  • 71. Data: 2021-05-04 20:46:03
    Temat: Re: Lobby spalinowe górą ;-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 May 2021 19:29:30 +0200, Shrek wrote:

    > Dokładnie - może się udać na styk pod warukniem drastycznego oganiczenia
    > komfortu i zakazu masowych podróży w święta i długie weekendy:P

    W swieta przemysl nie pracuje, jest rezerwa :-)

    J.

  • 72. Data: 2021-05-04 21:01:34
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-05-04 16:59, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Źle domniemasz. Piszę o 20 kWh, nie o kilometrach.

    Piszesz o 20 kWh które w hybrydy - o których mowa - nawet nie wchodzi i
    jest odpowiednikiem (dajmy na to) 100 km. A resztę trzeba wyczarować z
    benzynki czy diesla więc to że na starcie jedzie się tanio nie oznacza
    że później nie jest znacznie, znacznie drożej niż 6 pln za 20 kWh.

  • 73. Data: 2021-05-04 21:11:34
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.05.2021 o 17:44, _Master_ pisze:

    > Jak ktoś chce okradać pracodawcę na zasadzie: "Dzieci nie wolno kraść,
    > jak coś wam potrzeba to tata przyniesie z pracy" ;-) ...
    >
    > Ładowanie za darmo w pracy SIĘ SKOŃCZY a żeby ładować się z _paneli_
    > trzeba mieć DOM.

    Przecież to od pracodawcy zależy.

  • 74. Data: 2021-05-04 21:22:18
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > miewają garaże, w których da się zainstalować gniazdko. Są też garaże
    > wolnostojące, gdzie również jest to możliwe. Tak jak pisałem wcześniej
    > - 20 kWh to 6 PLN w taryfie nocnej i weekendowej a na te trzy wyjazdy
    > do roku można się wykosztować na ładowanie w szybkiej ładowarce DC.
    >
    > Na razie jedynymi poszkodowanymi są mieszkańcy slumsów, bo oni nie
    > będą mieli naprawdę gdzie ładować swoich autek. Ale myślę, że powoli
    > wielka płyta z lat komuny będzie rozbierana i w to miejsce powstaną
    > normalne budynki z garażami w podziemiu i panelami na dachu :)

    Jeśli w domu mieszka rodzina i ma te swoje panele na dachu to ... ile
    musi mieć dachów blok w którym mieszka np 50 rodzin?

    I akurat miasta są najtrudniejsze jak chodzi o instalację czegokolwiek.
    Tak jak spółdzielnie nie robią cyfrowego Azartu tylko analogową kablówkę
    tak mają problem z doproewadzeniem prądu do gniazdek w garażu i na
    parkingu. To samo jest we wspólnotach. No i w firmach, które niby w
    super-hiper-ekologiczny wodór inwestują. W swoim małym domku możesz
    sobie robić co zechcesz.

    Oczywiście kiedyś to się zmieni, ale na razie właśnie tak jest.

  • 75. Data: 2021-05-04 21:29:16
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.05.2021 o 18:29, _Master_ pisze:

    > Żyjesz w sowim matrixie ;-)
    >
    > Aby ta elektryfikacja miała sens Trzeba wyprodukować WIĘCEJ prądu i
    > zachęcić tych co nie mieszkają w osiedlach z garażami.
    >
    > a tych z poza miast oprócz zachęcania propagandowego trzeba zachęcić
    > materialnie.
    >
    > NIE POD PRZYMUSEM

    Powiem Ci jak jest.

    Ludzie na wsi mają po kilka samochodów, taryfy nocne i gniazdka przy
    domu do ładowania elektryków.

  • 76. Data: 2021-05-04 21:31:14
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Wątpię. Będzie tak jak w świecie - ucieczka z blokowisk na
    > przedmieścia i małe osiedla. Blokowiska pozostaną slumsami.

    Żeby dom utrzymywać i przy nim pracować zamiast samoobsługowego mieszkania?

  • 77. Data: 2021-05-04 21:43:14
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.05.2021 o 19:19, J.F pisze:

    > Mow o swiecie, do Polski swiat dotrze.
    >
    > Po miescie moze to byc pojazd calkiem praktyczny.

    Pisałem, wręcz przeciwnie. W mieście nie zrobisz sobie swojego gniazdka
    ani tym bardziej panela. Wszystko to będziesz musiał kupić (jak już ktoś
    zechce dostarczać, na razie nie chce, i jak jakimś cudem powiększy
    powierzchnię bloków na te panele) z odpowiednią prowizją dostawcy, więc
    będzie niepraktyczne. W mieście będzie tylko potrzebne ekologicznie.

    > A czy drogi ... jak na swiecie potanieja, to i u nas potanieja.
    > A czemu nie mialby byc tanszy niz spaliniaki?
    >
    > Ale jest jeszcze inny trend - po miescie praktyczny jest tramwaj,
    > autobus i metro. No i rower. Dla samochodow nie ma miejsca, nawet
    > elektrycznych :-(

    Małe Twizy do domu może wjechać. Do pracy to nie wiem po co jeździć. By
    w innym miejscu bąki zbijać? Kwestia ciągle tych wakacji, na których
    chcesz być mobilny a nie zajedziesz tam Twizy. Wydaje się, że carsharing
    jednak rozwinie się w tym właśnie kierunku.

  • 78. Data: 2021-05-04 21:44:29
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.05.2021 o 19:32, Shrek pisze:

    > Bo nie musi:P

    Kiedy właśnie musi. Bo ma ograniczone możliwości a nic temu nie jest w
    stanie przeciwstawić.

  • 79. Data: 2021-05-04 22:14:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2021 o 20:46, J.F pisze:

    > W swieta przemysl nie pracuje, jest rezerwa :-)

    Przemysł to na okrągło robi. No i są powroty. Masowe. Przecież już
    liczyliśmy;)

    --
    Shrek

  • 80. Data: 2021-05-04 22:15:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2021 o 21:44, ii pisze:

    > Kiedy właśnie musi. Bo ma ograniczone możliwości a nic temu nie jest w
    > stanie przeciwstawić.

    Nie doceniasz biurokratów. Przegłosują że nie musi, to nie musi.

    --
    Shrek