  • 1. Data: 2010-02-23 22:36:05
    Temat: Idzie wiosna... Przypomnienie
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Wiem, że było, ale z racji zbliżającej się wiosny polecam
    http://www.youtube.com/watch?v=8o-u0RFtyGY

  • 2. Data: 2010-02-23 23:40:23
    Temat: Re: Idzie wiosna... Przypomnienie
    Od: DoQ <p...@g...com>

    CUT_INZ pisze:
    > Wiem, że było, ale z racji zbliżającej się wiosny polecam
    > http://www.youtube.com/watch?v=8o-u0RFtyGY

    Gość się zatrzymał, w promieniu 150m nie widać żadnego pojazdu więc
    wjeżdża na skrzyżowanie i juz po niecalych 3s wjezdza na niego motocykl.
    Śmieszna propaganda, utwierdzająca raczej przekonanie że motocyklisci
    jezdza nieprzewidywalnie i za szybko w miejscach niebezpiecznych...

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 3. Data: 2010-02-23 23:54:57
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    W dniu 23-02-2010 23:40, DoQ pisze:

> [...]
    > Śmieszna propaganda, utwierdzająca raczej przekonanie że motocyklisci
    > jezdza nieprzewidywalnie i za szybko w miejscach niebezpiecznych...

    Widać nie dostrzegasz problemu. Jadący przy krawędzi jezdni motocykl nie
    rzuca się tak w oczy jak samochód.
    PS. Jadąc 60km/h w 3 sekundy pokonujesz 50m

  • 4. Data: 2010-02-24 00:04:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    CUT_INZ pisze:

    > Widać nie dostrzegasz problemu. Jadący przy krawędzi jezdni motocykl nie
    > rzuca się tak w oczy jak samochód.

    Nie dostrzegam bo nie mam z tym problemu. Skoro uważają że są mało
    widoczni to niech lepiej przewidują możliwe sytuacje. Dlatego czas zeby
    motocyklisci przyjeli zasade "Jeździj przewidywalnie, samochody są wszędzie"

    > PS. Jadąc 60km/h w 3 sekundy pokonujesz 50m

    Jadac 60km/h motocyklista też ma szanse na wykonanie manewru w tym
    wyhamowanie. Z tym ze jakoś nie widać tych jadących 60tką.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 5. Data: 2010-02-24 00:06:30
    Od: to <t...@a...xyz>

    CUT_INZ wrote:

    > Widać nie dostrzegasz problemu. Jadący przy krawędzi jezdni motocykl nie
    > rzuca się tak w oczy jak samochód.

    Problem polega na tym, ze duża część debili na moto zapieprza ok. 150-200
    km/h slalomem, nie dając szans wielu kierowcom, by ich zobaczyli.

    --
    cokolwiek

  • 6. Data: 2010-02-24 00:15:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    to pisze:

    > Problem polega na tym, ze duża część debili na moto zapieprza ok. 150-200
    > km/h slalomem, nie dając szans wielu kierowcom, by ich zobaczyli.

    Dokladnie.
    Nie inaczej jest w samochodzie. Szybsza jazda zwlaszcza w ruchu
    miejskim, w polaczeniu z agresywnym przyspieszaniem i ciagla zmiana
    pasow generuje X dodatkowych szans na stluczke czy wypadek. Trzeba miec
    tego swiadomosc, a nie traktowac sie jak swieta krowe...

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 7. Data: 2010-02-24 00:24:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    DoQ wrote:

> [...]
    > pasow generuje X dodatkowych szans na stluczke czy wypadek. Trzeba miec
    > tego swiadomosc, a nie traktowac sie jak swieta krowe...

    Różnica jest jednak zasadnicza:

    - Mało który samochód ma osiągi zbliżone do przeciętnego moto
    - Prawie każdy w miarę nowy samochód hamuje dużo skuteczniej
    - Samochód zajmuje cały pas ruchu, nawet jeśli często go zmienia to nie
    wyskoczy nagle z metrowej luki pomiędzy autami
    - Samochód jest większy i dużo lepiej widoczny

    --
    cokolwiek

  • 8. Data: 2010-02-24 00:26:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    CUT_INZ pisze:

    > Widać nie dostrzegasz problemu. Jadący przy krawędzi jezdni motocykl nie
    > rzuca się tak w oczy jak samochód.
    > PS. Jadąc 60km/h w 3 sekundy pokonujesz 50m

    No to jest klucz do większości niebezpiecznych sytuacji na drodze.

    Bo jadąc 60km/h to w 3 sekundy przejeżdżasz _tylko_ 50m (to nie jest
    wcale dużo), w dodatku w takie 3 sekundy to jeden zdąży się włączyć do
    ruchu, a drugi spokojnie wyhamować.

    Problemy w ruchu miejskim zaczynają się tam, gdzie prędkość przekracza
    to 60km/h, często znacznie.

    Wtedy nagle z 3 sekund robi się 1.5s i wtedy to już faktycznie nikt nic
    nie zrobi.

  • 9. Data: 2010-02-24 00:29:34
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Problemy w ruchu miejskim zaczynają się tam, gdzie prędkość przekracza
    > to 60km/h, często znacznie.

    Problem jest przede wszystkim wtedy, gdy ktoś jedzie znacznie szybciej, a
    przy tym sądzi, ze to inni powinni na niego uważać. Tego typu postawę
    prezentuje duża część debili na moto, tymczasem psim obowiązkiem kogoś
    jadącego w ten sposób jest uważanie na wszystkich wokół.

    --
    cokolwiek

  • 10. Data: 2010-02-24 00:41:54
    Od: DoQ <p...@g...com>

    to pisze:

> [...]
    > wyskoczy nagle z metrowej luki pomiędzy autami
    > - Samochód jest większy i dużo lepiej widoczny

    Nie twierdze ze nie.
    Pisze o moich obserwacjach zza kolka samochodu, przewidywalna jazda
    gwarantuje spokoj i mozliwosc bezproblemowego opanowania sytuacji. Jesli
    mam zamiar przeginac to moge miec pretensje głównie do siebie. Kierujacy
    motocyklem przyspieszajacym "rzad wielkosci" lepiej (jak sam slusznie
    zwrociles uwage) powinien miec tego swiadomosc. Jesli nie ma, to jest
    zwyczajnie głupi.

    Pozdrawiam
    Pawel