  • 11. Data: 2024-03-01 00:13:14
    Temat: Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 29.02.2024 23:06, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Wszystkich? Co wykaże taki na przykład test:

    Przełączyłem się jeszcze na kartę sieciową na USB i powtórzyłem test.
    Przeszedł w 100% poprawnie, bez minusów.

  • 12. Data: 2024-03-01 00:17:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis napisał:

    > Przełączyłem się jeszcze na kartę sieciową na USB i powtórzyłem test.
    > Przeszedł w 100% poprawnie, bez minusów.

    Tego się spodziewałem. Test można robić w obie strony, to znaczy pingować
    urządzenie z zewnątrz. Wyniki są powtarzalne, choć w większych sieciach
    zdarzają czasem się losowe niedostarczenia pakietu. Ten arczeologiczny
    przypadek bardzo ciekawy, z uwagi na tak niskie wartości.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2024-03-01 00:18:39
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 29.02.2024 23:59, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Pan Mirek napisał:

    > Nawet w domowych łączach internetowych to widać. Ja mam w domu GPON i
    > chiński router od operatora. Jego serwer DHCP sprzedaje klientom wartość
    > MTU 1492, tak jak tego wymaga reszta sieć -- i wtedy wszystko działa.

    Bo tam masz wyżej PPPoE i on musi zapakować twoją ramkę i wsadzić z
    opakowaniem w 1500.

    > Znajomi mają podobne łącze, operator dał im prosty modem, a za nim postawił
    > router WiFi z MediaMarktu. On o sieci nie wie nic, rozgłasza 1500 i...
    > wiele rzeczy nie działa. No, strony WWW przeważnie da się oglądać.

    No ale chwila - ruter nie może podzielić pakietu? Powinno wszystko
    działać, co najwyżej mniej wydajnie.

    --
    Mirek

  • 14. Data: 2024-03-01 00:25:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > No ale chwila - ruter nie może podzielić pakietu?

    Może nie może, ja tam nie wiem, nie ja go robiłem.

    > Powinno wszystko działać, co najwyżej mniej wydajnie.

    Być może nawet wszystkie strony WWW działają, ale kto by wszystkie
    sprawdził. Usługi korzystające z transmisji UDP przeważnie nie działają.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2024-03-01 00:31:46
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 1.03.2024 00:12, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jak napisałem wcześniej, problem jest szeroki, przyczyn może być wiele,
    > samemu trudno będzie coś z tym zrobić. Trzeba polubić. W technologii LTE
    > jest jakaś taka "ciekawa" wartość MTU

    No dobrze. Zrozumiałbym, gdyby chodziło o połączenie z serwerem w
    Internecie, gdzie pakiety muszę przejść przez różne routery. Ale tutaj
    mowa o serwerze (płytka SBC), który jest podpięty do tego samego
    switcha, w tej samej sieci co klient. Obydwa urządzenia łączą się przez
    Ethernet.
    Czyżby AT91RM9200 miał mieć jakąś dziwnie niestandardową implementację
    Ethernetu?

  • 16. Data: 2024-03-01 03:17:33
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > A kwarc od ethernetu pracuje na takim f jakie ma na obudowie?

    Stawiam, że to może być to. Objawy pasują idealnie.

    --
    Idzie niedźwiedź przez łączkę i widzi zajączka.
    - Te, zając, skocz po papierosy!

  • 17. Data: 2024-03-01 08:12:18
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 1.03.2024 03:17, Arnold Ziffel wrote:

    > Stawiam, że to może być to. Objawy pasują idealnie.

    Faktycznie, o tym nie pomyślałem. Przez weekend, w wolnej chwili
    sprawdzę co pokazuje oscyloskop.

  • 18. Data: 2024-03-01 10:04:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis napisał:

    > Faktycznie, o tym nie pomyślałem. Przez weekend, w wolnej chwili
    > sprawdzę co pokazuje oscyloskop.

    Objawy należy poznać dokładnie. Test z pingami powinien być wykonany
    wielokrotnie. Jeśli za każdym razem minusy pojawiają się w miejscu
    trzochę innych plusów, to podejrzenia kol. Marudnego mogą być słuszne.
    Jeśli wyniki są powtarzalne, to jest inny przypadek.

    Jarek

    --
    Jedziecie do stolicy kraju kapitalistycznego. Który to kraj ma być może
    nawet tam i swoje plusy. Rozchodzi się jednak o to, żeby te plusy nie

  • 19. Data: 2024-03-01 10:25:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/02/2024 23:53, Atlantis wrote:
    > ale z każdą chwilą minusów jest coraz więcej.
    Jeszcze mi się przypomniało z naprawy starego switcha: sprawdź, czy
    najzwyczajniej masz dobre luty. Ethernet potrafi się sprzęgać
    pojemnościowo przez uszkodzone ściezki/luty i objawy są takie, że
    działa, ale trochę.

  • 20. Data: 2024-03-01 12:55:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 29 Feb 2024 23:59:00 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > A kwarc od ethernetu pracuje na takim f jakie ma na obudowie?

    Przecież tego typu problem rujnowałby w ogóle połączenia nie tylko
    ssh. a autor postu sugeruje (tak zrozumiałe, że problem jest
    wyłącznie z ssh a inne połączenia do innych hostów na inne usługi
    działają bez problemu.
    Tego typu problem od razu byłby widoczny w statystykach błędów na
    interfejsie.

    --
    Marek