  • 11. Data: 2020-08-13 20:52:54
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-13 o 06:09, Cavallino pisze:

    > W instrukcji obsługi.

    W instrukcji to nie jest zakaz formalny.
    Nawet nie ma obowiązku przeczytania.
    Pytałem o to co już victorius napisał.

  • 12. Data: 2020-08-13 21:24:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-08-2020 o 20:52, cef pisze:

    > W instrukcji to nie jest zakaz formalny.

    Pytałeś o konstrukcyjną możliwość.
    Producenci uważają, że jej nie ma.

  • 13. Data: 2020-08-13 21:44:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-13 o 21:24, Cavallino pisze:

    > Pytałeś o konstrukcyjną możliwość.
    > Producenci uważają, że jej nie ma.

    Pisanie, że jest zakaz formalnie brzmi jak jakiś
    zapis w prawie o ruchu drogowym.
    Natomiast jeśli konstrukcyjnie są ograniczenia już
    przez producenta, to jest dla mnie jasne -
    i o to pytałem i tego się spodziewałem.
    I to mnie nie zachęca do tej decyzji też :-)

  • 14. Data: 2020-08-13 21:49:08
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, August 13, 2020 at 9:44:32 PM UTC+2, cef wrote:

    > Natomiast jeśli konstrukcyjnie są ograniczenia już
    > przez producenta, to jest dla mnie jasne -

    ale w instrukcjach producent czesto wciska kit ;)
    tak jak np. zakazuja odpalania na pych, a raczej nie ma problemu, o ile pojazd
    sprawny i np. aku padl i nie bedzie sie holowalo ~10km zasyfiajac kataliztor
    niespalonym paliwem bo np. swiece iskry nie daja ;)

  • 15. Data: 2020-08-14 05:59:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-08-2020 o 21:44, cef pisze:

> [...]
    > przez producenta, to jest dla mnie jasne -
    > i o to pytałem i tego się spodziewałem.
    > I to mnie nie zachęca do tej decyzji też :-)

    Tyle że to samo dotyczy każdego auta z automatem...
    A faktycznie elektrykowi to nie zaszkodzi, wręcz masz dodatkowy zysk -
    możesz się ładować.

    Ze spalinowym automatem tak już nie będzie.

  • 16. Data: 2020-08-14 06:10:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-14 o 05:59, Cavallino pisze:

    > Tyle że to samo dotyczy każdego auta z automatem...
    > A faktycznie elektrykowi to nie zaszkodzi, wręcz masz dodatkowy zysk -
    > możesz się ładować.
    >
    > Ze spalinowym automatem tak już nie będzie.

    No ale chyba rozumiesz różnice w sensie ryzyka utraty
    źródła zasilania? Paliwo z reguły mam w zapasie i rzadko kiedy
    schodzę poniżej 1/4 zbiornika i zatankuję gdziekolwiek.
    Mam obawy dotyczące zasięgu nawet w jazdach lokalnych,
    bo może skończyć się prąd z powodu spadku temperatury np
    albo wypadnie mi więcej jeżdżenia niż zwykle i co wtedy?

  • 17. Data: 2020-08-14 06:46:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 06:10, cef pisze:

    > No ale chyba rozumiesz różnice w sensie ryzyka utraty
    > źródła zasilania? Paliwo z reguły mam w zapasie i rzadko kiedy
    > schodzę poniżej 1/4 zbiornika i zatankuję gdziekolwiek.

    A tu w zamian tak planujesz trasę, żeby mieć po drodze ładowarki i tyle.

    > Mam obawy dotyczące zasięgu nawet w jazdach lokalnych,
    > bo może skończyć się prąd z powodu spadku temperatury np

    W sensie, że masz baterię naładowaną na 200 km, jedziesz 20, i nagle
    kończy się prąd? ;-)

    > albo wypadnie mi więcej jeżdżenia niż zwykle i co wtedy?

    To samo co z paliwem.
    Naładujesz.

  • 18. Data: 2020-08-14 08:24:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-14 o 06:46, Cavallino pisze:

    > To samo co z paliwem.
    > Naładujesz.

    Czyli nie rozumiesz różnicy albo jej nawet nie widzisz.
    Paliwo nie kończy się niespodziewanie (chyba, że wycieka)
    a prąd może się skończyć i trochę o niego trudniej niż o paliwo.
    To się z czasem może naturalnie zmienić, ale teraz jest jak jest.
    Nie bez powodu głównym dyskutowanym parametrem
    e-samochodów jest zasięg na jednym ładowaniu.
    Przy spaliniakach mówi się o zużyciu, mocy silnika,
    bagażniku itp a zasięg na jednym zbiorniku jest gdzieś na szarym
    końcu podawany, bo nie jest aż tak ważne w eksploatacji.

  • 19. Data: 2020-08-14 08:55:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Friday, August 14, 2020, 8:24:37 AM, you wrote:

    > Czyli nie rozumiesz różnicy albo jej nawet nie widzisz.
    > Paliwo nie kończy się niespodziewanie (chyba, że wycieka)
    > a prąd może się skończyć

    Niespodziewanie?

    > i trochę o niego trudniej niż o paliwo.

    Nawet w Polsce są już tysiące stacji ładowania.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2020-08-14 09:14:15
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Niespodziewanie?

    Na pewno bardziej niespodziewanie kończy się prąd
    niż paliwo.

    > Nawet w Polsce są już tysiące stacji ładowania.

    Od jakiegoś czasu zwracam na to uwagę
    i tysiące może i są, tylko trzeba wiedzieć
    gdzie szukać.