  • 1. Data: 2009-01-11 13:17:35
    Temat: KLX 250 S - lub cos podobnego (do 20 tys. zl) ????????
    Od: "ZASK" <Z...@s...pl>

    Co sadzicie o Kawie KLX 250 S (nowy, rocznik 2009) ? Jak to sie spisuje w
    lekkim terenie ? Chodzi o lekkei enduro (typu dual purpose) do smigania po
    lasach. Tyl;ko 4T i zeby serwis nie byl drogi/skomplikowany.
    Kierowca: 105 kg, 190 cm wysokosci.

    Czy jest jakas alternatywa (tylko NOWY!) dla niego za 15-20 tys. zl (20 tys.
    granica nieprzekraczalna).

    Przy okazji gdzie znajde nowy cennik motocykli na 2009 ??, dilerzy (poza
    Honda i Suzuki) nie chwala sie cenami za bardzo...

    Pozdrawiam
    Zenek

  • 2. Data: 2009-01-11 15:31:08
    Temat: Re: KLX 250 S - lub cos podobnego (do 20 tys. zl) ????????
    Od: "Rafal Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "ZASK" <Z...@s...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > lekkim terenie ? Chodzi o lekkei enduro (typu dual purpose) do smigania po
    > lasach. Tyl;ko 4T i zeby serwis nie byl drogi/skomplikowany.

    szalu przy twojej wadze nie bedzie ale kolem powinno zamieszac, generalnie
    moje zdanie o klx jest takie ze sa to motocykle malo wyczynowe i do twojego
    zastosowania powinny spokojnie wystarczyc

    > Czy jest jakas alternatywa (tylko NOWY!) dla niego za 15-20 tys. zl (20
    > tys. granica nieprzekraczalna).

    no w tej cenie masz Yamahe wr 250r ( to R jest istotne ) motocykl bardzo
    odmienny niz wr 250F pod wzgledem silnika, zawieszenia i innych paru
    drobiazgów, w zamian masz dosc trwaly silnik i poreczny motorek. Po prostu
    wersja R to nie wyczynowe enduro do takich zastosowan jak ty chcesz.
    Jechalem tym w dwóch wersjach i takiej prosto z paczki ( takie delikatne
    endurok ) i na takiej w której zmienilismy tlumik na tuningowy FMF - silnik
    zaczal oddychac tak jak trzeba i motor staje sie bardzo przyjemny. Wydaje mi
    sie ze w KLX tez trzeba to zrobic.

    na jednym i drugim filmie widac ze firma przedstawia to jako prawie
    wyczynówka ale to co widac to zasluga dobrego szofer..
    kawasaki http://www.youtube.com/watch?v=yLqzOQwxuS8&NR=1
    yamaha http://www.youtube.com/watch?v=iu50ONxFKW4

    wybierz ten co ci sie bardziej podoba:)

    pozdrawiam
    Rafal
    450exc

  • 3. Data: 2009-01-11 16:08:47
    Od: "ZASK" <Z...@s...pl>

    > szalu przy twojej wadze nie bedzie ale kolem powinno zamieszac, generalnie
    > moje zdanie o klx jest takie ze sa to motocykle malo wyczynowe i do
    > twojego zastosowania powinny spokojnie wystarczyc

    Ja wiem ze to spokojne enduro. Jedyny minus jak widze to tylko dosc mala moc
    Kawy. A jak zawieszeniowo wypada taki KLX 250 S ? I druga sprawa - jak z
    serwisem, czy jest drogi i upiardliwy (jak w KTM-ach gdzie co pare(nascie)
    motogodzin trzeba cos zmieniac) ?

> [...]
    > drobiazgów, w zamian masz dosc trwaly silnik i poreczny motorek. Po prostu
    > wersja R to nie wyczynowe enduro do takich zastosowan jak ty chcesz.

    No Yamaha lepsza, bardziej niezawodna, trwala i ponoc lepsza w terenie.
    Ciekawi mnie jak wygladaja koszty serwisu obu maszyn (chodzi mi glównie o
    przeglady w okresie gwarancji i te obowiazkowe po gwarancji, co ile
    moto-godzin sie wymienia rózne cuda i ile to kosztuje?).

> [...]
    > silnik zaczal oddychac tak jak trzeba i motor staje sie bardzo przyjemny.
    > Wydaje mi sie ze w KLX tez trzeba to zrobic.

    O tlumiku tez sie pomysli w przyszlosci.

    > na jednym i drugim filmie widac ze firma przedstawia to jako prawie
    > wyczynówka ale to co widac to zasluga dobrego szofer..
> [...]

    Obejrze filmy, dzieki!

    > wybierz ten co ci sie bardziej podoba:)

    Bardziej podoba mi sie Yamaha, ale pomysle o obu jeszcze pod katem
    serwisowania.

    Zenek

  • 4. Data: 2009-01-11 16:23:25
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-11 16:31:08 +0100, "Rafal Tomaszewski" <s...@p...onet.pl> said:

    > na jednym i drugim filmie widac ze firma przedstawia to jako prawie
    > wyczynówka ale to co widac to zasluga dobrego szofer..
> [...]

