  • 111. Data: 2021-05-05 15:26:58
    Temat: Re: Lobby spalinowe górą ;-)
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-maja-2021 o 19:20, J.F pisze:
    > Nie bylbym taki pewien.
    > Jak sie okaze, ze sie sypia doslownie ... moze byc szybka wymiana.

    "Sprawa żywotności bloków z wielkiej płyty stała się na tyle istotna, że
    Ministerstwo Transportu i Budownictwa opracowało wiarygodne badania
    techniczne. Wyniki wskazały jednoznacznie, iż większość bloków wytrzyma
    przynajmniej kolejne 100 - 120 lat. Według ekspertów technologia
    budowlana okazała się bardzo żywotna, a mieszkanie w blokach z wielkiej
    płyty nie wiąże się z żadnym ryzykiem."

    https://kb.pl/porady/bloki-z-wielkiej-plyty-ile-jesz
    cze-wytrzymaja/

  • 112. Data: 2021-05-05 15:41:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 May 2021 15:26:58 +0200, _Master_ wrote:

> [...]
    > przynajmniej kolejne 100 - 120 lat. Według ekspertów technologia
    > budowlana okazała się bardzo żywotna, a mieszkanie w blokach z wielkiej

    https://nieruchomosci.dziennik.pl/news/artykuly/5705
    57,wielka-plyta-i-problemy.html

    ale tu moze mniej wiarygodnosci, a wiecej domyslow czy nawet
    demagogii.

    J.

  • 113. Data: 2021-05-05 18:51:00
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.05.2021 o 15:14, _Master_ pisze:

    > Ty chyba dawno na wsi nie byłeś.

    Wyjdę, może się coś zmieniło, uprowadzili mnie albo co...

    > A i zapomniałeś o ZASIĘGU i cenie bo to WAŻNE na WSI ;-)

    Żeby do sklepu pojechać?

  • 114. Data: 2021-05-05 18:54:28
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.05.2021 o 15:20, _Master_ pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=T3EAKiT8Rfc

    Jaki ma związek klimat na Ziemii z proekologicznym podejściem w miastach?

  • 115. Data: 2021-05-05 20:00:47
    Od: _Master_ <M...@...pl>

  • 116. Data: 2021-05-05 20:01:59
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-05-maja-2021 o 18:51, ii pisze:
    > Ludzie na wsi mają po kilka samochodów, taryfy nocne i gniazdka przy
    > domu do ładowania elektryków.

    Gdzie? Podaj współrzędne jak się wstydzisz ;-)

  • 117. Data: 2021-05-05 20:03:40
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-05-maja-2021 o 18:51, ii pisze:
    > Żeby do sklepu pojechać?

    Żeby dojechać do pracy.

    Jak ktoś nie ma pracy i wegetuje z hektarów na krusie to ma 20 letniego
    golfa i nie stać go na FANABARIE.

  • 118. Data: 2021-05-05 21:51:01
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Dom też może być samoobsługowy. Instalujesz pompę ciepła - bo możesz -
    > i już nie obchodzi Cię ogrzewanie czy chłodzenie. Remonty? Wynajmujesz
    > ludzi do tego.

    No może, może, ale trzeba to wszystko prowadzić. Jak w bloku jest 50
    mieszkań to ... . Barierą może być tylko cena za to. Z wiekiem problem
    tylko narasta.

  • 119. Data: 2021-05-05 21:59:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.05.2021 o 15:26, _Master_ pisze:

> [...]
    > przynajmniej kolejne 100 - 120 lat. Według ekspertów technologia
    > budowlana okazała się bardzo żywotna, a mieszkanie w blokach z wielkiej

    No jak ministerstwo się tym zajmuje to jest to bardzo wiarygodne.

  • 120. Data: 2021-05-05 22:04:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ii,

    [...]

    > No może, może, ale trzeba to wszystko prowadzić. Jak w bloku jest 50
    > mieszkań to ... . Barierą może być tylko cena za to. Z wiekiem problem
    > tylko narasta.

    Ale po co mi te 50 rodzin na karku? Moim narastającym problemem z
    wiekiem jest problem wejścia na I piętro. Przy którymś z kolejnych
    remontów zadbałem o to, żeby moja instalacja elektryczna dała radę
    wyzwaniom późnego wieku. Zlikwidowałem bojlery i mam podgrzewacze
    przepływowe. Niedługo zainstaluje dwa piece akumulacyjne na ostre zimy
    - nie ma już komu nosić drewna do kominka. W lżejsze miesiące grzeję
    klimatyzacją - wychodzi jak pompa ciepła a jest tańsze.

    Jak żona zostanie sama, to zapewne przeprowadzi się do mieszkania syna
    a to zostanie sprzedane. Nie ma problemu.

    --
    Best regards,
    RoMan