot choćby w wypadku zakładów ubezpieczeniowych - z urzędu zaniżają w
    > wycenach szkód a nam pozostaje droga sądowa, jakimi wertepami najeżona,
    > nie muszę chyba pisać.. Najgorsze w tym to że państwo tych ich praktyk
    > nigdy nie traktuje jako prób wyłudzania i oszustw, tak że nic im za to
    > nie grozi i mogą to uprawiać bezkarnie.

    Gdy dostajesz wycenę od ubezpieczyciela, to jest tam napisane na
    podstawie czego poszczególne pozycje zostały wycenione - godzina pracy
    lakiernika, cena zamiennika itd.

    Twoje spostrzeżenie o "zaniżaniu wyceny" dotyczy sytuacji kiedy
    mieszkasz w Mazowieckim, a wycena jest adekwatna dla Podkarpacia czy
    innej sytuacji?

    Bo jeżeli sytuacji którą podałem, to jak zdefiniować "zaniżona"?
    Analogicznie pójdziesz do sklepu osiedlowego i powiesz że przecież w
    biedronce obok to i to jest taniej, to po takiej cenie poproszę. Inaczej
    zawyżacie ceny?!

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 94. Data: 2021-03-06 20:03:23
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    W dniu 06.03.2021 o 11:54, heby pisze:

    > Do 11:28 moje 9.86kWp, na południe, wyprodukowało 25kWh. By wyjątkowo
    > słonecznie i w szczycie było 10kW.

    Czy będzie nietaktem jeżeli zapytam jakie to cudowne panele dają ze
    znamionowej mocy 9.86kWp aż 10kW w naszych polskich warunkach ?

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 95. Data: 2021-03-06 20:13:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 6 Mar 2021 20:03:23 +0100, Adam Górski

    > Czy będzie nietaktem jeżeli zapytam jakie to cudowne panele dają ze
    > znamionowej mocy 9.86kWp aż 10kW w naszych polskich warunkach ?

    Oraz jak zamontowane...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 96. Data: 2021-03-06 21:00:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/03/2021 20:03, Adam Górski wrote:
    > Czy będzie nietaktem jeżeli zapytam jakie to cudowne panele dają ze
    > znamionowej mocy 9.86kWp aż 10kW w naszych polskich warunkach ?

    Temperatura znamionowa wybrana przez producenta do pomiarów wynosi 25C.
    Dzisiaj było ~2C i wiało. Dodatkow utrzymuje się to przez minuty po
    wyjściu zza chmur - potem spada mimo że słońce świeci tak samo -
    zakładam że się nagrzewają.

    http://pe.org.pl/articles/2015/12/40.pdf

    Rys 6 pokazuje pi x drzwi jaka jest zależność P/Pmax(T).

    Latem w szczycie będzie nie więcej niż ~8.5-9kW, temperatura zmierzona
    na panelu zwykłym czujnikiem pokazuje >50 stopni w czerwcu, czasami
    przekracza 60. W tym roku zamontuje sobie czujnik i z ciekawości sprawdzę.

  • 97. Data: 2021-03-06 21:52:52
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 04.03.2021 o 13:44, trybun pisze:

    > Ma tu ktoś pojęcie jaka powinna być rzeczywista wydajność paneli? Nie
    > chodzi mi o jakieś pierdoły w stylu parę procent w tą czy drugą stronę
    > które tracę np na niezbyt poprawnym dla fotowoltaiki kącie dachu, a o
    > wartości kilkunastu/kilkudziesięciu procentowe. Od tygodnia mam
    > instalację i chyba cos jest nie tak, mimo że jej moc to 7.2KW to w
    > najbardziej optymalnych warunkach jakie udało się dotychczas uzyskać
    > wartość szczytowa oscyluje w granicach 5KW,. Reklamować czy to normalne?

    Trybun, z całym szacunkiem ale niewiele jeszcze wiesz o fotowoltaice,
    w kilku wpisach w tym wątku wykazałeś się ignorancją w tym temacie, ale
    nie bierz tego do siebie, bez urazy ale doświadczenie przyjdzie z czasem

    Piszesz że masz 7,2kWp, osiągnąłeś dziś 5kW, ja mam obecnie 5,6kWp,
    dzisiejszy max to ok. 4,7kW czyli jakieś 15% mniej, u Ciebie nieco
    więcej lecz mam dach o nachyleniu 22stopni i niemalże idealnie
    skierowany na południe

    zresztą sam możesz przejrzeć moje wyniki z ostatnich kilku lat:

    https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=69243&sid=61525

    moim zdaniem masz przyzwoity wynik, tym bardziej że lokalizacja podobna,
    chyba jesteśmy sąsiadami, ja to okolice Ostrowa Wlkp a to też ok, 100km
    na wschód od Poznanie ;)

  • 98. Data: 2021-03-07 15:53:13
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie mam pojęcia, czy jesteś trollem, który się bawi, czy idiotą, który
    > nie potrafi zrozumieć. Swoje napisałem, nie mam zamiaru
    > uczestniczyć w tej zabawie

    Nie unoś się, pewnie kolega humanista. W umowie jest napisane 7.2kW, ma
    być 7.2kW. Nawet w nocy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 99. Data: 2021-03-07 16:18:35
    Od: Budyń <b...@g...com>

    piątek, 5 marca 2021 o 17:25:03 UTC+1 J.F. napisał(a):

    > Ale czy ja Cie dobrze rozumiem - masz dach pochylony na wschod, prawie
    > dokladnie?
    > I o 26 stopni od poziomu ?

    dla takiego dachu nalepszy kąt słońca wypada 21 czerwca o godzinie 9.29 i wynosi
    69stopni

    b.

  • 100. Data: 2021-03-07 16:23:24
    Od: Budyń <b...@g...com>

    niedziela, 7 marca 2021 o 16:18:36 UTC+1 Budyń napisał(a):

    > dla takiego dachu nalepszy kąt słońca wypada 21 czerwca o godzinie 9.29 i wynosi
    69stopni

    i dodam że dzisiaj najlepszy kąt dla takiego dachu wypada również o 9.29 ale wynosi
    tylko 40stopni

    b.