    Swoją szosą to bardzo fajnie, że po paru latach niebytu rozwija sie
    klasa dualsportów. Szkoda, że nie ma nic ze środka pojemności, choć do
    niedawna dolny biegun to w większości 125 :-/ Teraz 250 lub ~600,
    brakuje IMHO czegoś z okolic 400. Trochę szkoda, że nowa Husqa 350
    będzie konstrukcyjnie wyczynówką, ale może inni producenci ruszą w tym
    kierunku, "poprawiając" włochów (czy tam niemców).

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 5. Data: 2009-01-11 16:30:01
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-11 17:08:47 +0100, "ZASK" <Z...@s...pl> said:

    > Ja wiem ze to spokojne enduro. Jedyny minus jak widze to tylko dosc
    > mala moc Kawy.

    Przy Twojej wadze dość szybko może okazać się słabowity. Ale to bardzo
    zależy od temperamentu i oczekiwań.

    > I druga sprawa - jak z serwisem, czy jest drogi i upiardliwy (jak w
    > KTM-ach gdzie co pare(nascie) motogodzin trzeba cos zmieniac) ?

    Nie, oba to dual-sporty, przeglądy co pare tys. km.

  • 6. Data: 2009-01-11 16:39:23
    Od: "ZASK" <Z...@s...pl>

> [...]
    > konstrukcyjnie wyczynówką, ale może inni producenci ruszą w tym kierunku,
    > "poprawiając" włochów (czy tam niemców).

    Suzuki już nie sprzedaje (w Europie) DR-Z 400, KTM-y są mocno wyczynowe (i
    drogie) i brakuje takich dual purpose enduro. Szczególnie tak jak piszesz o
    poj. 350-400. Bo 600-ki są już za ciężkie,duże, toporne. W teren sie nie
    nadają za bardzo.

    Z.

  • 7. Data: 2009-01-11 16:45:22
    Od: "Rafal Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > z serwisem, czy jest drogi i upiardliwy (jak w KTM-ach gdzie co
    > pare(nascie) motogodzin trzeba cos zmieniac) ?

    20pare koni to normalna moc z nie wysilonego 250 w czteropaku, co za tym
    idzie jest to bardzo trwala jednostka nie wymagajaca czestego zagladania do
    silnika, nie katuje opon i napedu. Ma sie to nijak do KTM czy innch sprzetów
    wyczynowych bo my tu rozmawiamy o konstrukcjach czysto dla amator.

> [...]
    > przeglady w okresie gwarancji i te obowiazkowe po gwarancji, co ile
    > moto-godzin sie wymienia rózne cuda i ile to kosztuje?).

    no Yamaha ponoc zastosowala silnik który uzywa w swoich albo skuterach albo
    jakis malych motorach szosowych które dostepne sa na Japonie wiec widac ze
    silnik bedzie praktycznie bez obslugowy:)

    > O tlumiku tez sie pomysli w przyszlosci.

    koniecznie, dzwiek oryginalu a w zasadzie jego bezdzwiek jest nie do
    zniesienia:)
    wybierz ten co ci sie bardziej podoba:)

    > Bardziej podoba mi sie Yamaha, ale pomysle o obu jeszcze pod katem
    > serwisowania.

    o yamahe moge ci napisac jutro jak pogadam z kumplem, ostatnio byl na
    swietach w Hiszpani i mial z soba swoje wr400 i wr250r do jazdy turystycznej
    bo tamtych górach wystarczala

    pozdrawiam
    rafal
    450exc

  • 8. Data: 2009-01-11 16:52:49
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-11 17:39:23 +0100, "ZASK" <Z...@s...pl> said:

    > Suzuki już nie sprzedaje (w Europie) DR-Z 400,

    Ano. Podobno wycofali się ze względu na normy Euro3, choć Kalifornia
    też ma dość ostre i tam jakoś przechodzą...

    > KTM-y są mocno wyczynowe

    Nie tylko KTMy. Husqi, Hondy, Yamahy - też mają podobne rygory serwisowe.

    > Szczególnie tak jak piszesz o poj. 350-400. Bo 600-ki są już za
    > ciężkie,duże, toporne. W teren sie nie nadają za bardzo.

    Są wyjątki nadające się - LC4, TE610, G650X - ale to dalej klasa
    ciężka, duża bezwładność silnika i nadmiar mocy do amatorskiego latania
    po krzakach. Da się, ale to bardziej męcząca wersja.

  • 9. Data: 2009-01-11 16:54:58
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    > On 2009-01-11 17:08:47 +0100, "ZASK" <Z...@s...pl> said:
    > Przy Twojej wadze dość szybko może okazać się słabowity. Ale to bardzo
    > zależy od temperamentu i oczekiwań.

    no słuchaj kolega na wstępnie powiedział że maszyna ma być na grzyby więć
    mąć w głowie:)

    pozdrawiam
    rafał
    450exc

  • 10. Data: 2009-01-11 17:28:16
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    > Są wyjątki nadające się - LC4, TE610, G650X - ale to dalej klasa ciężka,
    > duża bezwładność silnika i nadmiar mocy do amatorskiego latania po
    > krzakach. Da się, ale to bardziej męcząca wersja.

    siedział kiedyś na g650x? te610 albo LC4 są przy nim jak crossufki:)
    Bynajmniej moja mała dupa takie ma odczucia

    pozdrawiam
    rafał
    450exc