  • 71. Data: 2021-11-22 20:40:11
    Temat: Re: Green Lantern :)
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.11.2021 o 20:04, heby pisze:

    > Ile on wynosi (w Hz) i jak go zmierzyć?

    No masz:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rezonans_Schumanna

    > Jeśli daje radę zaświecić ledy,
    > to powinien spokojnie wzbudzić jakiś układ pomiarowy.

    Nie da rady, bez "huśtawki". Musisz najpierw wymusić "drgania" i
    rozkołysać. Wystarczy wywołać ten rezonans a później korzystać :)

    Ten projekt to zakłada właśnie.

    > Cała tajemnica perpetum mobile jest w tym, aby je prawidłowo zestroić.

    Perpetum nie istnieje :P

    > Wilu już poległo na tym, że *prawie* im się udało, brakowało tyci tyci.
    > Ale jak widać nowe (i stare) pokolenia bardzo się starają przekroczyć
    > asymptotę i umierają w przekonaniu że byli blisko.

    No nie zrobio perpetum, bo się nie da :)

    > Tutaj masz następnego, czołowego wynalazce, naszego, który zna zasadę
    > asymptotycznego zbliżania się do sukcesu darmowej energii:
    >
    > https://youtu.be/XLQBAUVHwzg?t=522

    Ten co go poszukują listami gończymi?

    Zenek kiedyś mnie zjebał, że zalinkowałem do jego matactw :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 72. Data: 2021-11-22 20:48:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 22 listopada 2021 o 20:41:13 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):

> [...]
    > No nie zrobio perpetum, bo się nie da :)

    > Ten co go poszukują listami gończymi?
    >
    > Zenek kiedyś mnie zjebał, że zalinkowałem do jego matactw :D
    Chyba cie pojebało. Jestem jego fanem.

  • 73. Data: 2021-11-22 20:49:38
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.11.2021 o 19:56, heby pisze:

    > Które?

    Rezonansowe.

    > Na pierwotnym filmie nie ma śladu po 3 dniach. Nie pomyliłeś z czymś innym?

    Ojej, specjalnie Tobie nie wkleiłem linku i dlatego nie widziałeś,
    pomimo że link jest w wątku. Zaiste sprytny unik :]

    Noto masz:
    https://youtu.be/nl9E8F1gOD0?t=1066 i pokaż te kable.

    > W Chinach można kupić za grosze ledy zasilane z pola w.cz. Cewką, pod
    > stołem, zasilane.

    Nowiem ico?

    > Jest gdzieś filmik, jak zasilano magnetronem z kuchenki mikrofalowej, z
    > ponad metra.

    Też widziałem.

    > Serio, masz choć jedno takie w rękach i działa? Czy wszystkie te rzeczy
    > widziałeś na YT i masz niski próg wiary?

    Nie, nie mam, dlatego pytam w poście otwierającym, czy może ktoś to
    replikował bo mam taki zamiar.

    > A ta cewka to nie jest bateria? Magnetyczna ...

    Taa, szczególnie drugiej repliki z innym trafem, leżącej na tym samym
    stole po lewej stronie, która akurat też działa :>

    No ok, pewnie pole tak wielkie, że zaskoczyło z takim małym trafem :>

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 74. Data: 2021-11-22 21:00:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/11/2021 20:40, LordBluzg(R) wrote:>>> Przecież to się rozbija o
    rezonans magnetyczny "ziemi" (jest w opisach).>> Ile on wynosi (w Hz) i
    jak go zmierzyć? > No masz:>
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rezonans_Schumanna
    Jaką duża musisz mieć antenę aby z kilku Hz wyciągnąc użyteczną ilośc
    energii? Jaka jest gęstośc tej energii w jednoste objętości?

    Popowiem: setki mikrowoltów na metr i pikotesle amplitudy.

    Zaprawdę, to musi być źródło świecenia tych ledów, nie ma inszego
    wyjasnienia.

    pomiarowy.> Nie da rady, bez "huśtawki". Musisz najpierw
    wymusić "drgania" i > rozkołysać. Wystarczy wywołać ten rezonans a
    później korzystać :)
    Myślisz że jak rozhuśtasz huśtawę i podepniesz prądnicę, to będziesz
    miał perpetum mobile?

