  • 71. Data: 2021-03-02 11:43:34
    Temat: Re: Izera
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2021 o 11:17, J.F. pisze:

    > A polonez, czy byl taki zly ... chyba nie.

    Daj spokój. O minimum można mówić od wersji karo. A wtedy, to już nie
    było czego ratować - w momenencji wyjazdu z fabryki był przestarzały.
    Ile liftów można robić z zabytku?

    > Tylko ... jesli to bym mial byc "normalny samochod" to ile musialby
    > kosztowac ?

    A ile będzie izera?

    > W sumie, to ona nie byla polska, bo "polska" to tylko syrena.

    Bez przesady - na licencji, ale jednak robiony u nas.

    > Troche w tym naszego pecha, bo jakby Daewoo nie padlo w Korei, albo
    > jakbysmy na innego konia postawili ... tak czy inaczej - nie byla by to
    > "polska motoryzacja".

    Związki nie pozwoliły.

    > A potem trzeba spojrzec na swiat ... tyle malych marek upadlo, bo sie
    > okazuje, ze za mala produkcja ... "nasza" motoryzacja miala jakies szanse ?

    Samodzielnie nie. Jako część większej całości - czechom się udało. I
    wracamy do pytania czy izera ma szanse?

    > A teraz ma?  To pytanie dedykuje Mateuszowi Pierwszemu :-)

    O widzisz - też masz to samo pytanie. Żeby na nie odpowiedzieć to trzeba
    spojrzeć jak inne inwestycjie poszły. Na ale już o tym pisałem. Nic się
    nei udało, a to było w erze przed sasinem:P

    > Podobnie upadla polska elektronika ... ale w calej Europie upadla,
    > przynajmniej ta konsumencka.
    > Potem upadly europejskie telefony komorkowe ...

    Więc pchamy się w porażkę.

    > Ale ropa sie skonczy.

    Od dekad i jest jej coraz więcej:P

    > A wczesniej moze parkingi dla benzyniakow sie skoncza :-(

    Elektryczne zajmują tyle samo miejsca.

    > Te klamliwe peło doprowadzi do kolejnej "nocnej zmiany" :-P

    Ale sprzątanie burdelu potrwa lata.

    --
    Shrek

  • 72. Data: 2021-03-02 13:12:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Daj spokój. O minimum można mówić od wersji karo. A wtedy, to już nie

    No nie wiem - wczesniejsze tez jakos jezdzily.
    I to calkiem niezle ... tylko troche za duzo palily :-)

    >było czego ratować - w momenencji wyjazdu z fabryki był przestarzały.
    >Ile liftów można robić z zabytku?

    Ja widac - duzo. Tylko potem wchodza normy emisji i trzeba caly nowy
    silnik z komputerem ..

    >A ile będzie izera?

    Izera to inna sprawa.
    Przynajmniej na poczatku - bo potem moze sie prawo motoryzacji
    spalinowej znow objawic :-)

    >Bez przesady - na licencji, ale jednak robiony u nas.

    No to mielismy polskie tico, polskiego lanosa, astre, chyba skode ...

    >Związki nie pozwoliły.

    Jakos tam Daewoo pozwolily.

    >Samodzielnie nie. Jako część większej całości - czechom się udało. I
    >wracamy do pytania czy izera ma szanse?

    No wlasnie obawiam sie, ze nie ... myle sie?
    Obym sie mylil ... czy jednak im szybciej Mateusz to zrozumie, tym
    mniej pieniedzy wyda :-)
    A moze on to rozumie ?

    >O widzisz - też masz to samo pytanie. Żeby na nie odpowiedzieć to
    >trzeba spojrzeć jak inne inwestycjie poszły. Na ale już o tym
    >pisałem. Nic się nei udało, a to było w erze przed sasinem:P

    Innych inwestycji bym nie porownywal, natomiast ogolnie wiadomo -
    panstwowy przemysl wydajny nie bedzie, szczegolnie jesli to
    panstwowo-prywatny - tzn prywatnie sie rodzine zatrudnia, a tu sie
    porywamy na cos, gdzie mamy znikome doswiadczenie - zagraniczny
    projekt, zagraniczna elektronika, zagraniczny naped, a co nasze ?

