  • 31. Data: 2020-11-23 11:17:40
    Temat: Re: Izera juz jest
    Od: "T." <k...@i...pl>

    6

    > "Takie elementy jak platforma, zespół akumulatorów czy silniki mają
    > zostać zapewnione przez zagranicznego dostawcę"
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Izera_(marka_samochod%
    C3%B3w)

    > Nareszcie uniezależlilismy się i mamy własną technologię klepania
    > blachy, a to już 99% samochodu, bo reszty i tak nie widać.

    https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/204483
    5432481602

    T.

  • 32. Data: 2020-11-23 14:56:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.11.2020 o 11:04, T. pisze:

    > Nie do końca.

    Oczywiście, że nie, bo tak naprawdę zrobienie elektryka to nie jest
    jakieś hajtek w stosunku do spalinki. Na dobrą sprawę obecnie jak robić
    od zera to... nawet prościej jak ma normy spełniać.

    Baterie kupujesz na rynku. Silniki... bez jaj - toż to prościzna a
    porównaniu ze spalinką. Falownik - też już nie hajtek. Problem to budę
    zbudować i w niej to upchnąć tak żeby wyglądało atrakcyjnie i miało 4-5
    gwiazdek i się nie rozpadło w czasie gwarancji.

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2020-11-23 15:06:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.11.2020 o 14:56, Shrek pisze:

> [...]
    > zbudować i w niej to upchnąć tak żeby wyglądało atrakcyjnie i miało 4-5
    > gwiazdek i się nie rozpadło w czasie gwarancji.

    A no i oczywiście sprzedać to potem i zapewnić jakiś serwis, dostępność
    części i żeby się biznesowo choć trochę spinało.

    --
    Shrek

  • 34. Data: 2020-11-23 16:21:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-11-19 o 13:13, heby pisze:

    >Nie do końca.
    [...]
    >2) Mamy 2 ciekawe rozwiązania - H. Cegielski opracował silniki
    >oszczędniejsze o ponad 10%. Oczywiście przy założeniu, że to nie
    >marketing - pokazywali to na targach w Hanowerze rok temu. Drugie
    >rozwiązanie - Komel i jego silnik w piaście
    >(https://glowny-mechanik.pl/2018/05/04/silnik-piasc
    ie-kola-moze-przyspieszyc-rozwoj-branzy-samochodow-e
    lektrycznych/),

    Nawet mocy ani momentu nie podal ...

    >choć w Izerze będzie tradycyjny silnik umieszczony na osi.

    No wlasnie. Silniki w piastach sa niby od dawna, a czy ktos stosuje ?

    Nie oplaca sie, na razie slepa uliczka ?

    >3) Tu akurat nie mam linków, ale elektronikę łatwo zaprojektować i

    Nie do konca.
    Jak tego nigdy nie robiles, to sa lata eksperymentow i wiadra
    spalonych tranzystorow.

    >zlecić Chińczykom produkcję, choć i u nas takich fabryk nie brakuje.
    >Wystarczy zarzucić w google - są firmy które także zajmują się
    >projektowaniem takich układów, a nie tylko ich produkcją.

    A potem sie okazuje ze falownik raz na rok sie psuje i nie wiadomo kto
    winny ...

    Sa gotowe falowniki ... tylko zobacz np jakie maja rozmiary ...

    J.

  • 35. Data: 2020-11-23 21:22:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    [...]

    > No wlasnie. Silniki w piastach sa niby od dawna, a czy ktos stosuje ?

    A kto chce mieć taką masę nieresorowaną?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2020-11-23 22:08:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,

    >A kto chce mieć taką masę nieresorowaną?

    Skuterki ? te co maja skrzynie na tylnej osi.

    Poza tym masa zwyklej piasty tez jest spora - razem z dodatkami ... np
    ta wielka 19 calowa felga :-)

    J.

  • 37. Data: 2020-11-24 15:23:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.11.2020 o 22:08, J.F. pisze:

    > Poza tym masa zwyklej piasty tez jest spora - razem z dodatkami ... np
    > ta wielka 19 calowa felga :-)

    No ale felga z oponą to nie bardzo mają wyjście i muszą być na osi. A że
    klient chce dużą... Albo cięższą aluminiową;)

    --
    Shrek