  • 261. Data: 2020-08-27 00:53:23
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-15 12:26, m4rkiz wrote:

    > różnica jest taka ze spaliniaka doładujesz w 5 minut w dowolnym
    > momencie, kiedy tylko sobie życzysz podczas jego 450-800 kilometrów
    > typowego zasięgu - chyba że z premedytacją zaplanujesz trasę tak żeby
    > ominąć każdą stację

    35km to ma krótszy odcinek między dwoma zjazdami autostrady. Jak ma 60km
    to możesz nie dojechać do następnego zjazdu.

  • 262. Data: 2020-08-27 01:03:05
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-16 22:48, m4rkiz wrote:

    > w przypadku spalinowca dowiozą paliwo i jedziesz dalej, w przypadku
    > elektryka tracisz pół dnia

    Często Ci tak wożą?

    > na dzień dzisiejszy zrobienie trasy 500km i ominięcie każdej stacji
    > paliw jest w praktyce niemożliwe
    >
    > w przypadku elektryków jest to banalnie łatwe

    Dystanse między stacjami ładowania nie przekraczają 60km. Wystarczy nie
    jechać tylko główną drogą. Nawet Twizy z jego max 100km mógłbym całą
    Polskę przejechać. Tyle, że w 3 doby :-)

  • 263. Data: 2020-08-27 09:25:02
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-27 o 00:33 +0200, kk napisał:

    > Zoe to 400km zasięgu.

    Producent podaje "do 395 km (w cyklu WLTP)". W praktyce sprawa wygląda
    jednak nieco inaczej. Jeden z najbardziej znanych Francuskich magazynów
    samochodowych sprawdził w praktyce: wyszło im ledwo 185 km...
    http://viste.fr/ilnc5

    Mateusz

  • 264. Data: 2020-08-27 23:47:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Saturday, August 15, 2020, 8:55:06 AM, you wrote:

    > Piszesz "nawet" jakby to nie był problem,
    > ale weź pod uwagę, że nie mam nawet garażu.

    No to nie kupuj samochodu elektrycznego. Przecież nikt Cie do tego nie
    zmusza.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 265. Data: 2020-08-27 23:49:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pete,

    Sunday, August 16, 2020, 10:13:36 AM, you wrote:

    > Jako użytkownik LPG protestuję.
    > Zaletą dwóch zbiorników jest to że jak się jeden opróżni to jedziesz na
    > drugim paliwie.
    > Dlatego LPG nie wymaga żadnego planowania.

    Zmyślasz. Jak już przywykniesz do LPG, to sama myśl o płaceniu 2x
    więcej za benzynę przyprawia o ból serca, że szybko szukasz stacji LPG...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 266. Data: 2020-08-28 15:58:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello Pete,

    >Zmyślasz. Jak już przywykniesz do LPG, to sama myśl o płaceniu 2x
    >więcej za benzynę przyprawia o ból serca, że szybko szukasz stacji
    >LPG...

    Owszem, ale mozna szukac juz przy pustym zbiorniku, a nie jak jeszcze
    jest koncowka.
    A jak sie skonczy, to tragedii nie ma, w odroznieniu od elektryka.

    Poza tym tankowanie zajmuje 5 minut, stacje sa juz gesto, wiec nie ma
    problemu zatankowac jeszcze na koncowce.

    J.

  • 267. Data: 2020-08-29 16:31:39
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-27 09:25, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    > jednak nieco inaczej. Jeden z najbardziej znanych Francuskich magazynów
    > samochodowych sprawdził w praktyce: wyszło im ledwo 185 km...

    Dlatego nie widzę by taki samochód "już dziś" (jak to ktośtam twierdzi)
    był konkurencyjny w stosunku do spalinowych np. w łikendowych wyjazdach
    warszawki ani moich.

    Wyobrażam sobie, że kiedyś stacje ładowania przesuną się na parkingi i
    wtedy będzie się dało z takich samochodów korzystać. Ale kiedy to będzie
    to nie wiem. Trochę wątpię byśmy przeorganizowali się w 10 lat...