    Ale moze, moze, jakims cudem ...

    >Więc pchamy się w porażkę.

    No - akurat motoryzacja przetrwala ... na razie. A przeciez nie mozemy
    calego przemyslu wypchnac do Chin.

    >Od dekad i jest jej coraz więcej:P

    Pozory.

    >Elektryczne zajmują tyle samo miejsca.

    Ustawowo sie zabroni parkowac i wjezdzac :-)

    >Ale sprzątanie burdelu potrwa lata.

    Ale bedzie wina Tuska, ze poszlo nie tak :-)

    J.

  • 73. Data: 2021-03-02 13:14:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 02/03/2021 10:17, J.F. wrote:

    >Etam nie gadaj, dziadek kupil 125p, rodzice Poloneza. Wszystko za
    >dolary, a nikt z nich w partii nie byl ani ze sluzbami nie
    >wspolpracowal.

    ale za dolary, czyli nie dla kazdego.

    Zreszta liczby o produkcji tez o czyms swiadcza.

    >Co wiecej dziadek w latach 80 siedzial jako polityczny bo napisal
    >ksiazke szkalujaca owczesna wladze.

    A potem rodzina przyslala dolary ?

    J.

  • 74. Data: 2021-03-02 13:50:51
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/03/2021 12:14, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup

    > ale za dolary, czyli nie dla kazdego.
    >
    > Zreszta liczby o produkcji tez o czyms swiadcza.

    > A potem rodzina przyslala dolary ?
    >
    > J.

    Nie. Zarabiali w dolarach plywajac na statkach.

  • 75. Data: 2021-03-02 13:51:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2021 o 13:12, J.F. pisze:

    > No nie wiem - wczesniejsze tez jakos jezdzily.

    Z naciskiem na jakoś - resory piórowe, napęd z tyłu... Sytuację ratował
    chyba tylko dychawczy silnik, że to na każdym zakręcie nie wypadało.

    > I to calkiem niezle ... tylko troche za duzo palily :-)

    Zwłaszcza biorąc pod uwagę jak mocne jednostki tam montowali;)

    > Ja widac - duzo.

    Jak się nie umie zrobić nowego, to się liftuje zabytki.

    > Izera to inna sprawa.

    Taka sama - narodowy samochód.

    > No to mielismy polskie tico, polskiego lanosa, astre, chyba skode ...

    Tak średnio - jednak poldeusza produkowaliśmy własnymi siłami.

    > Jakos tam Daewoo pozwolily.

    Dlatego, że najpierw pogonilismy niemców.

    > No wlasnie obawiam sie, ze nie ... myle sie?

    Nie. Nawet jakby to była normalna prywatna inicjatywa to by raczej się
    nie udało. I dlatego nikt kto liczy normalnie się za to nie zabrał. A
    tak - pamiętaj że właścicielem większościowym jest sasin. No co może się
    nie udać? ;)

    > Obym sie mylil ... czy jednak im szybciej Mateusz to zrozumie, tym mniej
    > pieniedzy wyda :-)
    > A moze on to rozumie ?

    Spokojnie. Przecież te pieniądze nie znikną. Co najwyżej zostaną
    sprywatyzowane. Mati to dobrze rozumie - ma w tym duże doświadczenie.

    > Innych inwestycji bym nie porownywal,

    Dlaczego - wszystkie wielkie inwestycje planu pięcioletniego leżą i
    kosztują. No dobra - kanał imienia misia zaczęli kopać. Tylko bursztynu
    nie znaleźli, więc będzie droższy.

    > natomiast ogolnie wiadomo -
    > panstwowy przemysl wydajny nie bedzie,

    Dlaczego? Na przykład praktycznie całe wydobycie i przetwórstwo ropy
    jest państwoe i generalnie dobrze sobie na świecie radzą. Sporo linii
    lotniczych też.

    > szczegolnie jesli to
    > panstwowo-prywatny - tzn prywatnie sie rodzine zatrudnia

    I tu jest pies pogrzebany.

    > No - akurat motoryzacja przetrwala ... na razie.

