  • 11. Data: 2021-08-22 22:18:02
    Temat: Re: Laptopy, nowe, pod stacje dokujące
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 15 sierpnia 2021 o 17:20:20 UTC+2 heby napisał(a):
    > Cześć.
    >
    > Przegladam internety w poszukowaniu latopa do zastosowań domowych z
    > opcją przenoszenia go sporadycznie, około 13". W przypadu staroci
    > świetnie sprawdza mi się stacja dokująca typu "pod laptop". Pomyślałem,
    > fajnie by było coś nowego z takim konceptem. Nowe, bo ktoś się upiera,
    > że nowe.
    >
    > I ... nie widzę. Nie ma takiej opcji do wyboru w filtrze w sklepach,

    Nigdy to nie bylo reklamowane dla proletariatu.
    Polecam najpierw znalezc stacje, i po jej typie zobacyc ktore laptopy wspiera.
    Ale nowy laptop z polki korpo to raczej okolice 4,5-6kpln. Plus ta stacja za stowe
    albo szesc...

    > również zdjeć od spodu jest 0, a grzebanie za każdym modelem i mozolne
    > szukanie po listach stacji jest praktycznie mało sensowne. Sprawdziłem
    > kilka modeli i nie ma. Sprawdzać dalej?
    >
    > Ktoś mógłby podpowiedzieć czy:
    >
    > 1) uskutecznia się jeszcze stacje dokujące "pod laptop" czy teraz
    > wszystko USB-C?

    Tak, korpo graty: dell, hp, lenovo.
    Nie chce mi sie szukc. Ale jak obklikasz to sie pokapujesz jakie ceny i za ile dok.
    Dodatkowo pamietaj ze dokow jest tez pare rodzajow i jedne maja wiecej zlaczy (com,
    lpt, dsub) a inne mniej (hdmi i usb w roznych wariantach).

    > 2) Są jakieś modele na rynku, które z takiej stacji mogą skorzytać? Nie
    > szukam wypasu biznesowego, to komputer to lekkiej pracy i fajnie jak by

    No z laptopow dla tlumu to moze byc ciezko cos znalezc. Wiekszosc konsumenckich jest
    tania, co oznacza ze zlacza na spodzie nie miewaja. Ale jakies tam wyjatki pewnie sa.

    > wytrzymał z 5h na baterii zamiast mieć tytanową obudowę odporną na
    > wycieranie w teczce prezesa.

    Masz zle pojecie o laptopach biznesowych. One wlasnie maja dobre baterie, ale nie
    maja dobrych grafik ale za to maja sporo elementow metalowych co naprawde sie
    rpzydaje nawet w zastosowaniu domowym.
    Za moimi plecam chodzi t61 z 2008 roku.
    W zeszly weekend flaszowalem tojote za pomoca t61 z 2011r
    A na polce w domu chodzi dell D530 z 2008

    Wszystko laptopy biznesowe i kupione z palety poleasingowcow.
    Dzis jakos jest nizsza ale nie jest tak zle. Ale one swoje kosztuja.

    > 3) Budżet: się zobaczy co jest, to się określi ...

    Powodzenia w wybieraniu!

  • 12. Data: 2021-08-22 22:49:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/08/2021 22:18, ptoki wrote:
    > Polecam najpierw znalezc stacje, i po jej typie zobacyc ktore laptopy wspiera.

    Tak też zrobiłem.

    1) Nie znalazłem nic sensownego
    lub
    2) Słabo szukałem

    Założyłem 2 i pytam na grupie. Raczej bez większej nadziei.

    > Masz zle pojecie o laptopach biznesowych.

    Mam ich w okolicy ze 3 sztuki. Nawet tego posta piszę z 8570w który
    zalicza się do biznesowych. Zwyczajowo bateria w nich wytrzymuje krócej
    niż w zwykłym sprzęcie konsumenckim. Nowa. Nie rozumiem tego do końca,
    ale wydaje mi się, że taki laptop nie służy do pracy mobilnej. Służy
    raczej to tego aby przeżył od jednej stacji dokującej do drugiej w domu.
    Jeśli ktoś potrzebuje w biznesowym złomie mieć profesjonalnego Excela
    popędzanego wypasionym i7 to raczej przegrywa na starcie z Kiano z
    Biedronki popędzanym Atomem i zjadającym 1W mocy przy przeglądaniu
    pornoli. Wydajnośc nie ta sama, ale ... czas pracy na baterii dłuższy.
    Kiedyś porównywałem czasy pracy na bateriach i raczej w sprzęcie na
    biznesu nie było nic lepszego niż w złomie z Walmarta. Róznica głównie w
    ficzerach, metalu, jakości, złączach. Ponadto złom biznesowy zawsze był
    cieższy. To też przeszkadza w pracy mobilnej typu "ogródek/kawiarnia".
    Oczywiście, mógłbym podpowiedzieć macbook, ale nie wchodzi to w grę z
    wielu powodów.

