  • 11. Data: 2021-04-08 21:55:33
    Temat: Re: Gąbka
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.04.2021 o 21:05, Rutkowski, Jacek pisze:
    [...]

> [...]
    zek-lux-200x200x50mm-7711437488

    > To coś jest chyba prawie w cenie złota.
    > Za 0,2m  x0,2m x 0,05m krzyczą 40zł czyli tylko 20kzł/m3
    > Może gdzieś taniej by dało się kupić...

    To poglądowy link :D Nie patrzyłem na cenę.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 12. Data: 2021-04-08 22:27:51
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 08.04.2021 o 10:08, Stachu Chebel pisze:
    > Jest sobie urządzenie zasilane baterią 9V. W obudowie jest komora na taką
    > baterię, ale jest trochę luzu co powoduje że bateria trochę "lata" wewnątrz.
    > Znalazłem w szufladzie kawałek gąbki nie wiadomo po czym o wymiarach
    > 25x45x8mm. Idealnie załatwia problem. Nie wiecie gdzie można takie gotowce
    > zamówić w ilości 400-600 sztuk?

    Proponuję:
    "taśma akustyczna pod profile GK"
    Np. 30mm szerokości samoprzylepna taśma piankowa. Grubość jest około
    3mm. Można sobie skleić dwie sztuki lub dać z dwóch stron. Dostępna w
    każdym sklepie budowlanym.
    Edim

  • 13. Data: 2021-04-09 09:12:01
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > To coś jest chyba prawie w cenie złota.
    > Za 0,2m x0,2m x 0,05m krzyczą 40zł czyli tylko 20kzł/m3
    > Może gdzieś taniej by dało się kupić...

    Gąbkę tapicerską można kupić za grosze. Z gąbką ciętą laserem jest inny
    problem. Śmierdzi, klei się na powierzchni ciętej a na dodatek brudzi.
    Wypada po wycięciu umyć (klienci zazwyczaj nie zamawiają tej usługi, a
    później jest marzekanie).

    Zamówić można wszędzie, nawet małej mocy lasety reklamowe radzą sobie
    znakomicie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2021-04-09 19:24:00
    Od: - <s...@g...com>

    czwartek, 8 kwietnia 2021 o 09:03:14 UTC-5 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup

    > Po gwarancji bedzie :-)

    > Ale nie taki "sprezysty".
    >
    > Gabka w arkuszach 8mm grubosci powinna byc dostepna, a pociac ... i
    > latwo i trudno jednoczesnie :-)

    Imho w tym wypadku filc najlepszy. Zalatwia sprawe raz a dobrze. Mozna skleic pare
    warstw jak za cienko albo dac ze wszystkich stron.

    Gabki fajne ale one sie rozpadaja albo zmieniaja w guano po pewnym czasie. Wiec jak
    ma byc na lata to tylko filc albo gazeta....

  • 15. Data: 2021-04-10 11:06:31
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 09.04.2021 o 19:24, - pisze:
    [...]
    > Imho w tym wypadku filc najlepszy. Zalatwia sprawe raz a dobrze. Mozna skleic pare
    warstw jak za cienko albo dac ze wszystkich stron.

    I nóż krążkowy Olfa. A w wersji full-wypas Makita na akumulatorek :-)

    P.P.

  • 16. Data: 2021-04-10 19:11:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Trop bardzo dobry - mam krąg (zakup hurtowy do jednego z systemów suchej zabudowy -
    nie pamiętam czy Knauf czy inny producent)
    takiej taśmy od 25 lat i gąbka się nie rozpada, używam do bardzo różnych celów.
    Gąbki wszelakie się rozpadają zwykle od jakichś plastyfikatorów czy rozpuszczalników
    zawartych w klejach ewentualnie w plastikach
    obudów.
    Jeśli kupujesz z gotowym klejem to może ktoś dobrał jedno z drugim.

    -----

  • 17. Data: 2021-04-17 10:54:49
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-04-08 13:49, Olo wrote:
    > Może to do końca to czego oczekujesz, ale sprawę załatwi Ci uszczelka do
    > okien taka kupowana w sklepie z AGD na metry (5m w rolce),
    > https://tiny.pl/r28ck. Koszt groszowy a do tego znacznie trwalsza niż ta
    > gąbka i do tego z klejem. Poprosisz domowników to potną ją zgodnie z
    > Twoimi wytycznymi.

    pomysł dobry, ale ja bym nie ciął na kawałki tylko w momencie aplikacji
    odkleił z kleju warstwę ochronną na większej długości i odcinał gotowe
    odbezpieczone kawałki zamiast się bawić w zrywanie papieru silikonowego
    (czy co tam jest) z każdego z 500 kawałków z osobna

  • 18. Data: 2021-04-17 12:11:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 17 kwietnia 2021 o 10:55:57 UTC+2 m4rkiz napisał(a):
> [...]
    > odbezpieczone kawałki zamiast się bawić w zrywanie papieru silikonowego
    > (czy co tam jest) z każdego z 500 kawałków z osobna
    Błąd wynikający z niewiedzy. Są dwa typy klejów na materiałach samoprzylepnych. Jeden
    pozwala na usunięcie nalepki. Drugi ma przykleić na stałe. Po oderwaniu papieru
    zabezpieczającego w tym drugim pod wpływem jonów OH z powietrza zachodzi sieciowanie.
    Taki klej skutecznie przyklei w krótkim czasie po oderwaniu papieru
    zabezpieczającego.

  • 19. Data: 2021-04-17 16:14:29
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.04.2021 12:11, Zenek Kapelinder wrote:

    > Błąd wynikający z niewiedzy. Są dwa typy klejów na materiałach samoprzylepnych.
    Jeden pozwala na usunięcie nalepki.

    Przez jakiś czas.

> [...]
    pod wpływem jonów
    OH z powietrza zachodzi sieciowanie. Taki klej skutecznie przyklei w

    Jak odróżnić jeden od drugiego?
    I ile jest ten "krótki czas", tj ile powinien mieć kontakt z powietrzem.
    bo przecież jeśli go przykleję na czymś gładkim to znów nie będzie miał.

    --
    Mirek.

  • 20. Data: 2021-04-17 20:02:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 17 kwietnia 2021 o 16:14:31 UTC+2 Mirek napisał(a):

> [...]
    > I ile jest ten "krótki czas", tj ile powinien mieć kontakt z powietrzem.
    > bo przecież jeśli go przykleję na czymś gładkim to znów nie będzie miał.

    Po zastosowaniu można odróżnić. Uszczelki do okien mają być przyklejone trwale.
    Listwy na drzwi w samochodzie też musza się dobrze trzymać. Nalepka z cena na
    szklance ma się dać odkleić. Za dużo pisania żeby ci wytłumaczyć. Przyjmij że jak od
    uszczelki oderwiesz papier zabezpieczający to masz do kilku minut na przyklejenie. Im
    krócej tym lepiej.