    Może zamiast bawić się duperelowatymi rezonansami, wsadź antenę na kiju
    obok nadajnika w Toruniu, oni tam maja moce wieloktornie wyższe i
    łatwiej to złapać przy MHz.

    > Ten projekt to zakłada właśnie.
    Ale to wiesz, czy Ci się wydaje? Zerknąłeś choć jaką gęstość
    energetyczną ma to coś, na co się powołują, jako źródło energii?

    nie istnieje :P
    Własnie takie wrzuciłeś.

  • 75. Data: 2021-11-22 21:07:31
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.11.2021 o 19:48, heby pisze:

    > Nie, najzwyklejsza procedura naukowa, bo urządzenie jest perpetum
    > mobile.

    Nie, nie jest. Nie kłam.

    > Nie wiesz tego. Jesteś nawiny. Taki film można zrobić na kilka sposobów
    > i każdy będzie wiarygodny w oczach osób nietechnicznych.

    Akurat jestem techniczny a Ty kiedyś się pochwaliłeś że w analogu nie
    siedzisz i nie masz doświadczenia :)

    > Nie masz pojęcia czy schemat przedstawia to, co w obwodzie.

    Przecież to widać, że elementy są takie same lub podobne, na schemacie i
    w montażu.

    > Na schemacie
    > są kondensatory o bardzo dużej pojemnosci.

    Bladego pojęcia nie masz o pojemności takiego kondzia, jak długo potrafi
    ile mikro, zasilać 3 LEDy, na dodatek niebieskie.

    > W układzie widać same
    > popierdułki.

    A co tam mam być jeszcze? Scalaka widzisz, tranzystor/ory widzisz, parę
    oporów, kondzie, diody, potencjometr i trafo. Na schemacie nic więcej niema.

    > A jeśli pod stołem jest zwykłą cewka nadawcza? Wykluczyłeś to?

    Nie nie ma. Tu masz to samo, na podwórku :)
    https://youtu.be/nl9E8F1gOD0?t=1517

    > Wymieniłeś przypuszczenia. W przypadku perpetum mobile zawsze nalezy
    > zakładać sceptycyzm.

    To nie jest perpetum :)

    > Mylisz "kłamstwo" ze "sceptycyzmem". Sceptyk zakłada oszustowo i od
    > jakiś kilkuset lat ma rację.

    Najcześciej, kiedy czegoś nie rozumie. OK, bezpieczne.

    > Kazywanie podejścia sceptycznego "kłamstwem", jest przejawiem
    > niepojmowania podstaw nauki.

    Sczególnie po stronie sceptyka, który najcześciej zwyczajnie nie pojmuje
    jakiejś zasady i cały czas zakłada sobie bezpiecznie inną. Może być PM
    (perpetum).

    > Jak najbardziej. Tutaj zamiast prądnicy i silnika są dwa uzwojenia i
    > magiczne słowo o rezonansie. Taki np. czołowy wynalazca, Szumiło,
    > twierdzi coś o "dyskryminacji" i "przełamaniu oporów" oraz "drganiach
    > cewek" i masa frajerów się na to łapie. Czemu by nie miali łapać się na
    > rezonans? technobełkot dobry jak każdy inny.

    No zgodzę się, że Szumiło bełkocze :) W każdym momencie i w każdym calu.

    > Wbrew Twoim urojeniom, sięgnąłem po schemat, i go przeanalizowałem. Nie
    > widzę tam nic interesujacego.

    Możliwe, że tego zwyczajnie nie rozumiesz.

    > Zrób to w domu i oceń czy działa. Jesli nie, to jako człowiek
    > intelignentny musisz założyć że to urządzenie to zwykły fake, jakich na
    > YT są tysiące, niektóre *znakomite*.

    No właśnie będę próbował to zrobić, co również napisałem w wątku
    otwierającym.

    Jak dotąd, merytorycznie niczego nie wniosłeś, olałeś linka do
    tłumaczenia zasady działania jak i inne linki (wcześniej chciałeś
    polemizować) i generalnie zapętliłeś się w PM.

    Nie podaję linków, żeby nikt nie klikał i zakładał sobie sceptycyzm z
    defaultu. Równie dobrze można na wszystko być sceptykiem. Bezpieczne ale
    to zupełnie tak samo, jak nic nie napisać i mielić posty bez sensu.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 76. Data: 2021-11-22 21:11:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/11/2021 20:49, LordBluzg(R) wrote:
    > Rezonansowe.

