  • 21. Data: 2020-10-20 19:03:46
    Temat: Re: LAN rozdzielacz prymitywny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Tue, 20 Oct 2020 10:31:19 +0100, Cezar <c...@t...pl.invalid>
    uilding-passive-ethernet-hub.html

    >Co to za diody na tym schemacie?

    jakby troche ograniczniki, rozdzielacze, izolatory czy jak to nazwac.

    w efekcie pin1 gniazdka daje prad na piny 3 dwoch pozostalych
    gniazdek,
    pin 2 na piny 6 pozostalych gniazdek
    ... ciekawe czy to dziala. Na oko - ma szanse dzialac.

    I czy poprawnie kolizje wykrywa, bo na skretce to chyba nie tak
    prosto.

    J.

  • 22. Data: 2020-10-20 21:57:32
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-10-20 o 00:00, Arek pisze:
> [...]
    > połączenie 2 gniazdek na końcu kabla, w odległości ok 50cm.
    > Ktoś tak robił, z jakim skutkiem?
    > Jednocześnie byłoby podłączane tylko jedno urządzenie, do
    > jednego albo drugiego gniazda. 100Mbit się nie popsuje?
    > Wystarczy 10Mbit jak się dogadają.
    > W najbliżsyzm czasie nie będę mógł sam sprawdzić.
    >
    > Nie chodzi o zastosowanie switcha. Ani wrzucenia 2 kanałów
    > w jeden kabel, np. trójnika/splittera który jeden kanał puszcza
    > prosto (1,2,3,6) a drugi wpuszcza w nieużywaną czwórkę
    > (4,5,7,8) a na drugim końcu odwrotnie - rozszywa na 2

    Nie rób kabla Y przy końcowych gniazdach tylko podłącz z zachowaniem
    sztuki 3 gniazdo do 2.

    A tu masz gotowca więc pomysł raczej działa.
    https://allegro.pl/oferta/lacznik-rozdzielacz-adapte
    r-do-kabli-na-2x-rj-45-9807690177?utm_feed=aa34192d-
    eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_me
    dium=cpc&utm_campaign=_ELKTRK_PLA_Komputery&ev_adgr=
    Inne&gclid=CjwKCAjwlbr8BRA0EiwAnt4MTikd4p-iUeztHMm8t
    3iy_y0VPtyOXVt8CqPEMH65j18Xna5O1PClxRoC8NAQAvD_BwE

  • 23. Data: 2020-10-21 03:52:38
    Od: Stefania Harper <s...@f...net>

    On 2020-10-20 11:40, K wrote:

    > Pojdzie 100Mbit nawet i na 50m, testowalem to w praktyce. Jest to jednak
    > ekstremalna rzezba i mocno zalezy od kabla.

    Dlaczego rzezba...?
    Specyfikacja Cat5e przewiduje nawet dwa punkty tranzytowe na 100 [m].

  • 24. Data: 2020-10-21 03:58:13
    Od: Stefania Harper <s...@f...net>

    On 2020-10-20 11:31, Cezar wrote:

    > Można to zrobić bardziej elegancko - przez zastosowanie pasywnego HUBa:
    >
    > http://diyelectronicsprojects.blogspot.com/2012/07/b
    uilding-passive-ethernet-hub.html

    Bardzo eleganckie...!
    Pomysl pochodzi z czasow, kiedy hub kosztowal tyle, ile uzywany maly
    Fiat... :)

  • 25. Data: 2020-10-21 04:00:31
    Od: Stefania Harper <s...@f...net>

    On 2020-10-20 19:03, J.F. wrote:
> [...]
    > ... ciekawe czy to dziala. Na oko - ma szanse dzialac.
    >
    > I czy poprawnie kolizje wykrywa, bo na skretce to chyba nie tak prosto.

    //na germanowych dijodach wykrywa... na ledach nie chce :-|

  • 26. Data: 2020-10-21 06:23:38
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 października 2020 17:00:23 UTC-5 użytkownik Arek napisał:
> [...]
    > prosto (1,2,3,6) a drugi wpuszcza w nieużywaną czwórkę
    > (4,5,7,8) a na drugim końcu odwrotnie - rozszywa na 2

    Zadziala. Ale koncowki musisz dobrze zaprasowac i zadbac aby nie bylo odcinkow z
    dlugim rozkreceniem par.

    Jak kupisz gniazdka nożowe (takie wciskane to bez problemu zarobisz tak aby w tym
    blizszym gniazdku kabla nie przecinac)

    Ja tak mam i dziala bez problemu.

    Ale ja zarobilem nowy kabel, nigdzie nie uszkodzony.

    Jak masz kabel dobry to bez problemu 100mbit poleci.
    Moze nawet i wiecej jak sieciowki jakies uczciwe.

    Zrob, wyprobuj i przyjdz powiedziec.

    Ale pamietaj aby to nie uzywane gniazdko nie mialo wpietego kabla bo to moze troche
    zaklocen narobic i transfery beda liche.

  • 27. Data: 2020-10-21 06:28:28
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 października 2020 04:06:02 UTC-5 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > 50cm. Nie jest to precyzyjny opis, ale z tego wynika, że przynajmniej w
    > jednym wariancie połączenia zostaje stub o długości 50cm. Lub w obu
    > wariantach zostaje stub o długości 25cm (lub jakoś inaczej - zależnie
    > jak te 50cm odległości między gniazdkami zostało uzyskane).
    >
    > Prędkość sygnału w kablu jest rzędu 2E8m/s. Długość fali dla 100MHz
    > wynosi 2m. Więc stub 50cm na pewno nie pozostaje bez wpływu. Wlatująca w
    > niego fala odbije się od końca i trafi z powrotem do sygnału gdy tu
    > będzie akurat przesunięcie o pół fali.
    >
    > Dlatego ma się popsuć, a czy się skutecznie popsuje to nie mam

    Problem mozna obejsc wpinajac w nieuzywane gniazdko pol metrowy kabel.
    A co do czestotliwosci to tam jest 125MHz. Roznica nieduza.

    U siebie mam taki odcinek i dziala ok. Nawet nie mierzylem czy ten stub cos
    przeszkadza.

  • 28. Data: 2020-10-21 09:40:46
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/10/2020 02:52, Stefania Harper wrote:

    > Dlaczego rzezba...?
    > Specyfikacja Cat5e przewiduje nawet dwa punkty tranzytowe na 100 [m].

    Na jednym kablu tak jak chce to zrobic autor? Pokaz mi ta specyfikacje.
    Jesli chodzi o rekordy to kiedys zrobilem przewieszke 160m i dzialalo
    100Mbit FDX.

  • 29. Data: 2020-10-21 12:02:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    Arek napisał:

    >Zadziala. Ale koncowki musisz dobrze zaprasowac i zadbac aby nie bylo
    >odcinkow z dlugim rozkreceniem par.

    Boisz sie o rozkrecenie par na ... kilkunastu cm, a nie boisz sie
    podlaczenia pol metra kabelka bez terminatorow ?

    Nawiasem mowiac - Ethernet 10 to chodzi nawet na kilku metrach tasmy
    przewodowej, bez skrecen.
    100 mysle ze tez pojdzie..

  • 30. Data: 2020-10-21 12:04:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    On 2020-10-20 19:03, J.F. wrote:
    uilding-passive-ethernet-hub.html

    >//na germanowych dijodach wykrywa... na ledach nie chce :-|

    Napiecia tam sa bodajze ~1V, wiec na LED pewnie za malo.
    Ale ... pojemnosc LED powinna pomoc.

    Ciekawe czy krzemowych pojdzie

    J.