  • 11. Data: 2020-10-20 11:12:52
    Temat: Re: LAN rozdzielacz prymitywny
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-10-20 o 00:00, Arek pisze:
    > Czy zadziała?
    > Sktętka LAN, długość ok. 15m a na końcu przewody rozchodzą się
    > równolegle na 2 gniazda RJ. Jeden kanał i brutalne równoległe
    > połączenie 2 gniazdek na końcu kabla, w odległości ok 50cm.
    > Ktoś tak robił, z jakim skutkiem?

    Według mnie rozgałęzienie powinno być z minimalną odległością gniazdek
    od siebie, tak, aby to aktualnie nie wykorzystane nie stanowiło bocznego
    odgałęzienia o zauważalnej dla sygnału długości.

    Kiedyś dawno kolega realizował podobny cel ale rozgałęzienie zrobił na
    przekaźnikach. Po rozgałęzieniu były wielometrowe kable.
    P.G.

  • 12. Data: 2020-10-20 11:15:24
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/10/2020 09:47, sirapacz wrote:
    > na jednym końcu 2 urządzenia a na drugim jedno gadające z tamtymi dwoma.
    > O ile nie przygotuje sobie rozszycia na laminacie pinów z gniazda to
    > działać nie będzie.
    > albo ja nie rozumiem co autor ma na myśli.

    Autor mysli, ze z jednego fizycznego portu moze podlaczyc dwa niezalezne
    urzadzenia rozszywajac kabel tylko na jednym koncu. To nie zadziala,
    musi rozszyc po obu stronach i miec dwa porty po stronie switcha/zrodla
    w przypadku gdy oba urzadzenia na drugim koncu maja dzialac w tym samym
    czasie. Jak jednak wiemy, nie ma potrzeby aby oba na raz dzialaly wiec
    nie bardzo widze sens rozszywania. Chyba, ze od strony switcha/zrodla
    tez wystepuja dwa rozne urzadzenia, fizyczne albo logiczne sieci itp.

  • 13. Data: 2020-10-20 11:15:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-10-20 o 10:51, Adam Lubszczyk pisze:

    > Może prościej (bo połączyć równolegle dwa kable w jednym gniazdku może być
    > trudne) i bez zakłóceń zakończyć kabel normalnym gniazdkiem nr 1,oraz drugi
    > kabelek 50cm zakończony wtyczką (przy gniazdku nr 1) i gniazdkiem nr 2.
    > Chcesz używać gniazdko nr 1 podłączasz się do niego bezpośrednia, chcesz użyć
    gniazdka nr 2 - podłączasz do nr 1 ten krótki kabelek a urządzenie do gniazdka nr 2.

    Albo zebrać w jednym miejscu wszystkie kable zakończone gniazdkami. I
    mieć jeden 10..20cm kabelek z wtyczkami którym wykonuje się przełączenie.
    P.G.

  • 14. Data: 2020-10-20 11:17:45
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 20.10.2020 o 00:00, Arek pisze:
> [...]
    > połączenie 2 gniazdek na końcu kabla, w odległości ok 50cm.
    > Ktoś tak robił, z jakim skutkiem?
    > Jednocześnie byłoby podłączane tylko jedno urządzenie, do
    > jednego albo drugiego gniazda. 100Mbit się nie popsuje?
    > Wystarczy 10Mbit jak się dogadają.
    > W najbliżsyzm czasie nie będę mógł sam sprawdzić.
    >
    > Nie chodzi o zastosowanie switcha. Ani wrzucenia 2 kanałów
    > w jeden kabel, np. trójnika/splittera który jeden kanał puszcza
    > prosto (1,2,3,6) a drugi wpuszcza w nieużywaną czwórkę
    > (4,5,7,8) a na drugim końcu odwrotnie - rozszywa na 2

    10Mb/s nie takie problemy potrafi zignorować i raczej zadziała.
    100 raczej bym nie tylko nie puszczał, ale nawet wymusiłbym pracę na 10,
    chociaż niewykluczone że 100M też by działało. Dla 100M to może się
    okazać że przedłużenie lub skrócenie kabla o 20cm radykalnie zmieni
    sytuację.

