  • 11. Data: 2020-08-14 14:55:42
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Aug 2020 13:14:56 +0200, abn140

    > ciekawie bedzie....
    > masa solarow podbija napiecie w sieci. jest o tym obok na budowaniu.
    > cos z tym musza zrobic.
    > inwestycje w miliony albo zablokowac solarkowanie, albo rozdzielac
    > pozwolenia by sie instalacje nie kumulowaly w jednej dzielni,
    > albo dawac zgody tylko wlascicielom elektrykow....

    Czarne chmury jak zwykle -- a co się dzieje na zachodzie gdzie paneli mają
    wielokrotnie więcej niż u nas? Też już właścicieli poodcinali albo nałożyli
    akcyzy, mają takie rzeczy w planach niedalekich?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2020-08-14 14:59:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Aug 2020 14:48:05 +0200, abn140

    > hehe no wlasnie przegapilem to...
    > ile jeszzcze rzeczy przegapilem a beda miec wplyw?

    Mogłeś przegapić że w dopuszczą możliwość produkcji w jednym miejscu a
    bezkosztowego odbioru w innym punkcie. Dzięki temu produkujący energie w
    domu odbierze energię w pracy czy w innym dowolnym miejscu, która to
    energia będzie produkowana z lokalnych paneli w danym regionie. Zresztą
    covid zweryfikował konieczność jazdy do biur -- wiele firm już
    zapowiedziało że zostawi pracę zdalną, ergo, więcej ludzi będzie pracować w
    domach i będzie mogło konsumować energię na bieżąco jednocześnie zmniejszy
    się zużycie energii na rzecz jałowego transportu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2020-08-14 15:27:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Fri, 14 Aug 2020 13:14:56 +0200, abn140

    >Czarne chmury jak zwykle -- a co się dzieje na zachodzie gdzie paneli
    >mają
    >wielokrotnie więcej niż u nas?

    Moze mieli lepsza siec, albo zalozyli instalacje gdzies w polu - z
    odpowiednim przylaczem.

    >Też już właścicieli poodcinali albo nałożyli
    >akcyzy, mają takie rzeczy w planach niedalekich?

    Swego czasu w Czechach wprowadzili ustawą obowiazek odkupu energii po
    bardzo dobrej cenie i to z gwarancja na 10 czy 20 lat.
    I nagle zrobilo sie wnioskow na przylaczenie 3.5 GW fotoogniw.
    W kraiku, gdzie elektrownie mialy cos 10GW razem ... trzeba by
    poczytac co z tego wyszlo.
    W kazdym badz razie na szybko przepisy zmieniali i przestalo byc tak
    dobrze - ale to juz dla nowych prosumentow.

    https://www.rp.pl/artykul/456346-Czeskie-porazenie-s
    loneczne.html

    O prosze
    https://www.gramwzielone.pl/energia-sloneczna/1971/c
    zechy-solarny-podatek-uchwalony

    "Nowe prawo zakłada wprowadzenie 26-procentowego podatku na
    właścicieli farm PV. Podatek wstępnie ma obowiązywać przez okres 3
    lat, począwszy od roku 2011. W dodatku, producenci energii słonecznej
    za naszą południową granicą zapłacą 32-procentowy podatek od premii za
    ograniczenie emisji CO2, które zostaną im przyznane w przeciągu
    najbliższych dwóch lat."

    A to tez juz stare, tez z 2010 - dlugo sie nie nacieszyli zyskami :-)

    Ale bedzie lepiej
    https://www.gramwzielone.pl/energia-sloneczna/102309
    /fotowoltaika-w-czechach-ma-wrocic-do-lask

    Podatek nadal obowiazuje ?

    J.

  • 14. Data: 2020-08-14 16:21:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 15:10, J.F. pisze:
> [...]
    3,greenway-volkswagen-samochod-elektryczny-ladowanie
    -taryfa-stawka.html

    > Tez drogo ... patrzac na domowa taryfe.

    Dwa razy drożej za stacje ładowania w każdej dziurze to drogo?
    W restauracji też marudzisz, jak cena za obiad jest dwa razy wyższa niż
    koszt samych składników w markecie?

    > Ale to chyba nie Ionity ?

    A jest przymus bycia idiotą i ładowania na tej samej stacji dwa razy drożej?

    > Bo mialo byc po 3.50
    > https://elektrowoz.pl/tag/ionity-a-greenway-polska/
    >
    > Doplata za ekspres ?

    Nie - special price for VW.
    Oferta dla umysłowych niemot po prostu.

  • 15. Data: 2020-08-14 16:35:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Aug 2020 15:27:18 +0200, J.F.