    Nasza nie przetrwała. Wiec mamy doświadczenie w porażkach;)

    > Pozory.

    Nie - od czasu wieszczenia końca ropy odkryte zasoby się systematycznie
    powiększaja;)

    > Ustawowo sie zabroni parkowac i wjezdzac :-)

    Ustawowo to można wszystko - parkingi nie mają z tym nic wspólnego. Od
    dawna pisałem, że za tą elektromobilność zapłaci każdy a samochodu mieć
    nie będzie. Teraz jak do gry wchodzi podmiot który może dowolnie
    kształtować prawo, to nie ma już wątpliwości, że obywatele zostaną
    wydymani.

    > Ale bedzie wina Tuska, ze poszlo nie tak :-)

    I tak będzie.

    --
    Shrek

  • 76. Data: 2021-03-02 13:58:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 02.03.2021 10:10, J.F. wrote:

    > [...] pekl?
    [...] mialy ?

    No ale co się z Tobą dzieje? ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 77. Data: 2021-03-02 15:06:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mogło być, mnie przed 130 tys. km tłok wpadł do cylindra.
    Fajny chrupot ;-)

    -----

  • 78. Data: 2021-03-02 15:11:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A co masz przeciw resorom piórowym i napędem tyłu?
    Sprawdź jakiegoś RR ;-)

    -----

  • 79. Data: 2021-03-02 15:11:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Z naciskiem na jakoś - resory piórowe, napęd z tyłu... Sytuację
    >ratował chyba tylko dychawczy silnik, że to na każdym zakręcie nie
    >wypadało.

    Naped z tylu ... nie lubie, ale ma go BWM, Mercedes, Lexus ... wiec i
    poldka nie dyskwalifikuje.

    resory piorowe ... moze i stare, ale jesli jezdza ... no fakt, czasem
    wypada z trasy ...

    >Zwłaszcza biorąc pod uwagę jak mocne jednostki tam montowali;)

    Akurat w Europie tez nie bylo jakos swietnie. Byla sierra 2.9, ale
    byla i 1.3 ...

    >Taka sama - narodowy samochód.

    Ale elektryczny - jak to mowia - nowe rozdanie na rynku ...

    >Tak średnio - jednak poldeusza produkowaliśmy własnymi siłami.

    A teraz czasy takie, ze podwykonawca dostarcza, i nawet nie wiesz w
    jakim kraju jest produkcja ...

    >Dlatego, że najpierw pogonilismy niemców.

    Nie wiem, moze po prostu niemcy za malo dawali/za duzo chcieli ...
    doplat.

    >Spokojnie. Przecież te pieniądze nie znikną. Co najwyżej zostaną
    >sprywatyzowane. Mati to dobrze rozumie - ma w tym duże doświadczenie.

    Na razie, to jednak znikna, bo zagranicznemu projektantowi trzeba
    zaplacic ..

    >Dlaczego - wszystkie wielkie inwestycje planu pięcioletniego leżą i
    >kosztują. No dobra - kanał imienia misia zaczęli kopać. Tylko
    >bursztynu nie znaleźli, więc będzie droższy.

    Ale kazda innej natury, o innych warunkach.

    >Nasza nie przetrwała. Wiec mamy doświadczenie w porażkach;)

    Nasza nie, ale w Europie przetrwala.
    Tzn w Niemczech i Francji jakby ...

    >Nie - od czasu wieszczenia końca ropy odkryte zasoby się
    >systematycznie powiększaja;)

    No i dlugo tak jeszcze? 50 lat, 100, 200 ?

> [...]
    >mieć nie będzie. Teraz jak do gry wchodzi podmiot który może dowolnie
    >kształtować prawo, to nie ma już wątpliwości, że obywatele zostaną

    Ale podmiot moze z tym miec malo wspolnego - wszedzie sa "zieloni
    ekologowie" :-)

    J.

  • 80. Data: 2021-03-02 15:13:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Niestety, ale ówczesne zimy były prawdziwymi zimami i nie oszczędzano na soli.
    W tamtych czasach garażowanie dowolnego auta przedłużało żywot co najmniej
    dwukrotnie.

    -----