    Pozdrawiam

    DD

  • 15. Data: 2020-10-20 11:31:19
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 19/10/2020 23:00, Arek wrote:
> [...]
    > prosto (1,2,3,6) a drugi wpuszcza w nieużywaną czwórkę
    > (4,5,7,8) a na drugim końcu odwrotnie - rozszywa na 2

    Można to zrobić bardziej elegancko - przez zastosowanie pasywnego HUBa:

    http://diyelectronicsprojects.blogspot.com/2012/07/b
    uilding-passive-ethernet-hub.html

  • 16. Data: 2020-10-20 11:40:13
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/10/2020 10:17, Dariusz Dorochowicz wrote:

> [...]
    > chociaż niewykluczone że 100M też by działało. Dla 100M to może się
    > okazać że przedłużenie lub skrócenie kabla o 20cm radykalnie zmieni

    Pojdzie 100Mbit nawet i na 50m, testowalem to w praktyce. Jest to jednak
    ekstremalna rzezba i mocno zalezy od kabla.

  • 17. Data: 2020-10-20 11:45:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.10.2020 o 11:06, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > 50cm. Nie jest to precyzyjny opis, ale z tego wynika, że przynajmniej w
    > jednym wariancie połączenia zostaje stub o długości 50cm. Lub w obu
    > wariantach zostaje stub o długości 25cm (lub jakoś inaczej - zależnie
    > jak te 50cm odległości między gniazdkami zostało uzyskane).
    >
    > Prędkość sygnału w kablu jest rzędu 2E8m/s. Długość fali dla 100MHz
    > wynosi 2m. Więc stub 50cm na pewno nie pozostaje bez wpływu. Wlatująca w
    > niego fala odbije się od końca i trafi z powrotem do sygnału gdy tu
    > będzie akurat przesunięcie o pół fali.
    >
    > Dlatego ma się popsuć, a czy się skutecznie popsuje to nie mam

    Ja mam to doswiadczenie. Nawet na kabelku "telefonicznym" działa do 6m
    bez problemu, czasem nawet dalej w zależnosci od "skręcenia" kabla :)
    Później jednak siada do 10 a karta próbując negocjacji zrywa połączenie.
    Problem następuje najbardziej wtedy, kiedy np. Nie stosujemy "przeplotu"
    lub rozkręcamy skrętkę na luźne kabelki.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 18. Data: 2020-10-20 17:03:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Oct 2020 10:31:19 +0100, Cezar <c...@t...pl.invalid>
    wrote:
    > http://diyelectronicsprojects.blogspot.com/2012/07/b
    uilding-passive-ethernet-hub.html

    Co to są diody?

    --
    Marek

  • 19. Data: 2020-10-20 17:03:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
    > Można to zrobić bardziej elegancko - przez zastosowanie pasywnego
    > HUBa:
    > http://diyelectronicsprojects.blogspot.com/2012/07/b
    uilding-passive-ethernet-hub.html

    Co to za diody na tym schemacie?

    --
    Marek

  • 20. Data: 2020-10-20 17:25:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >równolegle na 2 gniazda RJ. Jeden kanał i brutalne równoległe
    >połączenie 2 gniazdek na końcu kabla, w odległości ok 50cm.

    A jak zrobil to rozchodzenie przewodow ?

    Czyli jesli dobrze rozumiem, mamy 15m kabla do gniazdka, a pol metra
    przed koncem mamy boczny kabel 50cm dlugi, zakonczony niepodlaczonym
    gniazdkiem.
    I te 50cm kabelka moze przeszkadzac.

    IMO - bedzie dzialac, nie takie rzeczy ethernet, nawet 100Mb/s,
    znosil.
    Ale niespodzianki mozliwe.

    J.