  • 21. Data: 2020-09-18 06:48:51
    Temat: Re: Kolejny wypadek według tego samego scenariusza
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    ek-w-raciborzu-kierowca-busa-potracil-trzy-nastolatk
    i-na-pasachwideo/
    przypadku) mogły wejść. Drugi baran jadący innym pasem na nie najezdza. Gdyby
    pierwszy baran użył zgodnie z przepisami sygnału dźwiękowego żeby je ostrzec żeby nie
    wchodziły tylko poczekaly nic by się nie stało.

    > Jesteś uzyszkodnik taki głupi że masz to do raczej wrodzone niż nabyte. Temat nie
    jest o tym jednym zdarzeniu. On nie jest o żadnym takim zdarzeniu. Jest o zdarzajacej
    się sytuacji że jest kilka czy kilkanaście oczu i nic to nie daje bo są ofiary w
    ludziach. Takiej sytuacji nie da się zmienić wprowadzając kolejne coraz ostrzejsze
    prawo dla kierowców. Musi być zmiana systemowa obejmująca w pierwszej kolejności
    pieszych a potem kierowców. Ale ta zmiana nie może polegać na daniu super prawa
    pieszym bez dawania im zapasowych żyć.

    Nie pierdol, bo kolejną głupotę napisałeś, a teraz wywracasz kota
    ogonem. Jak zwykle z resztą.

  • 22. Data: 2020-09-18 07:16:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-09-2020 o 21:34, Przemek Jedrzejczak pisze:

    > Przypomnę też, że wyprzedzanie jest to przejeżdżanie obok poruszającego się z
    mniejszą prędkością innego uczestnika ruchu. Wyprzedzanie wcale nie musi wiązać się
    ze zmianą pasa ruchu. Jeżeli jedziemy sąsiednim pasem (na jezdni wielopasmowej) obok
    innego pojazdu z większą prędkością niż ten pojazd, TO TAKI MANEWR TEŻ JEST
    WYPRZEDZANIEM.

    Konwencja mówi co innego.
    Ale chyba do tego potrzeba jeszcze mieć kogoś za sobą.
    No i nie dotyczy też pojazdu stojącego oczywiście.

  • 23. Data: 2020-09-18 07:49:00
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

[...]

    czesiek tez probowal :-) do tego lgal bo Ka bylo jeszcze w ruchu, pusty dzban i tyle

    PORD

    http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=W
    DU20200000110

    Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 9 grudnia 2019 r. w
    sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo o ruchu drogowym

    28) wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika ruchu
    poruszającego się w tym samym
    kierunku;

  • 24. Data: 2020-09-18 08:06:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-09-2020 o 07:49, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]

    sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo o ruchu drogowym

    Nikt nie mówił, że polskie prawo jest zgodne z konwencją.
    Tyle że ona jest aktem wyższego rzędu, więc wyłącza niezgodne z nią
    przepisy.

  • 25. Data: 2020-09-18 08:22:16
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Nikt nie mówił, że polskie prawo jest zgodne z konwencją. Tyle że ona jest aktem
    wyższego rzędu, więc wyłącza niezgodne z nią przepisy.

    jasne juz widze czeska jak wyciaga konwencje wiedenska cytuje paragraf i odmawia
    przyjecia mandatu :-)

    dziwne bo takze StVO widzi to tak samo jak PORD

    Überholen ist ein Sonderfall des in § 6 StVO geregelten ,,Vorbeifahrens". Die
    Definition des Überholens ist insbesondere BGH, Beschl. v. 03.05.1968 - 4 StR 242/67,
    BGHSt 22, 137 (siehe auch BGH, Beschl. v. 28.03.1974 - 4 StR 3/74, BGHSt 25, 293)
    erfolgt: Danach ist Überholen ein rein tatsächlicher Vorgang, der vorliegt, wenn ein
    Verkehrsteilnehmer von hinten an einem anderen vorbeifährt, der sich auf derselben
    Fahrbahn in derselben Richtung bewegt oder nur mit Rücksicht auf die Verkehrslage
    anhält.

  • 26. Data: 2020-09-18 09:42:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-09-2020 o 08:22, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    wyższego rzędu, więc wyłącza niezgodne z nią przepisy.

    > jasne juz widze czeska jak wyciaga konwencje wiedenska cytuje paragraf i odmawia

    Ułatwię:

    art 11 pkt 6 a)
    bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda pojazdów
    na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie nie będzie
    uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;

  • 27. Data: 2020-09-18 09:54:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym
    >pasie nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego

    Ale zacytuj całośc

    6. Jeżeli mają zastosowanie postanowienia ustępu 5 lit. a) niniejszego
    artykułu i natężenie ruchu jest takie, że pojazdy nie tylko zajmują
    całą szerokość jezdni przeznaczonej do ruchu w kierunku, w którym się
    poruszają, lecz także jadą z szybkością zależną od szybkości
    poprzedzającego pojazdu poruszającegosię w danym rzędzie, to
    a) ...

    A ten warunek nie zachodzil.

    No i masz tam wymieniony ust 9, zacytuj, i przetlumacz na zrozumiałe
    :-)

    J.

  • 28. Data: 2020-09-18 10:40:17
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --No i masz tam wymieniony ust 9, zacytuj, i przetlumacz na zrozumiałe

    to przeciez nieistotne, wez konwencje wiedenska i kloc sie z policjantem to bajka z
    cyklu wujek dobra rada :-) czesiek przyjal pokornie mandat i tak zrobi 99% dzbanow
    ktorzy nie ogarniaja prostego przepisu

  • 29. Data: 2020-09-18 10:42:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-09-2020 o 09:54, J.F. pisze:

> [...]
    > poruszają, lecz także jadą z szybkością zależną od szybkości
    > poprzedzającego pojazdu poruszającegosię w danym rzędzie, to

    No i napisałem to w pierwszym poście, ale wyciąłeś.

    > No i masz tam wymieniony ust 9, zacytuj, i przetlumacz na zrozumiałe :-)

    A Ty masz z tym jakiś problem?
    Tekst wkleiłem z pdf gddkia bodajże, więc nawet tłumaczyć nie musisz...

  • 30. Data: 2020-09-18 11:32:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

[...]
    Na początek wystarczyłoby zacząć egzekwować obowiązujące prawo. Od dawna
    można robić co się chce, ale żeby zasłużyć na zainteresowanie stróżów
    prawa to trzeba dopiero kogoś przejechać, albo przynajmniej w coś przywalić.