  • 31. Data: 2020-10-22 08:45:42
    Temat: Re: LAN rozdzielacz prymitywny
    Od: Stefania Harper <s...@f...net>

    On 2020-10-21 09:40, K wrote:

    > Na jednym kablu tak jak chce to zrobic autor? Pokaz mi ta specyfikacje.
    > Jesli chodzi o rekordy to kiedys zrobilem przewieszke 160m i dzialalo
    > 100Mbit FDX.

    Nawet bez zaglondania do specyfikacji, w podstawowym zastosowaniu typu
    dwie szafy z patchpanelami spiete skretkom a od tych patchpaneli z
    gniazd patchcordy do innych urzadzen...

    //tez uzyskalem kiedys podobny dystans...!

  • 32. Data: 2020-10-22 09:11:10
    Od: Stefania Harper <s...@f...net>

    On 2020-10-21 12:04, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Stefania Harper"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    uilding-passive-ethernet-hub.html

    > Napiecia tam sa bodajze ~1V, wiec na LED pewnie za malo.
    > Ale ... pojemnosc LED powinna pomoc.
    >
    > Ciekawe czy krzemowych pojdzie

    pojdzie, pojdzie... do czasu gdy ktoras karta nie zacznie dzialac w
    full-duplex...

  • 33. Data: 2020-10-22 20:13:38
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 października 2020 05:02:02 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    > Boisz sie o rozkrecenie par na ... kilkunastu cm, a nie boisz sie
    > podlaczenia pol metra kabelka bez terminatorow ?

    To nie o strach chodzi a o czynnik na ktory sie ma wplyw.

    Jak nie trzeba rozkrecic to lepiej jak nie rozkrecone. A drugie gniazdko juz pewnie
    zatynkowane i kabel lezy.

    Moze tak jak Piotr pisze, gdyby kabel w tym drugim gniazdku jeszcze z zapasem byl to
    mozna by przycinac i "swr regulowac" i to bylby drugi kontrolowalny czynnik.

    Wiec jak kabelek juz ma odpowiednia dlugosc i nie ma narzedzi do pomiarow to
    nierozkrecanie moze troche pomoc.

  • 34. Data: 2020-10-25 23:12:55
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "K" <n...@e...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Pisałem, że nie o to chodzi jak przedłużyć jednym kablem 2 porty.

    Na jednym końcu jest jedno urządzenie (1 dostępne gdniazdko), na drugim
    końcu podłącza się też jedno, powiedzmy - z jednej strony ściany ALBO
    z drugiej. Zawsze tylko do jednego gniazdka, drugie wolne.

    > Autor mysli, ze z jednego fizycznego portu moze podlaczyc dwa niezalezne
    > urzadzenia rozszywajac kabel tylko na jednym koncu. To nie zadziala,
    > musi rozszyc po obu stronach i miec dwa porty po stronie switcha/zrodla
    > w przypadku gdy oba urzadzenia na drugim koncu maja dzialac w tym samym
    > czasie. Jak jednak wiemy, nie ma potrzeby aby oba na raz dzialaly wiec
    > nie bardzo widze sens rozszywania. Chyba, ze od strony switcha/zrodla
    > tez wystepuja dwa rozne urzadzenia, fizyczne albo logiczne sieci itp.

    No nie tak, wyjaśniłem wyżej. Chodzi o proste połączenie równoległe
    gniazdek.

    Arek

  • 35. Data: 2020-10-25 23:13:30
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:rmm9s6$frf$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...

    > Albo zebrać w jednym miejscu wszystkie kable zakończone gniazdkami. I
    > mieć jeden 10..20cm kabelek z wtyczkami którym wykonuje się
    > przełączenie.
    > P.G.

    Nie, gniazdka "stacjonarne", bez przełączania. Jedyne co przełączane to
    końcowe urządzenie albo do jednego albo do drugiego.
    Ew. 1 gniazdko a do niego "dolutowane" przewody (tzn. odcinek normalnego
    kabla eth.) ok. 20-50cm z drugim gniazdkiem. O ile odstęp między nimi
    jest ważny to może być więcej.