    A które, rezonansowe, są nie do końca wyjasnione?

    > Ojej, specjalnie Tobie nie wkleiłem linku i dlatego nie widziałeś,
    > pomimo że link jest w wątku. Zaiste sprytny unik :]
    > Noto masz:
    > https://youtu.be/nl9E8F1gOD0?t=1066 i pokaż te kable.

    Pytanie było o 3 dni świecenia.

    A na filmiku widać bardzo grube coś. Tam jest bateria. Albo pod stołem.
    Albo diody zasilane są indukcyjnie. Albo mikrofalowo. Ale nie, raczej to
    bateria w grubym rdzeniu.

    > Nowiem ico?

    Nic. Może warto używać brzytwy Ockhama zamiast naiwnie zakładać, że
    ludzie są uczciwi.

    > Nie, nie mam, dlatego pytam w poście otwierającym, czy może ktoś to
    > replikował bo mam taki zamiar.

    Nie ma tutaj aż tylu frajerów, przeceniasz tą społeczność. Popytaj w
    klubie płaskoziemców albo na po.sci.fizyka gdzie ostatni są ich tłumy.
    "a a" też by chętnie łyknął to do pompy ciepła na Peltierach.

    > Taa, szczególnie drugiej repliki z innym trafem, leżącej na tym samym
    > stole po lewej stronie, która akurat też działa :>

    A rozebrali ją? Tą druga? Bo leży, a i owszem. I tyle.

    > No ok, pewnie pole tak wielkie, że zaskoczyło z takim małym trafem :>

    Sama indukcyjnośc może mieć dość pojemnosci pola aby utrzymać świecenie
    diod przez *jakiś* czas, a na filmie świeca bardzo, bardzo krótko, i
    "rozpędzane" są z bardzo solidnego akku, co sugeruje ogromne prądy w cewce.

  • 77. Data: 2021-11-22 21:31:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/11/2021 21:07, LordBluzg(R) wrote:
    > Nie, nie jest. Nie kłam.

    Każde urządzenie które oddaje energię, bez widocznego jej źródła, jest
    tak traktowane.

    > Akurat jestem techniczny

    Nie. Inaczej nie byłbyś aż tak łatwowierny. Łykasz brednie jak tumanista.

    > a Ty kiedyś się pochwaliłeś że w analogu nie
    > siedzisz i nie masz doświadczenia :)

    Do rozumienia zasady zachowania energii nie trzeba doświadczenia,
    wystarczy znajomośc fizyki i to na poziomie maturalnym.

    > Przecież to widać, że elementy są takie same lub podobne, na schemacie i
    > w montażu.

    "podobne".

    Jak polutuje przypadkowe elementy wymontowane z Rubina, to też możemy
    się umówić, że wyszło podobnie?

    > Bladego pojęcia nie masz o pojemności takiego kondzia, jak długo potrafi
    > ile mikro, zasilać 3 LEDy, na dodatek niebieskie.

    Problem nie w tym czy zasilają LEDy, tylko w tym że są raczej dośc duże.

    > A co tam mam być jeszcze?

    Własnie te duże kondensatory.

    > Nie nie ma. Tu masz to samo, na podwórku :)
    > https://youtu.be/nl9E8F1gOD0?t=1517

    Nie, to jest inne, z dużym miejscem na baterie. Poprzednie wypowiedzi
    odnosiły się do urządzenia ze schematem i kablami. Przemieszczasz się
    pomiędzy tymi urzadzeniami, ale ich w tym wątku padło co najmniej 3
    różne rodzaje.

    > To nie jest perpetum :)

    Więc wskaż źródło energii. Jesli go nie wskażesz, to jest perpetum i
    taka jest robocza hipoteza.

    > Najcześciej, kiedy czegoś nie rozumie.

    Odwortnie. Sceptyk jest sceptyczny, bo *DOSKONALE* rozumie jak działa
    fizyka. Od setek lat bez większych zmian, na poziomie cewek, rozumiemy
    te zjawiska praktycznie perfekcyjnie.

