  • 11. Data: 2023-04-14 17:57:20
    Temat: Re: Kondensatory przy pinie RESET - 8051 i ATmega.
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    Design-Considerations_ApplicationNote_AVR042.pdf
    potem jeszcze kondensator do masy.
    przeciwstawnie - 51 pull-down, AVR pull-up.
    jak opisane wyżej - i AVRy działają i z RESETem przez kondesator do GND - i działają
    też z RESETem przez kondensator do VCC (ATtiny2313 w płytce

    starszego MCU, który potrzebował - i tak się składa, że ten starszy MCU miał reset w
    odwrotnej polaryzacji - a nie chcemy w płytce grzebać.

> [...]
    >
    > No i takie pytanie obok a propos tego resetu - jaki jest mechanizm rozładowywania
    tego kondensatora,
    > żeby robił dobry reset podczas krótkich zaników zasilania (a to zło jest - kiedyś
    kontrahent zrobił
    > nam "na piechotę" taki zasilacz 5V do urządzenia, który przy krótkim zaniku
    wejściowego 12V dawał
    > na 5V piki nieco ponad 6V - nie zauważył tego, bo pewnie testował tylko dłuższe
    wyłączenia - no i przez
    > to padły chyba 3 karty CF, zanim się zorientowaliśmy, że jest kłopot, a byłoby na
    mnie - komputer i RAM bez problemu
    > wytrzymywały taki pik, ale flash zdychał momentalnie i na amen)?

    Przed zakłóceniami - tak będzie chronił. Tylko na tym pinie jest zwykle
    kilka milimetrów scieżki. Skąd zatem zakłócenia.

    Żeby się szybko rozładował to kiedyś dawana była tam dioda zaporowo z
    pull-upem do vcc.

    Dzisiaj widziałem całe układy do szybkiego rozładowywania kondensatorów
    w całym układzie.

    Adam Górski