  • 21. Data: 2009-06-30 11:30:47
    Temat: Re: Jak zaświecić diodę laserową LED wydłubaną z cd-rom
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Tuesday, June 30, 2009, 12:20:29 PM, you wrote:

    > to, że dioda robi się ciepła to normalne. Nawet w przypadkach
    > "normalnych", taki LED IR przy 100mA musi wytracić ok. 1.2W na ciepło.

    Rząd wielkości pomyliłeś - 120 mW...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2009-06-30 11:35:02
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:
    > to, że dioda robi się ciepła to normalne. Nawet w przypadkach
    > "normalnych", taki LED IR przy 100mA musi wytracić ok. 1.2W na ciepło.

    To odkłada się na nim 12V !!?? Coś chyba nie tak z tymi rachunkami ;-)

    > to gdzieś musi pójść. A to, co świeci na ceglasto-czerwono to na ogół
    > drucik doprawadzający prąd do struktury.

    Eee.. aż taki prąd to nie był :-) I widać było, że to świeci struktura.

    Dlatego wszystkie LEDy świecą
    > na czerwono, ale niezbyt długo ;-).

    Hehe.. stara poczciwa AAP153 też "świeci" na czerwono przy odpowiednim
    prądzie :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 23. Data: 2009-06-30 12:55:26
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    RoMan Mandziejewicz schrieb:

    > Rząd wielkości pomyliłeś - 120 mW...

    moja kulpa. Już idę do kąta i uklęknę na gotowanym grochu (kolano mi
    nawala) ;-). Ale 120mW też już jest lekko ciepłe.

    Waldek

  • 24. Data: 2009-06-30 13:16:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Tuesday, June 30, 2009, 2:55:26 PM, you wrote:

    > moja kulpa.

    Zdarza się - to chyba najczęstszy przypadek błędu od czasu
    wynalezienia suwaka logarytmicznego ;)

    > Już idę do kąta i uklęknę na gotowanym grochu

    Chciałbyś! Groch za miękki - dobrze wysuszona kukurydza - taka do
    prażenia!

    > (kolano mi nawala) ;-).

    Wymówka! Złej baletnicy kolanko przeszkadza?

    > Ale 120mW też już jest lekko ciepłe.

    Tylko lekko.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2009-06-30 14:16:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "gdL" <g...@o...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Kąt 0* uszkodzi nieodwracalnie siatkówkę, jako, że podczerwień nie
    > jest zatrzymywana na soczewce, jak na przykład UV. A to, że promień
    > jest niewidzialny, tylko zwiększa szanse uszkodzenia. Ekstremalnie
    > ostrożnie i pytam się - po co igrać z ogniem ?

    To uszkodzenie siatkówki będzie się objawiać w jakiś sposób?
    Bo ja popatrzyłem parę razy wprost w czerwony laserowy wskaźnik
    w długopisie i jakoś nie mam żadnej wypalonej dziury w oku :-)

  • 26. Data: 2009-06-30 14:22:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kogutek" <k...@v...pl> wrote in message

    > Od razu się przyznaję ze nie wiem. Jak na razie dowiedziałeś się wielu
    > ciekawych
    > rzeczy. Z wyjątkiem tej o którą pytałeś. Ciekawe po co ktoś cie ostrzega
    > przed
    > patrzeniem jak nie napisał jak zaświecić.

    Jeśli Ciebie to ciekawi, to...
    http://www.cyfronika.com.pl/semi/diodylaserowe.htm

  • 27. Data: 2009-06-30 14:27:21
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > To uszkodzenie siatkówki będzie się objawiać w jakiś sposób?
    > Bo ja popatrzyłem parę razy wprost w czerwony laserowy wskaźnik
    > w długopisie i jakoś nie mam żadnej wypalonej dziury w oku :-)

    pierwsze objawy to brak lub ograniczone
    rozumienie tekstu na ekranach komputerowych
    i umiejętność korzystania z wyszukiwarek internetowych

    dalsze objawy to upośledzenie widzenia, spada ostrość,
    "rozdzielczość", pojawiają się martwe pola (których się nie widzi! no bo
    jak)
    itp. przyjemności

  • 28. Data: 2009-06-30 14:58:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "qlphon" <q...@p...fm> wrote in message

    > pierwsze objawy to brak lub ograniczone
    > rozumienie tekstu na ekranach komputerowych
    > i umiejętność korzystania z wyszukiwarek internetowych

    Acha... :-) Czyli nic mi się nie stało jak na razie ;-)

    > dalsze objawy to upośledzenie widzenia, spada ostrość,
    > "rozdzielczość", pojawiają się martwe pola (których się
    > nie widzi! no bo jak) itp. przyjemności

    Martwe pola się widzi - po prostu nie ma tam obrazu :-)
    Nie sądzę aby po wypaleniu dziury w siatkówce mózg się
    natychmiast nauczył zasłaniać taką dziurę tak jak to robi
    z "ciemną plamką" w oku... Jak sądzisz?

  • 29. Data: 2009-06-30 16:11:04
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "gdL" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Kąt 0* uszkodzi nieodwracalnie siatkówkę, jako, że podczerwień nie

    Dokładniej plamkę żółtą, nie siatkówkę.
    Przem

  • 30. Data: 2009-06-30 16:18:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Martwe pola się widzi - po prostu nie ma tam obrazu :-)
    > Nie sądzę aby po wypaleniu dziury w siatkówce mózg się
    > natychmiast nauczył zasłaniać taką dziurę tak jak to robi
    > z "ciemną plamką" w oku... Jak sądzisz?

    Ja sądzę, że jest inaczej. Jaskra dopada ludzi znienacka,
    o utracie pola widzenia dowiadują się często długo po fakcie.
    A mózg nie tyle znakomicie ukrywa dziury w siatkówce (poza
    ciemną plamką, czyli konektorem do którego przylutowany jest
    nerw wzrokowy, wielu ludzi ma ich więcej), co udaje, że mamy
    dobry i ostry wzrok. W rzeczywistości jako takie parametry ma
    tylko plamka żółta. Dzięki niej na przykład możemy czytać. Ale
    w jednym czasie obejmuje ona swoim zasięgiem ledwie kilka słów.

    --
    Jarek