    > Sczególnie po stronie sceptyka, który najcześciej zwyczajnie nie pojmuje
    > jakiejś zasady i cały czas zakłada sobie bezpiecznie inną. Może być PM
    > (perpetum).

    Tu nie ma zasady. Tu jest tylko buzz-word "rezonans" i masz się kłaniać
    w pas. Ciekawe ilu ludzi znalazło chwile aby zerknąć ile tej "energii"
    jest w tym rzeczonym "rezonansie" dostepnych na 2cm3 objetości "anteny".

    > No zgodzę się, że Szumiło bełkocze :) W każdym momencie i w każdym calu.

    Więc czemu jego "drganai cewek" są be, a "rezonans" jest ok? Oba są
    bełkotem, bez podstaw fizycznych, w rozpatrywanych zastosowaniach.

    > Możliwe, że tego zwyczajnie nie rozumiesz.

    Możliwe, ale dalej nie ma w nim nic interesujacego. Pomijając, że nie ma
    nawet cienia pewności, że to schemat tego, co trzyma w ręce.

    > No właśnie będę próbował to zrobić, co również napisałem w wątku
    > otwierającym.

    Ok, czyli jesteś gatunkiem który jak sam nie poliże, to nie uwierzy, że
    sól. Trudno, inny najzwyczajniej wolą książki. Widzę w Tobie jednak
    inkarnacje Szumiło, on też nie daje wiary w brednie z politechnik, sam
    odkrywa podstawy alternatywnej fizyki.

    > Jak dotąd, merytorycznie niczego nie wniosłeś

    Wyjasniłem Ci czym jest sceptyczne podejście do gównianych filmików z
    YT. To jest mój wkład.

    >, olałeś linka

    Nie olałem. Obejrzałem, ale głównie ziewajac. Mogę Ci pokazać wiele
    takich filmików, niektóre *znakomite*, do tego stopnia, że mam kłopot
    wykazać gdzie schowali napęd. Znakomita rozrywka na wieczór.

    > do
    > tłumaczenia zasady działania jak i inne linki (wcześniej chciałeś
    > polemizować) i generalnie zapętliłeś się w PM.

    Bo to PM. Nie wykazałeś sąd się bierze energia świecenia, poza głupotami
    typu "rezonans" z którego nie wiadomo czy dało by się zasilać latarkę
    dla pchły.

    > Nie podaję linków, żeby nikt nie klikał i zakładał sobie sceptycyzm z
    > defaultu.

    To bardzo źle. Podejście naukowej est własnie sceptycyzmem z defultu.
    Zapytaj kogokolwiek, kto miał do czynienia z *nauką*, szczególnie ścisłą.

    > Równie dobrze można na wszystko być sceptykiem.

    Nawet trzeba. Tak działając od setek lat, udało się wreszcie coś
    osiągnąć, zamiast dreptać w miejscu przez tysiące, z dawaniem wiary na
    słowo honoru.

    > Bezpieczne ale
    > to zupełnie tak samo, jak nic nie napisać i mielić posty bez sensu.

    Piasnie jest głównie z powodu zabawy. Nie liczyłeś chyba na to, że
    ktokolwiek podejmie temat na poważnie, to kompromitacja zdrowego
    rozsądku by była.

  • 78. Data: 2021-11-22 23:53:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Nov 2021 20:04:18 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > https://youtu.be/XLQBAUVHwzg?t=522

    Ale żeś się na niego uwzioł.

    --
    Marek

  • 79. Data: 2021-11-23 10:35:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    > Każde urządzenie które oddaje energię, bez widocznego jej źródła, jest
    > tak traktowane.

    Przez szurów.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 80. Data: 2021-11-23 16:46:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/11/2021 23:53, Marek wrote:
    > Ale żeś się na niego uwzioł.

    Widać w nim wszystkie cechy garażowych wynalazców, niepojmujących
    podstaw fizyki, popychanych mesjanizmem. To bardzo ciekawa, choć
    oczywiście też tragikomiczna postać i co ważne, żywa, możesz oglądać i
    wchodzić w interakcję np. z jego otoczeniem wyznawców które posługuje
    sie podobnymi argumentami co autor watku, typu "sceptycyzm to kłamstwa"
    itd. To coś lepszego niż następna dioda świecąca z powietrza, na YT.