  • 51. Data: 2009-07-07 20:28:29
    Temat: Re: Jak zaświecić diodę laserową LED wydłubaną z cd-rom
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Grzegorz Kurczyk wrote:
> [...]
    .html

    > Ale to chyba nie jest zielony laser, tylko podczerwony z powielaczem
    > optycznym.

    Tak, to 1064nm z 'intracavity 2nd harmonic crystal' (sorry, nie wiem jak
    to po polsku powiedziec). ATSD kupilem podobny (mniejszej mocy, 20mW)
    wskaznik do labu i co? I okazuje sie ze najwiecej energii to on emituje
    w 808nm, potem 1064nm, a dopiero na koncu (najslabsze) 532nm ;-)

    Natomiast jesli chodzi o klasyfikacje to chyba malo kto na tej grupie
    wie o nowej klasie 3R. Ma to byc 'restricted' 3B.

    http://www.prolaser.co.uk/news02a.html

    --
    Jerry1111

  • 52. Data: 2009-07-11 22:12:24
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Jerry1111 napisał:

    > Tak, to 1064nm z 'intracavity 2nd harmonic crystal' (sorry, nie wiem jak
    > to po polsku powiedziec).

    No to właśnie jest powielacz optyczny, a dokładnie ośrodek (kryształ)
    nieliniowy optycznie. Podobnie jak w klasycznej elektrotechnice, na
    elemencie nieliniowym następuje zniekształcenie sygnału co pociąga za
    sobą powstanie składowych harmonicznych.

    Pozdrawiam
    Grzegorz