  • 101. Data: 2021-05-05 12:09:37
    Temat: Re: Lobby spalinowe górą ;-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 May 2021 10:35:20 +0100, K wrote:

    > musieliby dac z kilkadziesiat przy kilkuset autach.

    > Ale nie co 10 minut zeby wyjsc sprawdzic czy juz. To juz nerwica natrectw.

    Trzeba inteligentna ladowarke. Zapiszesz sie do kolejki, na 10 minut
    przed koncem ladowania poprzednika wysle ci SMS i jemu tez :-)

    > No wlasnie. Niby prosta rzecz - samochod elektryczny, a ile potrafi
    > wygenerowac nowych problemow...

    No przeciez Shrek od dawna pisze - elektryki sa fajne, poki ich nie ma
    :-)

    Tym niemniej - to nie sa jakies niemozliwe rzeczy, bedzie potrzeba, to
    sie zrobi.
    Infrastruktury ktora jest, z niewielkimi dodatkami, na pare mln
    elektrykow starczy, tylko, ze to beda samochody na wegiel, i emisja
    CO2 nie spadnie.
    Natomiast jesli to ma byc naprawde powszechne, to trzeba bedzie w
    kraju wiatrakow i PV nastawiac. lub atomowek.
    Ale ... wegiel sie kiedys skonczy, wiec i tak trzeba bedzie.

    J.

  • 102. Data: 2021-05-05 12:22:20
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/05/2021 11:09, J.F wrote:

    > Trzeba inteligentna ladowarke. Zapiszesz sie do kolejki, na 10 minut
    > przed koncem ladowania poprzednika wysle ci SMS i jemu tez :-)

    Chlopaki z kampusu od roku nie moga ogarnac VPN-a na swoim PaloAlto,
    ktory co jakis czas zrzuca wszystkim najemca sesje, a ty chcesz zeby oni
    sie zajeli inteligentnymi ladowarkami.

> [...]
    > kraju wiatrakow i PV nastawiac. lub atomowek.
    > Ale ... wegiel sie kiedys skonczy, wiec i tak trzeba bedzie.

    Oczywiscie ja sie z Toba zgadzam i wszyscy bedziemy za te 15-20 lat
    jezdzic elektrykami na baterie albo wodor. Problemy sa teraz i ja nie
    widze powodu dla ktorego mialbym sobie komplikowac w tej chwili zycie
    kupnem elektryka.

  • 103. Data: 2021-05-05 12:31:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 May 2021 11:22:20 +0100, K wrote:

> [...]
    > jezdzic elektrykami na baterie albo wodor. Problemy sa teraz i ja nie
    > widze powodu dla ktorego mialbym sobie komplikowac w tej chwili zycie

    I dlatego trzeba ceny paliw podniesc, zebys , **a, widzial.
    W imie czystego powietrza :-)

    J.

  • 104. Data: 2021-05-05 12:48:53
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/05/2021 11:31, J.F wrote:

    > I dlatego trzeba ceny paliw podniesc, zebys , **a, widzial.
    > W imie czystego powietrza :-)
    >
    > J.

    Tylko, ze wtedy w gre wejdzie krzywa Laffera. Madre glowy w UK swego
    czasu zwolnily elektryki z placenia podatku drogowego, tak jakby te
    elektryki nie zuzywaly warstwy scieralnej i cyk kasa sie przestala
    zgadzac. Poki co nadal nie placa, ale ta promocja sie skonczy wraz z
    rosnaca iloscia samochodow.

  • 105. Data: 2021-05-05 12:53:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 03/05/2021 13:41, _Master_ wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=YsOP9PV099c
    >
    > W 9 minucie Balkan mówi ze nie opłaca mu się jeździć ekologicznymi
    > pojazdami ;-)

    https://www.driving.co.uk/news/business/nearly-new-e
    lectric-cars-cost-run-petrol-diesel/

    Ale koniu z Jackiem Ci powiedza, ze jestes hejterem, a Roman powie, ze
    on tyle nie placi (bo nie ma elektryka;)

  • 106. Data: 2021-05-05 15:06:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.05.2021 o 11:24, ii pisze:

    > I co, nie umiesz sobie wyobrazić systemu rezerwacji ładowarki?

    Ja wyobrazić potrafię sobie wiele, ale i tak skończy się na komitetach
    kolejkowych.

  • 107. Data: 2021-05-05 15:10:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.05.2021 o 12:09, J.F pisze:

    > Trzeba inteligentna ladowarke. Zapiszesz sie do kolejki, na 10 minut
    > przed koncem ladowania poprzednika wysle ci SMS i jemu tez :-)

    Gorzej jak on "siedzi nad wodą" i zajmie mu to 20 minut, a ty też masz
    parcie udać się na dwójeczkę.

  • 108. Data: 2021-05-05 15:14:11
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-maja-2021 o 21:29, ii pisze:

    > Ludzie na wsi mają po kilka samochodów, taryfy nocne i gniazdka przy
    > domu do ładowania elektryków.

    Ty chyba dawno na wsi nie byłeś.

    A i zapomniałeś o ZASIĘGU i cenie bo to WAŻNE na WSI ;-)

  • 109. Data: 2021-05-05 15:20:09
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=T3EAKiT8Rfc

  • 110. Data: 2021-05-05 15:21:28
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-05-maja-2021 o 02:39, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > W krajach cywilizowanych zajęło to znacznie mniej czasu.

    Zarabiamy 4x mniej niż np. Niemcy
    Może nam to zając 4 x więcej czasu ;-)