  • 11. Data: 2010-02-16 21:04:37
    Temat: Re: Lanos - uszczelka pod głowicą
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > Słucham ?? w prostym silniku 8V 1,5kzł za wymianę uszczelki pod głowicą ??
    > Przecież przy odrobinie chęci można to zrobić w 3h max, nie licząc
    > wywiezienia głowicy do splanowania, a liźnięcie czapki to ile niby ma
    > kosztować ?? 300zł ??
    > Nie wiem gdzie Wy naprawiacie swoje "fury" ale jak na mój gust to 500zł to
    > jest MAX co można zapłacić za zrobienie tego w tym samochodzie z tym
    > silnikiem.

    no to mowie ze po taniosci tyle wyjdzie.
    kompleksowo jest troche drozej. no to wyliczamy

    czesci: (markowe, nie najtansze gowno w stylu 4max)
    uszczelka pod glowice ~100 (elring)
    uszczelniacze zaworowe - 8x~10
    uszczelka kolektora ssacego ~30
    uszczelka kolektora wydechowego ~30
    pasek rozrzadu ~100
    napinacz ~100
    pompa wody ~100-150
    uszczelka pokrywy zaworow ~30
    paski alternatora, wspomagania etc razem ~60

    robocizna: (ceny krakowskie)
    sparwdzenie szczelnosci glowicy 40
    docieranie gniaz zaworowych 50
    planowanie 80
    mechanik 500

    + rzeczy o ktorych zapomnialem

    podliczysz sobie czy mam to zrobic ?

  • 12. Data: 2010-02-16 22:46:28
    Od: "maciek" <m...@g...com>

    > Dobrze byłoby też gdyby ktoś mógł polecić zaufany warsztat w Warszawie lub
    > okolicach Piastowa, który się tego podejmie. Piszę o zaufanym, gdyż dość
    > mam miejsc, w których płacę np. za wymianę wiązki kabli do świateł mijania
    > (i za nową wiązkę), a po roku przy kolejnej usterce okazuje się, że wiązka
    > nie została wymieniona a uszkodzony kabel skręcony i nawet
    > niezaizolowany...

    zaufany mam tylko jeden - www.autobodex.waw.pl
    poguglaj - na p. Bogumiła nikt złego słowa nie powie. Udziela się też na
    forum tdi-tuning (nick: Bogumił)

    Ceny niższe niż warszawskie, a jakość nieporównywalna. Nie boi się trudnych
    spraw, ale np. wydechu Ci nie połata - ale podpowie dobrego fachowca.

    pozdrawiam,
    --
    Maciek
    XL600V

  • 13. Data: 2010-02-17 07:51:52
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    peter pisze:
    > + rzeczy o ktorych zapomnialem

    Panewki, zimmeringi walu, szlif walu....

    Czlowieku, on chce tylko glowice zrobic.

    MarcinJM

  • 14. Data: 2010-02-17 09:13:52
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    > W/g 2 mechaników Lanos wydala uszczelkę po 100kkm na gazie. Więc nie
    > wiele Ci brakło, choć nie wiem czy masz gaz. Moj mial zaparcie i wydalił
    > po 150kkm, ale podobno to wyjątek.
    >
    > Szlify głowicy, wymiana jakiś uszczelek, etc. Przy okazji rozrząd +
    > duperele (jak pasek klinowy). Zmieściłem się w niecałym 1.5kzł ze
    > wszystkim co się dało przy okazji zrobić. Pewno najtaniej to nie było.
    >
    > A potem sprzedałem ... z innych przyczyn :/

    Po doświadczeniach z LPG w poprzednich autach, Lanos pędzony jest od
    urodzenia na etylinie. Zanim go kupiłem, samochód robił przez 8 lat małe
    przebiegi, ok. 7 kkm rocznie. Głownie stał. Moja eksploatacja
    ograniczała się do normalnego użytkowania. Silnik nigdy się nie
    przegrzał, nie był katowany, jeździła głównie jedna osoba.

    Może uszczelka się zestarzała? Wynik typu 85 kkm byłby może normalny w
    dużym fiacie, ale w Lanosie? W końcu jest to samochód w miarę współczesny.

  • 15. Data: 2010-02-17 09:20:46
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    > pasek rozrzadu ~100
    > napinacz ~100
    > pompa wody ~100-150
    > uszczelka pokrywy zaworow ~30

    Rozrząd wymieniałem 25 kkm temu - chyba nie warto tego robić teraz?

  • 16. Data: 2010-02-17 09:33:09
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    paranoix pisze:
    > Rozrząd wymieniałem 25 kkm temu - chyba nie warto tego robić teraz?

    ja bym już zdjętego raz paska ponownie nie zakładał, pasek to jakieś
    grosze.

    --
    krzysiek82

  • 17. Data: 2010-02-17 09:45:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-02-16 16:03, paranoix pisze:
    > Podczas przeglądu okresowego stwierdzono wyciek oleju spod głowicy.
    > Samochód 11-letni, ale z niskim przebiegiem 85 kkm.
    Na pewno spod głowicy, a nie pokrywy zaworów? Pokazał mechanik paluchem
    o co mu chodzi, czy tylko na kartce dostałeś "diagnozę"? :->

> [...]
    > mijania (i za nową wiązkę), a po roku przy kolejnej usterce okazuje się,
    > że wiązka nie została wymieniona a uszkodzony kabel skręcony i nawet
    Masz dwa wyjścia:
    1. zrób sobie sam
    2. znajdź warsztat, w którym nie posadzą Cię (oczywiście dla Twojego
    bezpieczeństwa i wygody) przy brudnym stoliku i podadzą Ci marną kawę,
    tylko pozwolą być przy naprawie; oczywiście musisz sam wiedzieć jak
    naprawa powinna być poprawnie wykonana, co i tak nie gwarantuje pełnego
    sukcesu :->

    Maciek

  • 18. Data: 2010-02-17 09:50:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-02-17 07:51, MarcinJM pisze:
    > Czlowieku, on chce tylko glowice zrobic.
    To może wystarczy jak ją trochę poluzuje i podłoży nowy kawałek kartonu? :->

    Maciek

  • 19. Data: 2010-02-17 12:02:28
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Głowice zrobisz u Henia za 300-350zl z czesciami lub za ok 500 w
    bardziej markowym warsztacie ktory zwykle jest bardziej markowy tylko
    z nazwy.
    W Lanosie uszelka szczela podobnie jak w innych autach tego typu
    najwczesniej po 150tys (no chyba ze ktos ma LPG). Poniewaz u ciebie
    cos to za wczesnie sprawdź czy to na pewno ta uszczelka.
    O tej porze roku wiekszosc aut kopci na bialo :)

  • 20. Data: 2010-02-17 12:20:14
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    krzysiek82 pisze:

    > ja bym już zdjętego raz paska ponownie nie zakładał, pasek to jakieś
    > grosze.

    Brak uzasadnienia. Tym bardziej, ze rozrzad, jka napisal wlasciciel byl
    robiony 25kkm wstecz.

    MarcinJM