    > Moze mieli lepsza siec,

    Może poszli do lasu. Nie mamy gorszej sieci.

    > albo zalozyli instalacje gdzies w polu - z
    > odpowiednim przylaczem.

    Mowa jest o mikroinstalacjach domowych a nie farmach. To domowe instalacje
    powodują "problem". W związku z tym twoje poniższe wywody są jałowe.
    Pytanie w związku z tym pozostaje nadal to samo -- czy za granicą
    prosumenci, których jest ZNACZNIE WIĘCEJ niż u nas, są odłączani od sieci,
    albo obiążani inaczej?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2020-08-14 16:59:40
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/08/2020 15:21, Cavallino wrote:
> [...]
    > koszt samych składników w markecie?

    > A jest przymus bycia idiotą i ładowania na tej samej stacji dwa razy

    Nikt nie bedzie planowal podrozy nadrabiajac 250km tylko po to aby
    doladowac taniej/za darmo. Nie tak to ma dzialac.

  • 17. Data: 2020-08-14 17:15:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Dwa razy drożej za stacje ładowania w każdej dziurze to drogo?

    >A jest przymus bycia idiotą i ładowania na tej samej stacji dwa razy
    >drożej?

    Nie znam sie, ale chyba jest cos lepszego, skoro ludzie za to placa

    >Nie - special price for VW.
    >Oferta dla umysłowych niemot po prostu.

    Nie znam sie, ale pisza, ze to przedsiewziecie BMW, Mercedesa, VW ...
    Kia tez dolaczyla.
    A VW ma wieksza cene czy mniejsza ?

    Moze po prostu trzeba sobie jasno powiedziec - jak sie chce miec
    mozliwosc szybkiego ladowania w trasie - to trzeba za to zaplacic :-P

    To jaka moc maja te "zwykle" ladowarki Greenway, i ile czasu sie
    laduje samochod do pelna ?

    J.

  • 18. Data: 2020-08-14 20:43:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 17:59, K pisze:

    > Nikt nie bedzie planowal podrozy nadrabiajac 250km tylko po to aby
    > doladowac taniej/za darmo. Nie tak to ma dzialac.

    Nie zrozumiałeś, a raczej nie czytasz na co odpowiadasz.

    Dla korzystających z Ionity tyle drożej jest na TEJ SAMEJ stacji Greenwaya.
    Na której każdy może sobie zapłacić jednorazowo za pomocą kredytówki.

    Pośrednictwo Ionity nie jest do niczego potrzebne.
    No chyba że ktoś niemota, to niech płaci extra drugie tyle.

  • 19. Data: 2020-08-14 20:47:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-08-2020 o 18:15, J.F. pisze:

    > Nie znam sie, ale chyba jest cos lepszego, skoro ludzie za to placa ....

    Na tej samej zasadzie co głosują na pis.
    Bo są głupi.

    Jakim cudem ten sam prąd, z tej samej wtyczki, miałby być czymś lepszym,
    tylko dlatego że się w inny sposób zidentyfikowałeś?

    > Nie znam sie, ale pisza, ze to przedsiewziecie BMW, Mercedesa, VW ...
    > Kia tez dolaczyla.
    > A VW ma wieksza cene czy mniejsza ?

    To był skrót myślowy - dotyczy wszystkich w/w.
    Przy czym niektórzy chyba mają prąd za friko z Ionity (w sensie w cenie
    samochodu).

    > Moze po prostu trzeba sobie jasno powiedziec - jak sie chce miec
    > mozliwosc szybkiego ladowania w trasie - to trzeba za to zaplacic :-P
    >
    > To jaka moc maja te "zwykle" ladowarki Greenway,

    Różną.
    Do tego samochody potrafią przyjąć prąd również w różnych prędkościach.

    > i ile czasu sie laduje
    > samochod do pelna ?

    Zależy na jakiej stacji, jaki samochód i na jakim złączu.
    Różnice mogą sięgać 1000%.
    No chyba że Greenway ma już coś o mocy 150 kW, wtedy są jeszcze większe.

  • 20. Data: 2020-08-15 00:15:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, August 14, 2020, 11:54:38 AM, you wrote:

> [...]

    > Co to jest ionity i czemu tak drogo ?
    > 0.79euro/kWh ... a mialo byc tanio :-)
    > Ile tam tesla przejezdza ? 400km z 60kWh ? 48euro, ~220 zl.

    Ale dlaczego Teslę chcesz ładować na GreenWay a nie na Tesli?

    > Sa tansze opcje, ale trzeba placic co miesiac.

    Najtańsze jest własne gniazdko z nocną taryfą.

    --
    Best regards,
    RoMan