  • 31. Data: 2020-07-31 13:33:43
    Temat: Re: Izera
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-07-31 o 12:48, K pisze:
> [...]
    ktowali-bardziej-oszczedny-silnik-do-samochodow-elek
    trycznych

    > Jak grafen i milion innych projektow. Jesli chodzi o innowacyjnosc to
    > jestesmy na szarym koncu Europy.

    W sprawie grafenu właśnie toczy się śledztwo - szefowie firmy
    wyprowadzali kasę z dotacji, dlatego to się nie udało.
    T.

  • 32. Data: 2020-07-31 13:35:21
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > http://www.elektroonline.pl/news/9617,Polacy-zaproje
    ktowali-bardziej-oszczedny-silnik-do-samochodow-elek

    To także opracowano u cas - silnik w piaście. Uważam, że to rozwiązanie
    docelowo będzie królować. Mało miejsca zajmuje, można łatwo wprowadzić
    ESP działające nie tylko przy hamowaniu ale także przy rozpędzaniu. No i
    2 bagażniki w aucie :-)

    https://glowny-mechanik.pl/2018/05/04/silnik-piascie
    -kola-moze-przyspieszyc-rozwoj-branzy-samochodow-ele
    ktrycznych/

    T.

  • 33. Data: 2020-07-31 14:28:38
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-31 o 13:35 +0200, T. napisał:
> [...]
    >
    > https://glowny-mechanik.pl/2018/05/04/silnik-piascie
    -kola-moze-przyspieszyc-rozwoj-branzy-samochodow-ele

    Znaczące zwiększenie masy nieresorowanej. Fajne w teorii, kiedy asfalt
    na drogach równiutki i bez dziur, ale w praktyce różnie z tym bywa.

    Mateusz

  • 34. Data: 2020-07-31 19:23:20
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .07.2020 o 12:51 K <n...@e...com> pisze:

    > Biore z tego systemu do ktorego wkladam. Bylbym nieuczciwy gdybym wladal
    > do obcego i bral z polskiego prawda? Ja bym patologia nie nazwal
    > rozwiazania w ktorym wiecej do systemu wkladasz niz z niego pobierasz, a
    > z taka demoralizacja mamy do czynienia wsrod wielu beneficjentow
    > programow plus.

    Czyli kolejny, który zdalnie i platonicznie ma za złe Polakom wszystkiego.
    Ale powiedz jeszcze, że głosujesz wyłącznie lokalnie.
    No bo w wyborach RP nie masz IMHO moralnego prawa, byłaby to patologia!

    --
    Trefniś

  • 35. Data: 2020-08-01 09:51:08
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 29 Jul 2020 00:09:08 +0100, K <e...@s...com> wrote:

    >Jesli okaze sie awaryjny lub nie
    >bedzie sie sprzedawal to wine zrzucimy na Niemcow.

    Na Muska i jego gigafabrykę pod Berlinem ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 36. Data: 2020-08-01 09:52:36
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 28 Jul 2020 22:04:41 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak

    >do elekrykow w obecnym momencie nawet VW doplaca

    Z WV to jest taka ciekawostka, że ten id3 jest smaochodem roku 2019 i
    najlepiej _sprzedającym_ się autem elektrycznym w 2020. Jak, kurwa?
    Jak oni ani jednej sztuki nie sprzedali? Liczą złożone zamówienia?

  • 37. Data: 2020-08-01 21:10:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello T.,

    Friday, July 31, 2020, 1:35:21 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > 2 bagażniki w aucie :-)
    > https://glowny-mechanik.pl/2018/05/04/silnik-piascie
    -kola-moze-przyspieszyc-rozwoj-branzy-samochodow-ele

    Odśwież sobie pojęcie ,,masa nieresorowana".

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2020-08-01 21:35:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    -kola-moze-przyspieszyc-rozwoj-branzy-samochodow-ele
    ktrycznych/

    > Odśwież sobie pojęcie ,,masa nieresorowana".

    Może zyski większe niż straty? Czy tak dużo większa masa?
    A obecnie w autach pewnie między skrajnymi przypadkami masa
    nieresorowana znacznie większa.

    Robert

  • 39. Data: 2020-08-02 13:15:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Saturday, August 1, 2020, 9:35:34 PM, you wrote:

    >>> https://glowny-mechanik.pl/2018/05/04/silnik-piascie
    -kola-moze-przyspieszyc-rozwoj-branzy-samochodow-ele
    ktrycznych/
    > Może zyski większe niż straty?

    Nie.

    > Czy tak dużo większa masa?

    Tak.

    > A obecnie w autach pewnie między skrajnymi przypadkami masa
    > nieresorowana znacznie większa.

    Nielogiczne - zawsze masa będzie większa z dodanym silnikiem niż bez
    niego. Dążymy do minimalizacji usuwać wszystko co da się usunąć.
    Silnik da się usunąć. Zobacz, ile miejsca zajmuje silnik w Tesli i jak
    wielki jest bagażnik. Jeden z dwóch.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2020-08-02 20:21:43
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 31.07.2020 o 18:23, Trefniś pisze:

    > Czyli kolejny, który zdalnie i platonicznie ma za złe Polakom wszystkiego.

    Pewnie chwilę w Polsce żył to jakieś doświadczenie ma. Może nawet jakiś
    kogutek mu kiedyś powiedział "jak Ci tu tak źle, to dlaczego stąd nie
    wyjedziesz"... i wyjechał.

    > Ale powiedz jeszcze, że głosujesz wyłącznie lokalnie.
    > No bo w wyborach RP nie masz IMHO moralnego prawa, byłaby to patologia!

    Jeśli nie ma zamiaru wracać - to się zgadzam.
    Jeśli ma zamiar wrócić - to IMO ma takie samo prawo głosować, jak każdy
    inny. Od Ciebie różni się tylko tym, że miał odwagę zagłosować nogami i
    wróci po kolejnym głosowaniu rozstrzygniętym według jego kryteriów :)

    Lukasz