  • 41. Data: 2020-08-02 21:19:25
    Temat: Re: Izera
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .08.2020 o 20:21 ddddddddddddd <d...@f...pl> pisze:

    > Pewnie chwilę w Polsce żył to jakieś doświadczenie ma. Może nawet jakiś
    > kogutek mu kiedyś powiedział "jak Ci tu tak źle, to dlaczego stąd nie
    > wyjedziesz"... i wyjechał.

    > Jeśli nie ma zamiaru wracać - to się zgadzam.
    > Jeśli ma zamiar wrócić - to IMO ma takie samo prawo głosować, jak każdy
    > inny. Od Ciebie różni się tylko tym, że miał odwagę zagłosować nogami i
    > wróci po kolejnym głosowaniu rozstrzygniętym według jego kryteriów :)

    Kogo obchodzą jego zamiary?

    Tam żyje, tam psuje powietrze, tam pracuje, zarabia, płaci podatki i
    pobiera patologiczne "dzieciowe".
    Niby dlaczego ma mi w Polsce organizować _moje_ życie i wydawanie _moich_
    podatków?

    Wróci z całym swoim bagażem - wtedy będzie w wyborach organizował życie
    sobie i nam.
    Proste.

    "Emigrant to człowiek, który stracił wszystko prócz akcentu" - i niech tak
    będzie dosłownie, bo tylko to jest sprawiedliwe.

    --
    Trefniś

  • 42. Data: 2020-08-03 07:57:21
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 02.08.2020 o 20:19, Trefniś pisze:

    > Kogo obchodzą jego zamiary?

    to ty też nie powinieneś głosować, jest prawdopodobieństwo że też kiedyś
    wyjedziesz - a wybierając rząd teraz, kształtujesz przyszłość na wiele lat

    > Tam żyje, tam psuje powietrze, tam pracuje, zarabia, płaci podatki i
    > pobiera patologiczne "dzieciowe".
    > Niby dlaczego ma mi w Polsce organizować _moje_ życie i wydawanie
    > _moich_ podatków?

    bo jak tylko wróci to z tymi podatkami będzie się mierzył

    > Wróci z całym swoim bagażem - wtedy będzie w wyborach organizował życie
    > sobie i nam.
    > Proste.

    Nie będzie miał do czego wracać. I też wydawało mi się przez wiele lat,
    że w Polsce nie jest tak źle, dopóki nie zobaczyłem jak łatwo można żyć
    gdzieś indziej...

    > "Emigrant to człowiek, który stracił wszystko prócz akcentu" -

    ... bo zostawia wszystko i zaczyna w nowym miejscu od zera...

    i niech
    > tak będzie dosłownie, bo tylko to jest sprawiedliwe.

    Nie zgadzam się.
    Ja nie miałem zamiaru głosować, ale moja żona powiedziała "chcę kiedyś
    wrócić do Polski". Nie mam wyjścia, muszę głosować, żeby stworzyć sobie
    nadzieję na powrót...
    Wyjechałem całkiem niedawno, m.in. ze względu na politykę tego kraju
    (jak rząd miał większe wpływy z VATu dzięki temu, że przetrzymywał moje
    pieniądze na swoim koncie, a nazywał to walką z oszustami podatkowymi,
    to miarka się przebrała, ale zbierało się latami...)
    Jak to ktoś powiedział: Przedsiębiorca (w Polsce) traktowany jest jak
    przestępca, z tą różnicą, że w stosunku do przestępcy stosowane jest
    domniemanie niewinności.

    Lukasz

  • 43. Data: 2020-08-03 15:40:55
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .08.2020 o 07:57 ddddddddddddd <d...@f...pl> pisze:

    (...)
    > Nie zgadzam się.

    Możesz się okopać i oflagować.

    > Ja nie miałem zamiaru głosować, ale moja żona powiedziała "chcę kiedyś
    > wrócić do Polski". Nie mam wyjścia, muszę głosować, żeby stworzyć sobie
    > nadzieję na powrót...
    (...)

    To niech żona wraca i głosuje - powitamy z banerami i kwiatkami!
    Ale skoro stąd zwialiście - to nie psujcie życia tym, którzy zostali, by
    pracować dla polepszenia i dobra Polski (cokolwiek by to znaczyło).

    Jeszcze jestem w stanie zrozumieć emigrację z okresu komunizmu - ci być
    może uciekali z obawy o wolność lub życie.

    Ale wy zwyczajnie chcecie się drożej sprzedać - to naturalne i zrozumiałe.
    Ale nie sprzedawajcie przy okazji wszystkich w kraju _wbrew_ lwiej części.

