  • 21. Data: 2020-08-15 06:54:47
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    3,greenway-volkswagen-samochod-elektryczny-ladowanie
    -taryfa-stawka.html

    > Ale dlaczego Teslę chcesz ładować na GreenWay a nie na Tesli?

    I do tego akurat w taryfie Ionity, a nie Greenwaya?

  • 22. Data: 2020-08-17 07:28:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    3,greenway-volkswagen-samochod-elektryczny-ladowanie
    -taryfa-stawka.html

    >Ale dlaczego Teslę chcesz ładować na GreenWay a nie na Tesli?

    Nie upieram sie, ot, wiadomosc dnia ..

    Ale ... bo ladowarek Tesli jest w Polsce 6 ?

    Tzn jest wiecej, ale superladowarki sa w Kostomlotach, Katowicach,
    Rzeszowie, Radomiu, Warszawie, Ciechocinku i Poznaniu.
    A tak np z Wroclawia do Swinoujscia to jest dopiero w Szczecinie, i to
    14kW.
    To ile sie bedzie ladowala do pelna ? 7h przy baterii 100kWh.

    Co prawda mozna by mniej naladowac, ale reszte juz na miejscu.
    A jak bedzie zajeta ?

    >Najtańsze jest własne gniazdko z nocną taryfą.

    A owszem, ale w trase nie pojedziesz.

    J.

  • 23. Data: 2020-08-17 07:50:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-08-2020 o 08:28, J.F. pisze:

    > A owszem, ale w trase nie pojedziesz.

    Bo?

  • 24. Data: 2020-08-17 07:51:17
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Sa tansze opcje, ale trzeba placic co miesiac. >Najtańsze jest własne gniazdko z
    nocną taryfą.

    nie ma byc tanio tylko drogo :- ) lemingi w Niemczech juz w dupsko dostaly i nagle
    zapadla cisza ...

    https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/mob
    ilitaetsservices/neue-tarife-ionity/

    oficjalnie taryfa jest wymierzona przeciwko Tesli ale kroja tez swoich o ile nie
    wykupia abonamentu :-)

    --A owszem, ale w trase nie pojedziesz.

    mozesz zaryzykowac ale jak przykisisz przy ladowarce to nastepnym razem dobrze sie
    zastanowisz

    ps w Polsce nie ma az takiego problemu ale w Niemczech dokrecaja srubke duzo
    szybciej, KfZ Steuer (podatek drogowy wlasnie wzrosl dla diesli np Passat B8 150 KM z
    okolo 200 na prawie 300 a VW juz wycofuje diesla w Sharanie/Alhambrze czyli benzynka
    albo nic

  • 25. Data: 2020-08-17 07:57:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 14-08-2020 o 17:59, K pisze:

    >Nie zrozumiałeś, a raczej nie czytasz na co odpowiadasz.

    >Dla korzystających z Ionity tyle drożej jest na TEJ SAMEJ stacji
    >Greenwaya.
    >Na której każdy może sobie zapłacić jednorazowo za pomocą kredytówki.

    A nie jest tak, ze Ionity ma duza moc/jest szybka,
    a taniej to sie bedzie godzinami ladowac ?

    J.

  • 26. Data: 2020-08-17 08:08:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-08-2020 o 08:57, J.F. pisze:

    > A nie jest tak, ze Ionity ma duza moc/jest szybka,

    Nie.
    Ładowarka jest ta sama, ile razy Ci to można napisać?

    > a taniej to sie bedzie godzinami ladowac ?

    Ładowanie godzinami kosztuje drogo - bo Greenway bierze opłatę za
    parkowanie na szybkich złączach.

    Ale jeżeli pytasz o moją cenę - to i owszem, dlatego mam tak tanio, bo
    celowo kupiłem auto z odpowiednim złączem, które ładuje się szybko, ale
    z gniazd teoretycznie wolniejszych.
    Przy czym de facto jest to o 20% dłużej - jeśli stacja ma 50kW na DC i
    43 kW na AC.
    A tak jest najczęściej.

  • 27. Data: 2020-08-17 08:18:19
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    -- A nie jest tak, ze Ionity ma duza moc/jest szybka, a taniej to sie bedzie
    godzinami ladowac ?

    to niewlasciwe podejscie ... powoli = drogo, szybko = drozej :-)

    i kolejne pomysly na wydymanie lemingow:

    Wer als Vielfahrer eines Model S oder X sein Stromkontingent von 400 Kilowattstunden
    (kWh) pro Jahr bereits verbraucht hat, zahlt hier je nach Ladegeschwindigkeit
    wenigstens 20 Cent pro Minute oder 12 Euro pro Stunde, bei Ladeleistungen von über 60
    Kilowatt sogar den doppelten Betrag.

    jesli wykorzystasz swoj kontyngent to przy szybkim ladowaniu zabulisz nawet podwojnie
    :-) kwiczenie lemingow

  • 28. Data: 2020-08-17 09:07:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Bo?

    Moze Cie nie doceniam, masz np siec hoteli i wlasne gniazdko co 100km
    :-)

    J.

  • 29. Data: 2020-08-17 10:57:30
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-08-17 o 07:28, J.F. pisze:

    > A owszem, ale w trase nie pojedziesz.
    >
    > J.

    E tam - kupuje się agregat prądotwórczy i wkłada do bagażnika. Według
    WLTP zużycie na 100 km to ok. 14 kWh, zatem zakładając przejechanie tych
    100 km w ciągu godziny wystarczy kupić agregat o tej mocy, żeby ładować
    z taką wydajnością, z jaką się prąd zużywa.
    A można zużyć mniej - ale cwaniaki wszystko wyłączyli, włącznie z klimą
    (https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/19747
    27869492359) - nawet
    nieco powyżej 6 kWh.
    Generalnie mocno wydłuży podróż agregat ok. 10 kWh - cena rzędu 5 tys.
    zł. Problemem mogą być wymiary - trzeba by dobrać odpowiedni. Sądzę, że
    za jakiś czas pojawią się odpowiednio płaskie agregaty, żeby to się
    zmieściło do bagażnika. A spaliny wyprowadzać jakąś rurką i już. Tylko
    nie wiem, czy w czasie jazdy można ładować elektryka - czy to fizycznie
    możliwe. Bo w niektórych autach elektrycznych przy wpiętym kablu nie da
    się go uruchomić. Ale pewnie i z tym problemem ludzie sobie poradzą.
    T.

  • 30. Data: 2020-08-17 11:09:13
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-17 o 10:57 +0200, T. napisał:
> [...]
    > (...) Sądzę, że za jakiś czas pojawią się odpowiednio płaskie
    > agregaty, żeby to się zmieściło do bagażnika. A spaliny wyprowadzać

    To już istnieje od pewnego czasu... nazywa się "hybryda".
    Alternatywnie: samochód na wodór (który de facto jest elektrykiem z
    "agregatem" w postaci ogniwa wodorowego).

    Mateusz