  • 51. Data: 2009-02-24 14:43:28
    Temat: Re: JPEG kompresja wyjscia VGA:)
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    > przerzucasz stderror na port szeregowy i odbierasz gdzie chcesz.

    Nic z tego nie będzie. Jak padnie pamięć, CPU, etc.? Nic na stderr nie
    zobaczysz. Zwykła zwiecha i nic nie zobaczysz...
    Serwerowe płyty mają przekierowanie ekranu na COM1/2. Serwerowe...

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 52. Data: 2009-02-24 20:19:31
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Marcin Łukasik wrote:
    > Na sprzętowych modułach zarządzających IBM czy HP, w trybie tekstowym,
    > poniżej 30KB/s to nieporozumienie (z reguły trzeba ok 1Mbps żeby
    > normalnie pracować).

    1Mbps dla trybu tekstowego? Przeciez na 9600 w tekscie da rade znosnie
    pracowac. Czego tutaj nie rozumiem?

    --
    Jerry1111

  • 53. Data: 2009-02-24 21:55:26
    Od: k...@w...pl

    On 24 Lut, 15:43, Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.> wrote:

    > Nic z tego nie będzie. Jak padnie pamięć, CPU, etc.? Nic na stderr nie
    > zobaczysz. Zwykła zwiecha i nic nie zobaczysz...
    Dlatego pisałem o buforze ok 40 lini i jeżeli nie dostaje nic przez
    jakiś czas to wysyła alarm z zawartością bufora. a jeżeli wszystko
    padnie to i tak musi się fatygować do serwera.

    > Serwerowe płyty mają przekierowanie ekranu na COM1/2. Serwerowe...
    W linuxie nie ważne czy to jest płyta serwerowa czy nie to się robi
    jedną komendą.

  • 54. Data: 2009-02-25 15:44:55
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Jerry1111 wrote:

    > 1Mbps dla trybu tekstowego? Przeciez na 9600 w tekscie da rade znosnie
    > pracowac. Czego tutaj nie rozumiem?

    Tego, że to wszystko jest przesyłane jako obraz, a nie tekst.

    m.

  • 55. Data: 2009-02-25 15:46:28
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    k...@w...pl wrote:

    > W linuxie nie ważne czy to jest płyta serwerowa czy nie to się robi
    > jedną komendą.

    Tak, po uruchomieniu systemu.
    To wg Ciebie jaką to Twoje rozwiązanie ma przewagę nad ssh? Bo wg mnie
    żadną.

    m.

  • 56. Data: 2009-02-25 17:55:42
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Rafal(sxat) wrote:

    > ze ssha nie startuje w trybie single users przy korzystaniu z dostepu
    > remote...
    > zreszta dostep zdalny to nie tylko os/GPL ale i windows

    Dziadek o niebie, babka o chlebie.
    Gość pisze o wysyłaniu ostatnich linii logów przez RSa. Co Ci z tego, że
    zobaczysz ostatnie parę linii logów, jak i tak się nie zalogujesz?
    Bez sensu.

    A co do "dostępu zdalnego", to ssh ma zarówno windoza jak i unix/linux.

    m.

  • 57. Data: 2009-02-25 17:56:17
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

> [...]

    remote...
    zreszta dostep zdalny to nie tylko os/GPL ale i windows

    Rf

  • 58. Data: 2009-02-25 20:04:45
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Marcin Łukasik wrote:
    > Gość pisze o wysyłaniu ostatnich linii logów przez RSa. Co Ci z tego, że
    > zobaczysz ostatnie parę linii logów, jak i tak się nie zalogujesz?
    > Bez sensu.

    No ale jak doswiadczysz zwisu, to jak pogadasz z komputerem? Zakladajac
    plyte serwerowa z przekierowaniem klawiatury i monitora na RS232?
    Przeciez komp padl, czyli internetu nie ma, czyli i tak trzeba jechac
    zeby RESET wcisnac? Nawet ctrl+alt+del nie wyslesz, bo neta nie ma.

    Plyty z przekierowaniem setupu na com1 sa dobre jak jest ~dziesiat ~set
    serwerow w jednym pomieszczeniu - prostsze to niz przelaczniki monitorow
    i klawiatur. Ale zdalnie zeby to mialo sens to potrzebne by bylo drugie
    lacze z dzialajacym RS232.

    --
    Jerry1111

  • 59. Data: 2009-02-25 22:17:23
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Jerry1111 wrote:

> [...]
    > Przeciez komp padl, czyli internetu nie ma, czyli i tak trzeba jechac
    > zeby RESET wcisnac? Nawet ctrl+alt+del nie wyslesz, bo neta nie ma.

    Dlatego właśnie uważam, że pomysł z przekierowaniem RSa jest bez sensu.
    Do tego są moduły typu lights out, który wirtualnie wciśnie "reset" lub
    "power".
    W przypadku całkowitego padu z RSa nici.
    A czepiliście się RSa, bo ten wyśle tekst. Tylko, że albo skonfigurujesz
    OSa żeby wysyłał tekst na RSa - wtedy odpada wysyłanie części BIOSowej,
    albo ustawisz przekierowanie w BIOSie - wtedy odpada część systemowa.
    Albo zrobisz jedno i drugie i będziesz miał dane z dwóch portów, które
    trzeba ze sobą połączyć.
    I dalej nie wciśniesz zdalnie resetu.

    Płyta serwerowa i moduł zarządzający. Tyle z mojej strony.

    > Plyty z przekierowaniem setupu na com1 sa dobre jak jest ~dziesiat ~set
    > serwerow w jednym pomieszczeniu - prostsze to niz przelaczniki monitorow
    > i klawiatur.

    Nie, wtedy jest dobry moduł typu lights out, gdzie w jednym programie
    możesz zarządzać tysiącem serwerów i masz nad nimi pełną kontrolę i
    monitoring.

    m.

  • 60. Data: 2009-02-26 07:26:52
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Łukasik" <.marcin.@.milea.pl.> napisał w wiadomości

    > Tak, po uruchomieniu systemu.
    > To wg Ciebie jaką to Twoje rozwiązanie ma przewagę nad ssh? Bo wg mnie
    > żadną.

    oczywiście żę te rozwiązanie nie ma nic wspólnego z zarządzaniem tylko
    alarmem padu serwera i obejżeniem ostatnich podrygów czyli co się stało.

    Jeżeli ma być wysyłane przez GSM/GPRS to może zrób sobie modem i jeżeli
    potrzebujesz to wdzwaniasz się do serwera i oglądasz sobie.
    A jak wszystko padnie to i tak kicha.

    Z przesyłaniem wideo mogą być problemy( za dużo danych), do tego jeszcze
    zarządzanie.

    Po Lanie zdalna konsola X ,ale to też wymaga szybkiego łącza.