    Mojego 8570w nie polecam jako laptop mobilny. Urywa rękę od samego
    patrzenia. Kilku innych biznesowych też bym nie polecił jako laptopy, co
    najwyżej jako workstation do noszenia w teczce z A do B i do A.

    Kupno używki nie wchodzi w grę. Musi być faktura na "nowy" i to jest
    punkt nr 1 na liście ficzerów. Nie moja lista.

  • 13. Data: 2021-08-23 19:24:20
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 22 sierpnia 2021 o 22:50:05 UTC+2 heby napisał(a):
    > Tak też zrobiłem.

    gutgut!

    > 1) Nie znalazłem nic sensownego
    > lub
    > 2) Słabo szukałem

    Pewnie kombinacja obu.
    Ja szukalem stacji dokujacej na alegro a laptopa w poleasingowcach.
    Nowka stacja jest zazwyczaj droga w sklepie (sa wyjatki)

    > Założyłem 2 i pytam na grupie. Raczej bez większej nadziei.

    Cos tam ludzie doradzaja.

    > Mam ich w okolicy ze 3 sztuki. Nawet tego posta piszę z 8570w który

    Posiadanie nie oznacza znania sie. Mam zone, nie znam sie :)
    A jak kupowalem swoje to trzeba bylo niceo poszperac.

    Ale sadze ze jak nie znajdziesz stacji to jakis dock na usbC bedzie znosny. Tylko
    trza z userem pogadac bo moze chciec miec tam wpiete sluchawki, dodatkowa klawire,
    jakies dyski czy cos...
    Wtedy dobor docka moze nie byc trywialny.

> [...]
    > ale wydaje mi się, że taki laptop nie służy do pracy mobilnej. Służy
    > raczej to tego aby przeżył od jednej stacji dokującej do drugiej w domu.

    U mnie bylo zazwyczaj odwrotnie. Ale baterie mozna kupowac wieksze lub mniejsze wiec
    moze te co mialem do czynienia byly po prostu wypasniejsze.
    No i ustawienie zarzadzania energia jest wazne, czasem male zmiany wplywaja bardzo.
    Ale mozliwe ze reguly nie ma...

> [...]
    > ficzerach, metalu, jakości, złączach. Ponadto złom biznesowy zawsze był
    > cieższy. To też przeszkadza w pracy mobilnej typu "ogródek/kawiarnia".

    Ciezszy ale za to mniej plastiku. Nie peka przy noszeniu...
    A ludzie wdomu czesto nosza laptopy trzymajac za przod klawiatury. Sporo miejsc do
    popekania...

> [...]
    > patrzenia. Kilku innych biznesowych też bym nie polecił jako laptopy, co
    > najwyżej jako workstation do noszenia w teczce z A do B i do A.

    No ale wspominales ze ciezar nie istotny bo noszony rzadko.
    Nie zebym sie czepial ale chyba nie dyskutujemy o pryncypiach a o konkretnej
    sytuacji?

    > Kupno używki nie wchodzi w grę. Musi być faktura na "nowy" i to jest
    > punkt nr 1 na liście ficzerów. Nie moja lista.

    Spoko, dlatego zasugerowalem trojke gdzie mozna kupic albo z ich strony albo od
    resellera.
    Jak nie chcesz szukac samemu to podzwon po takowych.

    kuzniewski? Kiedys gdzies go chwalili, nie wiem, nie kupowalem ale wygladaja na
    sensownych.
    https://www.kuzniewski.pl/k38,akcesoria-stacje-dokuj
    ace-replikatory.html

    Moze cos tam znajdziesz. Innych nie znam, nie pamietam gdzie moje byle korposy
    kupowaly graty. Jakies integrakomy czy inne cca. Nie zebym polecal. Oni raczej byle
    lokla ogarniac nie chca...

    Powodzenia!