  • 81. Data: 2021-05-05 02:38:23
    Temat: Re: Lobby spalinowe górą ;-)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello _Master_,

    Tuesday, May 4, 2021, 6:42:01 PM, you wrote:

    > Mieszkaniec matrixa? ;-)

    A w jakim matrixie Ty żyjesz, skoro nie widzisz spalinowych? One będa
    jeszcze przez co najmniej 20 lat. Tyle wystarczy, żeby rozbudować
    infrastrukturę i energetykę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 82. Data: 2021-05-05 02:39:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello _Master_,

    Tuesday, May 4, 2021, 6:42:41 PM, you wrote:

    > Za 100 lat TAK.

    W krajach cywilizowanych zajęło to znacznie mniej czasu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 83. Data: 2021-05-05 02:40:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, May 4, 2021, 7:19:45 PM, you wrote:

    > Uran sie kiedys skonczy, i to raczej dosc szybko, jak sie elektrowni
    > nastawia.

    Mamy mnóstwo gorącego plutonu... Czas na reaktory prędkie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 84. Data: 2021-05-05 02:44:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello m4rkiz,

    Tuesday, May 4, 2021, 9:01:34 PM, you wrote:

    > Piszesz o 20 kWh które w hybrydy - o których mowa - nawet nie wchodzi i
    > jest odpowiednikiem (dajmy na to) 100 km. A resztę trzeba wyczarować z
    > benzynki czy diesla więc to że na starcie jedzie się tanio nie oznacza
    > że później nie jest znacznie, znacznie drożej niż 6 pln za 20 kWh.

    Mówię po prostu o 20 kWh. Tyle z palcem w dupie wystarczy przeciętnemu
    Kowalskiemu w zwykły dzień a takich dni rocznie ma 300+. I tyle bez
    problemu doładuje nawet z 1f gniazdka przez noc.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 85. Data: 2021-05-05 02:48:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ii,

    Tuesday, May 4, 2021, 9:29:16 PM, you wrote:

    [...]

    > Ludzie na wsi mają po kilka samochodów, taryfy nocne i gniazdka przy
    > domu do ładowania elektryków.

    Nie tylko na wsi. Są przedmieścia, są dzielnice willowe. Miasta to nie
    tylko wieżowce. Byłeś kiedyś w Pradze (czeskiej)? Z wysokości Hradczan
    patrzysz na miasto i widzisz same czerwone dachy - bez wieżowców. A to
    stolica europejskiego miasta...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 86. Data: 2021-05-05 02:51:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ii,

    Tuesday, May 4, 2021, 9:31:14 PM, you wrote:

    > Żeby dom utrzymywać i przy nim pracować zamiast samoobsługowego mieszkania?

    Dom też może być samoobsługowy. Instalujesz pompę ciepła - bo możesz -
    i już nie obchodzi Cię ogrzewanie czy chłodzenie. Remonty? Wynajmujesz
    ludzi do tego.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 87. Data: 2021-05-05 07:54:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-05-2021 o 21:01, m4rkiz pisze:

    > Piszesz o 20 kWh które w hybrydy - o których mowa

    Patrz - mowa o hybrydach?
    No to nie ma w ogóle mowy o takim koszcie, tak jak nie ma żadnego
    uzasdanienia ładowania ich na płatnych i drogich ładowarkach.
    Obstawiam więc, że jednak chodziło o elektryki.

> [...]
    > benzynki czy diesla więc to że na starcie jedzie się tanio nie oznacza
    > że później nie jest znacznie, znacznie drożej niż 6 pln za 20 kWh.

    W hybrydzie?
    Co Ty bredzisz?
    Hybryda w trasie i tak pali mniej niż niehybryda i nie jedzie na prądzie
    produkowanym z benzyny, tylko na benzynie.

  • 88. Data: 2021-05-05 08:45:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 May 2021 02:51:33 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Dom też może być samoobsługowy. Instalujesz pompę ciepła - bo możesz -
    > i już nie obchodzi Cię ogrzewanie czy chłodzenie. Remonty? Wynajmujesz
    > ludzi do tego.

    A nawet musisz, bo sam PC nie naprawisz :-)

    No ale to "samoobslugowe" mieszkanie tez ma swoj koszt, i co roku
    coraz wiekszy.

    J.

  • 89. Data: 2021-05-05 08:55:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 May 2021 02:44:57 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Mówię po prostu o 20 kWh. Tyle z palcem w dupie wystarczy przeciętnemu
    > Kowalskiemu w zwykły dzień a takich dni rocznie ma 300+. I tyle bez
    > problemu doładuje nawet z 1f gniazdka przez noc.

    No nie, bo jak mieszka w nowoczesnym bloku z garazem, ma w mieszkaniu
    dostepne 11kW (3*16A), to Shrek podawal wspolczynnik jednoczesnosci.
    Potrafi zejsc do 10%, czyli moze z gniazka 1kW brac :-)

    J.

  • 90. Data: 2021-05-05 09:15:35
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-05-04 21:29, ii wrote:
    [...]
    > Powiem Ci jak jest.
    >
    > Ludzie na wsi mają po kilka samochodów, taryfy nocne i gniazdka przy
    > domu do ładowania elektryków.
    A ci bardziej obrotni to mają nawet własne biogazownie, które z diz...
    znaczy się gnojowicy :-D produkują energię elektryczną na potrzeby
    własnego gospodarstwa i połowy wsi.