  • 251. Data: 2020-08-20 23:23:51
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-08-2020 o 10:55, K pisze:

    > Po prostu wole zalozyc, ze moze mi sie nie udac i wpisac to w kolejne
    > ryzyko i argument przeciw.

    Tak, produkcja tego typu pseudoargumentów też Ci wychodzi znakomicie....

  • 252. Data: 2020-08-20 23:26:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-08-2020 o 07:41, J.F. pisze:

    > A tam dluga kolejka. Jedziesz dalej? Ile km do nastepnej?

    Nie było nikogo.
    Choć w Słupsku, przy powrocie chciałem podładować się pod basenem i tam
    był problem, trzeba było zmienić lokalizację na Orlena.

    > No i jak tak sobie zaplanujesz, ze do konca starczy, a tu korek na
    > godzine z pracujaca klima ... lepiej ladowac co 100 km :-)

    Klima przez 300 km wzięła poniżej 1 kW - czyli pomijalne ilości.
    Kilka razy mniejsze niż udało się odzyskać na tej samej trasie.

  • 253. Data: 2020-08-26 22:47:33
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-15 10:45, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > Baterie Li-ion mają określone dolne napięcie rozładowania. Po jego
    > osiągnięciu komputer pokładowy wyłączy silnik napędowy. Ale nie musi
    > wyłączać siebie i paru innych istotnych podzespołów, ponieważ pobieraqją
    > one znacznie mniej mocy niż trakcja a napięcie rozładowania jest dosyć
    > elastyczne. Powiedzmy, poniżej 3,3 V silnika nie włączymy ale reszta
    > będzie działać aż do napięcia 3,2 V. Więc hamować da się, nawet jak
    > jest by wire i wspomagane.
    > Ale, oczywiście, jak jest naprawdę, bez wglądu do projektu nie da się

    Komputer pokładowy zasilany jest osobnym akumulatorem.

  • 254. Data: 2020-08-26 22:49:15
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-15 06:48, Cavallino wrote:
    > W dniu 14-08-2020 o 22:48, cef pisze:
    >

    > Konkrencji w sensie smrodowozu?
    > Po pierwsze to nie jest specjalnie konkurencja, jak ktoś się zdecyduje
    > na elektryka, to już smrodowozu nie chce.
    > Więc porównuje elektryki, ale między sobą.
    >
    > No i płacisz za zalety elektryka (inne niż zasięg), a nie za jego wady.

    Ciężko by za wady płacić.

    > 100 la temu benzynę kupowało się w aptece...

    Wtedy nie było alternatywy.

  • 255. Data: 2020-08-26 23:22:13
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-15 20:50, Cavallino wrote:

    > Ale mają inne zalety, których spaliniaki nie będa miały nigdy.
    >
    > A już teraz są uniwersalne wystarczająco (jak ktoś się nie połakomi na
    > najtańszy, z zasięgiem 100 km).

    Taki z 400km zasięgu ... już widzę jak korzysta z niego warszawka co
    jedzie co łikend nad morze.

  • 256. Data: 2020-08-26 23:23:41
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-17 17:33, K wrote:
> [...]

    sem-z-Warszawy-do-Gdyni-n140566.html

    > No wiec posiadanie elektryka na dzien dzisiejszy to stos wyrzeczen i
    > kompromisow, ...

    Bym raczej powiedział, że to samochód miejski.

  • 257. Data: 2020-08-27 00:22:34
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-17 18:04, J.F. wrote:
    sem-z-Warszawy-do-Gdyni-n140566.html

    > Sluszna wypowiedz, ale ... to ile wolno jechac elektrykiem ?
    > 90 na tempomacie, 100, 110 ?

    Tak wolno, by dojechać :-)

    Możesz to przećwiczyć również w spalinowym, ale jakbyś nie miał akurat
    ochoty ćwiczyć to po prostu jedziesz, tankujesz, jedziesz, tankujesz ...

  • 258. Data: 2020-08-27 00:33:02
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-20 23:20, Cavallino wrote:

    > Zasięg.

    Zoe to 400km zasięgu. Czyli tu gdzie akurat jestem nie jestem w stanie
    pojechać nad morze i wrócić. A warszawka nawet w jedną stronę nie
    dojedzie. I to ma być już dzisiaj alternatywa do spalinowych. Ja
    rozumiem raz/dwa do roku na wakacje, ale co tydzień...

  • 259. Data: 2020-08-27 00:44:35
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-20 16:08, Poldek wrote:

    > Samochody już są za tanie, co sprawia, że jest ich dużo za dużo z czego
    > zdecydowana większość 99% czasu stoi i zajmuje przestrzeń, w której
    > mogłoby być coś fajniejszego.

    Stajnia dla koni.

  • 260. Data: 2020-08-27 00:46:46
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-20 16:04, Poldek wrote:

    > Nie ma takiej ilości miejsc parkingowych, żeby nie było ciągle mało.

    W mieście. Poza miastem ten problem nie istnieje.