  • 11. Data: 2009-02-22 18:37:54
    Temat: Re: JPEG kompresja wyjscia VGA:)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 Feb 2009 17:18:59 +0100, Rafal(sxat) wrote:
    >co do jakosci obrazu to wystarczy 600x480 8bit i kompresja JPEG z jakoscia
    >na poziomie 50% byle by byl tekst czytelny - co daje okolo 32KB tekstu i
    >wlasnie to chce osiagnac... wyslac obraz z VGA via TTL-GPRS :) wiec moge
    >liczyc na predkosc max kolo 6KB/s wiec 5 sekund na pełna klatke 600x480
    >powinno sie udac...

    Jesli to ma byc sam tekst, to po zejscu do czarno-bialego moze jakas
    kompresja faksowa.

    Do czego to ma sluzyc, bo w ogolnym przypadku .. za duzo chcesz :-)

    J.

  • 12. Data: 2009-02-22 19:08:08
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Rafal(sxat) wrote:
    > kombinuje z mozliwoscia zarzadzania komputerem na odleglosc w przypadku padu
    > sieci/serwera czasami wystarczy dojscie do serwera aby przeprowadzic prace
    > konserwacyjne.... taka 2 droga..:)

    A ssh/vnc nie wystarczy? Skoro masz łączność cyfrową to możesz przecież
    wystawić normalną konsolę.

  • 13. Data: 2009-02-22 19:09:37
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

> [...]

    sieci/serwera czasami wystarczy dojscie do serwera aby przeprowadzic prace

    hymm ktos napisal o sprzetowym MPEG hymm moze faktycznie bedzie lepsze niz
    JPEG:) dziekuje za naprowadzenie

    Rf

  • 14. Data: 2009-02-22 19:17:23
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > A ssh/vnc nie wystarczy? Skoro masz łączność cyfrową to możesz przecież
    > wystawić normalną konsolę.

    to zalezy w ktorym miejscu jest problem - czasami jest potrzebne wejsc w
    tryb single user, czasami zmienic adres IP WANu i tez lipa, przekonfigurowac
    router ktory w wyniku zmiany operatora sie nie konfiguruje itp...

    Rf

  • 15. Data: 2009-02-22 19:38:40
    Temat: Re: [OT] JPEG kompresja wyjscia VGA:)
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Rafal(sxat) wrote:
    > to zalezy w ktorym miejscu jest problem - czasami jest potrzebne wejsc w
    > tryb single user, czasami zmienic adres IP WANu i tez lipa, przekonfigurowac
    > router ktory w wyniku zmiany operatora sie nie konfiguruje itp...

    Nic nie rozumiem, przecież 99% problemów można rozwiązać podpinając coś
    pomiędzy RS232 a miejsce gdzie chcesz wysyłać dane i na tym RS232
    wystawić konsole systemu. Zapewnić żeby startowała w kazdym z runleveli
    i już. Robienie emulacji klawiatury i zdalnego monitora to jest naprawdę
    kompletnie bez sensu w takim wypadku. Jesli jesteś w stanie wysłać bajty
    na drugi koniec to po co ma to być obraz skoro może być konsola.

    Może zainteresuj się technikami wirualizacji komputerów. Wtedy będziesz
    mógł wysłać wszystko włacznie z ekranem biosu przez sieć. Hint na
    początek: kvm.

  • 16. Data: 2009-02-22 20:10:46
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > wystawić konsole systemu. Zapewnić żeby startowała w kazdym z runleveli
    > i już. Robienie emulacji klawiatury i zdalnego monitora to jest naprawdę
    > kompletnie bez sensu w takim wypadku. Jesli jesteś w stanie wysłać bajty

    systemy to czasami tez i windows server SBS itp.. :) nie tylko znane
    wszystkim unixy

    Rf

  • 17. Data: 2009-02-22 20:11:51
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Rafal(sxat) wrote:

    > systemy to czasami tez i windows server SBS itp.. :) nie tylko znane
    > wszystkim unixy

    To nic nie szkodzi. Stawiasz np. Linuxa. Na nim odpalasz maszynę
    wirtualną pod kvm. Instalujesz dowolne badziewie np. windows. Masz
    dostęp do "karty graficznej" przez vnc włacznie ze wszystkimi etapami
    bootowania komputera. Dość powiedzieć że możesz sobie tak zainstalwoać
    windowsa od zera przez net. Spowolnienie - no jakieś jest ale zalezy
    gdzie masz priorytet, cpu praktycznie jest 100% mocy, nie zwalnia.

  • 18. Data: 2009-02-22 20:18:45
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Rafal(sxat) wrote:

    > ehhh nie to jest teoria ktora w praktyce w naszej dzialnosci jest nie
    > wykorzystywana ze wzgledu na wielkosc firmy...

    Nie rozumiem różnicy między instalacją windwosa na maszynie a instalacją
    windowsa na maszynie wirtualnej bez względu na to gdzie i jak. Mi to
    działa _BARDZO_ dobrze. Mam w ten sposób odpalone 4 serwery na jednej
    maszynie sprzętowej. Działa. O dziwo. Czas zainstalowania całości
    środowiska to około 30 sekund - apt-get install kvm. Potem już tylko
    instalacja systemów. Podgląd na żywo całości procesu włacznie z biosem
    przez vnc.

    > tu mamy raczej doczenienie z masa serwerkow rozsianych

    Żadna różnica.

  • 19. Data: 2009-02-22 20:19:27
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

  • 20. Data: 2009-02-22 20:39:53
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Sebastian Bialy wrote:
    > apt-get install kvm.

    Zapomniałem dodać że CPU musi mieć suppot dla wirtualizacji - wszystkie
    nowe amd i intele mają.