    Zakaz podwójnego obywatelstwa byłby najlepszym rozwiązaniem!

    --
    Trefniś

  • 44. Data: 2020-08-03 15:48:36
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .08.2020 o 15:40 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]
    > lwiej części.
    >
    > Zakaz podwójnego obywatelstwa byłby najlepszym rozwiązaniem!

    Oczywiście zakaz podwójnego obywatelstwa nie jest żadnym rozwiązaniem,
    chwilowe zaciemnienie umysłu.

    --
    Trefniś

  • 45. Data: 2020-08-03 18:55:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Te zera w nazwie trochę deprymujące :-)
    >Za trzy lata fabryka. Dadzą rade przed wyborami parlamentarnymi
    >przeciąć wstęgę?

    A po co ? Wystarczy kilka prototypow :-)

    >https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/iz
    era-to-nowa-marka-polskich-aut-elektrycznych-tak-maj
    a-wygladac-jej-pierwsze-modele/8q3r8mf

    J.

  • 46. Data: 2020-08-03 19:01:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 28/07/2020 17:15, Robert Wańkowski wrote:

    ra-to-nowa-marka-polskich-aut-elektrycznych-tak-maja
    -wygladac-jej-pierwsze-modele/8q3r8mf

    >Bardziej montownia niz fabryka:
    >-jest zaprojektowany przez Włochów
    >-integracją bebechów zajmą się Niemcy

    Z tym ze wiesz - nawet w spaliniakach takie czasy.
    Wyglad projektuja ... włoskie firmy, bo niekoniecznie włosi,
    podzespoly pochodza z wielu firm, nierzadko polskich, tzn z zakladow w
    Polsce zlokalizowanych, bo firma zagraniczna.

    >-baterie dostarczą zapewne Koreańczycy

    Jesli dobre, niech beda koreanskie.

    >-Silnik będzie albo japoński albo francuski

    no, o francuskich silnikach to raczej malo slyszalem.
    Ale przypomina mi sie Valeo i ich cewki do Renault - to sie juz
    skonczylo, czy nadal co dwa lata trzeba wymieniac ? :-P

    >wiec jak Sasin nie bedzie sie tym zajmowal to moze tego nie
    >spierdola.

    Posrednio pod niego to podpada ... chyba, ze odejdzie ...

    J.

  • 47. Data: 2020-08-03 21:32:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-08-2020 o 19:01, J.F. pisze:

    > no, o francuskich silnikach to raczej malo slyszalem.

    A o Zoe słyszałeś?
    Albo Peugeocie e-208?

  • 48. Data: 2020-08-04 00:15:45
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 03.08.2020 o 14:40, Trefniś pisze:
    > W dniu .08.2020 o 07:57 ddddddddddddd <d...@f...pl> pisze:
    >

    > (...)
    >
    > Możesz się okopać i oflagować.

    ty też

    > (...)
    >
    > To niech żona wraca i głosuje - powitamy z banerami i kwiatkami!

    może to zrobić. Może też to zrobić zdalnie z kraju w którym przebywa. Ja też

    > Ale skoro stąd zwialiście - to nie psujcie życia tym, którzy zostali, by
    > pracować dla polepszenia i dobra Polski (cokolwiek by to znaczyło).

    podatków w swoim krótkim życiu w Polsce zapłaciłem pewnie więcej niż ty,
    więc mam większe prawo głosować niż ty

> [...]
    >
    > Ale wy zwyczajnie chcecie się drożej sprzedać - to naturalne i
    > zrozumiałe. Ale nie sprzedawajcie przy okazji wszystkich w kraju _wbrew_

    Nie, ja uciekłem do normalności. Do kraju, gdzie policja nie jest od
    tego żeby cię zgnoić a urząd żebyś mógł udowadniać, że nie jesteś
    złodziejem. I do takiego kraju chcę wrócić, dlatego będę głosował, nawet
    wbrew większości która woli być niewolnikami socjalizmu. Wiem, że ciężko
    to sobie wyobrazić żyjąc w Polsce...

    Lukasz

  • 49. Data: 2020-08-04 10:11:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Niech więc średniacy chodzą do kościoła się modlić, żeby biedni mieli gorzej, jak
    było za P0.

    -----
    > Klasa srednia ma sie tak samo jak miala sie przedtem albo i lepiej, jedynie boli ja
    bardziej degeneracja pieniedzmi patologii.

  • 50. Data: 2020-08-04 10:17:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I uważasz, że kiedykolwiek w Polsce były takie rządy, czy głosujesz systematycznie na
    Korwina?

    -----