    Arek

  • 36. Data: 2020-10-25 23:22:37
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    ups.com...
> [...]
    ooglegroups.com...
    > W dniu poniedziałek, 19 października 2020 17:00:23 UTC-5 użytkownik

    Chciałem po prostu kable końcowe zlutować. Rozkręcenie (i zdjęcie ekranu)
    maks. na kilku cm.

    >To nie o strach chodzi a o czynnik na ktory sie ma wplyw.
    >
    >Jak nie trzeba rozkrecic to lepiej jak nie rozkrecone. A drugie gniazdko
    >juz pewnie zatynkowane i kabel lezy.

    Niezupełnie tak, nie ma kabla ani gniazdek. Ale jak będą będzie niewielkie
    pole manewru.
    Tzn. ew. skrócenie jednej z koncówek z gniazdkiem.

    >Moze tak jak Piotr pisze, gdyby kabel w tym drugim gniazdku jeszcze z
    >zapasem byl to mozna by przycinac i "swr regulowac" i to bylby drugi

    No właśnie, czy ten odstęp między gniazdkami ok 20-50 cm jest
    newralgiczny? Długość fali?
    Lepiej więcej czy mniej? Więcej i eksperymentować?

  • 37. Data: 2020-10-26 21:26:46
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.10.2020 o 23:22, Arek pisze:

    > No właśnie, czy ten odstęp między gniazdkami ok 20-50 cm jest
    > newralgiczny? Długość fali?
    > Lepiej więcej czy mniej? Więcej i eksperymentować?

    Nie. Spokojnie do 1 metra zabangla ale nie rozkręcaj kabelków i zachowaj
    kolory :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 38. Data: 2020-10-27 08:42:50
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 25 października 2020 17:22:39 UTC-5 użytkownik Arek napisał:

    > No właśnie, czy ten odstęp między gniazdkami ok 20-50 cm jest
    > newralgiczny? Długość fali?
    > Lepiej więcej czy mniej? Więcej i eksperymentować?

    Lepiej wiecej. Bo mozesz zawsze przyciac i zaszyc w gniazdku na nowo.
    Ale ogolnie to lepiej mniej bo beda mniejsze odbicia.

    Jak masz te 20-30-40cm miedzy gniazdkami to zrob z malym zapasem i zobacz jak ci
    urzadzenia dzialaja i jakie masz transfery. Jak bedzie ok (okolice 60-80mbit) to
    zostaw, bedzie ok. No chyba ze masz kabel i chce ci sie bawic to mozesz poprobowac
    jak dziala i wybrac optymalna dlugosc. Ale mysle ze jak zrobisz za pierwszym razem to
    bedzie dzialac przynajmniej na 80mbit. A jak masz gigabitowe karty to i pewnie sporo
    szybciej.

    W tym wczesniejszym gniazdku tez mozesz oba kabelki rozszyc naraz, jeden za drugim.
    Dzieki temu mozesz poprobowac z roznymi dlugosciami ale tak jak LordBluzg pisze, jak
    zrobisz te 30-40cm to nie powinno byc problemu.

  • 39. Data: 2020-10-27 09:08:12
    Od: Stefania Harper <s...@f...net>

    On 2020-10-25 23:22, Arek wrote:
    > No właśnie, czy ten odstęp między gniazdkami ok 20-50 cm jest
    > newralgiczny? Długość fali?
    > Lepiej więcej czy mniej? Więcej i eksperymentować?

    //zamontuj jak ci pasuje i nie zawracaj fachowcom glowy... :)

    Skretka to nie koncentryk...!

    https://www.guralp.com/howtos/differential-v-single-
    ended_img/dvse-cancellation.png

    W skretce 'bitki' przesylane som jako prondy roznicowe i pola
    magnetyczne siem znoszom...