  • 81. Data: 2021-03-02 15:14:40
    Temat: Re: Izera
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 02/03/2021 12:14, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    [...]
    >Nie. Zarabiali w dolarach plywajac na statkach.

    Wow, najpierw zamkneli, a potem puscili za granice ?

    Ale praca na statku to jeszcze bardziej dla wybranej, nielicznej grupy
    ... reszta mogla poloneza ... wplacic przedplate i wylosowac, lub
    czekac, czekac, czekac ...

    J.

  • 82. Data: 2021-03-02 15:19:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2021 o 15:11, ąćęłńóśźż pisze:
    > A co masz przeciw resorom piórowym i napędem tyłu?
    > Sprawdź jakiegoś RR ;-)

    Brak tłumienia drgań z tyłu, co powoduje że w zakręcie masz przyczepność
    razem z żarówką kierunkowskazu:P Choć w sumie z tylnym napędem może
    zadziałać - jak nie masz przyczepności dupa ucieka, jak odzyskujesz to
    też ucieka - przynajmniej wężyka nie robisz tylko od razy piruecik;)

    --
    Shrek

  • 83. Data: 2021-03-02 15:29:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2021 o 15:11, J.F. pisze:

    > Naped z tylu ... nie lubie, ale ma go BWM, Mercedes, Lexus ... wiec i
    > poldka nie dyskwalifikuje.

    Ale oni mają z innych powodów niż jak projektowali naszą brykę, to
    jeszcze nie umieliśmy z przodu;)

    > resory piorowe ... moze i stare, ale jesli jezdza ... no fakt, czasem
    > wypada z trasy ...

    Drobiazg:P

    > Ale elektryczny - jak to mowia - nowe rozdanie na rynku ...

    Nic to nie zmienia - najpierw trzeba umieć zrobić samochód. My nie umiemy.

    > A teraz czasy takie, ze podwykonawca dostarcza, i nawet nie wiesz w
    > jakim kraju jest produkcja ...

    Ale wtedy było inaczej. Choćby to, że nie można było z jakiegoś kraju,
    bo trzeba by mieć dewizy.

    > Nie wiem, moze po prostu niemcy za malo dawali/za duzo chcieli ... doplat.

    Nie - niemcy chcieli redukcji zatrudnienia.

    > Na razie, to jednak znikna, bo zagranicznemu projektantowi trzeba
    > zaplacic ..

    No trudno - przy praniu kasy zawsze część znika.

    > Ale kazda innej natury, o innych warunkach.

    I żadna nie wypaliła mimo tego. No więc pomyślmy - różna natura, różne
    warunki. Żebyśmy mogli znaleźć jakiś wspólny punkt...

    > Nasza nie, ale w Europie przetrwala.
    > Tzn w Niemczech i Francji jakby ...

    U nich udały się też elektrownie atomowe, stocznie i marynarka wojenna,
    lotniska...

    > No i dlugo tak jeszcze? 50 lat, 100, 200 ?

    Na tyle, że zanim się skończy to problem będzie rozwiązany. Albo brak
    samochody będzie jednym z mniejszych problemów w tamtym świecie. Większy
    problem to zmiany klimatyczne.

    > Ale podmiot moze z tym miec malo wspolnego - wszedzie sa "zieloni
    > ekologowie" :-)

    Będzie miał bezpośredni powód aby wpływać na rynek. Znaczy miałby
    jakbysmy rzeczywiście coś z tej fabryki wysrali.

    --
    Shrek

  • 84. Data: 2021-03-02 15:30:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Brak tłumienia drgań z tyłu, co powoduje że w zakręcie masz
    >przyczepność razem z żarówką kierunkowskazu:P

    Za tlumienie robi amortyzator, ktory tam jak najbardziej byl.

    Wiec raczej cos pisz o masie nieresorowanej - tych resorow, i mostu

    J.

  • 85. Data: 2021-03-02 16:58:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2021 o 15:30, J.F. pisze:

    > Za tlumienie robi amortyzator, ktory tam jak najbardziej byl.
    >
    > Wiec raczej cos pisz o masie nieresorowanej - tych resorow, i mostu ...

    Racja - tak czy inaczej dupa wylata;)

    --
    Shrek

  • 86. Data: 2021-03-02 18:47:30
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    ąćęłńóśźż w

    > Niestety, ale ówczesne zimy były prawdziwymi zimami i nie oszczędzano na soli.
    > W tamtych czasach garażowanie dowolnego auta przedłużało żywot co najmniej
    dwukrotnie.

    Tak ącki, ale tylko gdy został wymyty, wysuszony,a w okresie solenia nie
    wyjechał dalej niż 5 centymetrów z garażu, żeby ostać wysuszonym przy
    słonecznej pogodzie i lekkim wiaterku...

    --
    'Tom N'

  • 87. Data: 2021-03-02 19:06:04
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/03/2021 14:14, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup
    > [...]
    >
    > Wow, najpierw zamkneli, a potem puscili za granice ?

    nie, przed.

    > Ale praca na statku to jeszcze bardziej dla wybranej, nielicznej grupy
    > ... reszta mogla poloneza ... wplacic przedplate i wylosowac, lub
    > czekac, czekac, czekac ...
    >
    > J.

    zgadza sie.

  • 88. Data: 2021-03-02 21:03:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-03-02 o 15:11, J.F. pisze:

    > Naped z tylu ... nie lubie, ale ma go BWM, Mercedes, Lexus ... wiec i
    > poldka nie dyskwalifikuje.

    Shrek już napisał dlaczego był z tyłu napęd.
    Kiedyś większość miała z tyłu - choćby sierra,
    którą chyba też jeździłeś.
    Ale dlaczego nie lubisz napędu z tyłu - jakieś doświadczenia?

  • 89. Data: 2021-03-02 23:53:18
    Temat: Re: Izer. Naped z tylu.
    Od: "HageRe" <g...@d...pl>

    > Ale dlaczego nie lubisz napędu z tyłu - jakieś doświadczenia?

    Trochę śniegu spadnie i już duże problemy z wjazdem na niewielkie
    wzniesienie.
    Tylne koła łatwo tracą przyczepność, bo przeważnie mają małe obciążenie.

  • 90. Data: 2021-03-03 07:17:40
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-03-02 15:11, J.F. wrote:
    [...]
    > Naped z tylu ... nie lubie, ale ma go BWM, Mercedes, Lexus ... wiec i
    > poldka nie dyskwalifikuje.
    Każdy porządny samochód ma napęd na tył albo AWD. Badziew ma napęd na
    przód, w dodatku często zasilany z dizla. :-) Chociaż z drugiej strony
    są różne np. Mercedesy - pierwsze wersje badziewia nazywanego A klasą
    miały FWD, dopiero od kilku lat mają AWD. Taki Mini One (czyli BMW) też
    ma FWD (chociaż BMW 1 ma już prawilny RWD albo AWD).