  • 21. Data: 2021-03-02 14:02:39
    Temat: Re: Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    .
    > [...]
    >
    > No wlasnie - jak pisalem - samochod spedza na tasmie kilkanascie godzin
    > czyli to jest powiedzmy 50rh - juz niewielka roznica.
    > A jak sie jeszcze zautomatyzuje pewne procesy, to jeszcze mniej tych
    > robotnikow trzeba.
    >
    > Ale ... to ostatni montaz, a przeciez trzeba do niego tysiecy czesci ...
    > i tu mozna zarobic, jak dostawca w tanim kraju.
    >
    > A nacisk na automatyzacje jest i w Polsce - robotnik za duzo kosztuje,
    > robot tanszy ...
    >
    > J.

    W Polsce są chyba fabryki/zakłady produkujące wszystkie podzespoły do
    samochodów z wyjątkiem elektroniki. TRW, Nexteer to największe. Silniki,
    wiązki też się u nas produkuje. Nie wiem, jak jest z silnikami
    elektrycznymi, których w aucie może być nawet kilkadziesiąt...
    T.

  • 22. Data: 2021-03-02 14:42:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    On miał Dustera w czasach, gdy jeszcze był zapierdalaczem.
    Duster mu był potrzebny, wysoki taki, by w kapeluszu siedzieć i zapierdalać.
    Później zapierdalacz przeszedł na elektryki, tu na szczęście wystarczał beret.
    W elektryku trudniej niż w Dusterze bęckować zapierdalaczowi kręgle - na tych
    przejściach zwanych zebrami i w ogóle - bo kręgle
    większe od elektryka.
    Ostatnio zdaje się znów zmienia religię.

    -----

  • 23. Data: 2021-03-02 14:45:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wstyd się przyznać, ale pełnoletnie ;-)

    -----

  • 24. Data: 2021-03-03 18:38:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >z krajem z pensją 800 euro. Jeśli koszty osobowe są duże, wtedy jest
    >szansa, że taki samochód będzie tani, a przynajmniej tańszy. Tylko o

    P.S.

    https://www.skoda-storyboard.com/en/innovation/techn
    ology/battery-production-how-the-heart-of-an-electri
    c-car-is-made/

    Na dole jest film ... ilu ludzi tam widzisz?

    No troche jest ...

    J.

  • 25. Data: 2021-03-04 12:27:35
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-03-03 o 18:38, J.F. pisze:
> [...]
    ology/battery-production-how-the-heart-of-an-electri
    c-car-is-made/

    > Na dole jest film ... ilu ludzi tam widzisz?

    Sądzę, że taka bateria składa się z ok. 20-30 części. Samochód to ok.
    50-60 tys. części.
    Ten film z fabryki pokazuje wyłącznie montaż - mam wrażenie, że na
    miejscu nie wykonuje się żadnej z tych montowanych części.
    Natomiast podzespoły do aut - jak już wspomniałem wcześniej - robi się
    praktycznie wszystkie w Polsce. Włącznie ze śrubkami, podkładkami i
    przewodami. Wyjątkiem jest elektronika.
    T.

  • 26. Data: 2021-03-04 12:39:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...

    ology/battery-production-how-the-heart-of-an-electri
    c-car-is-made/

    >Sądzę, że taka bateria składa się z ok. 20-30 części. Samochód to ok.
    >50-60 tys. części.

    Zalezy jak liczysz - tam np w baterii jakies rurki podlaczaja, to znow
    sie moze okazac, ze zlaczka sie sklada z 3 czesci, a tych zlaczek jest
    100 ...

    >Ten film z fabryki pokazuje wyłącznie montaż - mam wrażenie, że na
    >miejscu nie wykonuje się żadnej z tych montowanych części.

    Przynajmniej o ogniwach tak mowia - tzn dostawca dostarcza zmontowane
    moduly ...

    >Natomiast podzespoły do aut - jak już wspomniałem wcześniej - robi
    >się praktycznie wszystkie w Polsce. Włącznie ze śrubkami, podkładkami
    >i przewodami. Wyjątkiem jest elektronika.

    No ale przeciez nie wszytkie sie robi w Polsce - tzn poza Polska tez
    sa jacys producenci.
    Bo owszem, robimy dosc spory asortyment czesci.

    Tylko ... czy te fabryki nie wygladaja podobnie ? Czyli coraz mniej
    ludzi ... a jak duzo, to w tanim kraju ...

    J.

  • 27. Data: 2021-03-07 15:18:58
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > podobny. I to był najtańszy samochód u nas. Podobnie jest chyba i
    > obecnie z Dacią - wytwarzana w Rumunii zapewne korzystająca w większości
    > z miejscowych produktów, może być tania (są tam podzespoły także z Polski).
    > Z drugiej strony - jeśli auto jest tylko montowane, ale części są
    > sprowadzane z drogiego kraju, to oszczędność pewnie będzie nieduża, bo
    > przy montażu pracuje niewiele ludzi. Chodzi zatem o całokształt...
    >
    > Jak to dziś może wyglądać? Ktoś się orientuje?

    co do daci to chyba wszystko produkowane jest w afryce - maroko i
    transportowane do europy

    akurat robiłem research bo pojawił się artykuł że włoskie fabryki
    wytwarzają najdrożej:
    https://motoguru.pl/na-czasie/horrendalne-koszty-pro
    dukcji-we-wloskich-fabrykach-fiata/

    analizując dlaczego dacie są tanie trafiłem że w fabryce maroko średnia
    pensja to 6000 euro rocznie podczas gdy we włoskich to 1800 euro rocznie

  • 28. Data: 2021-03-08 07:28:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-03-2021 o 15:18, Peter pisze:

    > co do daci to chyba wszystko produkowane jest w afryce - maroko

    Nie.
    Przede wszystkim w Rumunii.

  • 29. Data: 2021-03-08 10:16:26
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-03-07 o 15:18, Peter pisze:

> [...]
    >

    > analizując dlaczego dacie są tanie trafiłem że w fabryce maroko średnia
    > pensja to 6000 euro rocznie podczas gdy we włoskich to 1800 euro rocznie

    Chyba miesięcznie.
    Ps. To wychodzi na to, że u nas pensje są jak w Afryce :-)
    T.

  • 30. Data: 2021-03-09 17:56:00
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > Chyba miesięcznie.
    > Ps. To wychodzi na to, że u nas pensje są jak w Afryce :-)
    > T.

    zero zjadło, 18000 rocznie we włoszech więc 3x więcej