  • 81. Data: 2020-08-13 16:33:36
    Temat: Re: Małe Pi ale z dyskiem mSata/M.2
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/08/2020 16:24, Zbych wrote:
    > Uf całe szczęście, że to nie ty projektujesz im płytki, bo dopiero by
    > wyszedł jeż z kablami sterczącymi we wszystkie strony.

    Zabawne, bo w PI wszystko sterczy we wszystkie strony. Tradycje
    rozpoczął Pi1 gdzie sterczało w 4 strony. 2 nie miałem, ale w 3 chyba
    poszli na jakiś kompromis ze zdrowym rozsądkiem, bo już tylko 3.

    Idzie ku dobremu, bądź dobrej myśli. W tym tempie będę miał w 2050 Pi8
    sterczący na 2.5 strony i gniazdo U.Fl! Kto wie, może nawet SATA do
    obsługi retro sprzętu, choć pewnie podpięte przez I2C.

  • 82. Data: 2020-08-13 16:49:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 13 Aug 2020 10:11:05 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Jesteś pewny że jak coś nadpisze pamięc jądra to w ogóle masz
    > pewnośc że
    > cokolwiek możesz zrobic w kontrolowany sposób?

    Tak, bo zrobienia resetu żadna pamięć jądra ani kontrola czekolowiek
    nie jest potrzebna. To tak jakbyś powiedział, że procesora nie da się
    uruchomić po włączeniu zasilania bo przed tym, nic nie działa i nad
    niczym nie ma kontroli.

    > Że też te tępe ćwoki od hypervisorów o tym nie wiedzą ;)

    Najczęściej tak właśnie jest.

    --
    Marek

  • 83. Data: 2020-08-13 16:50:20
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-13 o 16:03 +0200, heby napisał:
    > Ok, czyli jednak relaksujesz.

    Się? Każdego dnia.

    > Zaś na wzór nowoczesnej technologi WiFi majacej już przeciez ponad
    > tydzień, nie wydaje Ci sie stosowne dodanie pola lutowniczego pod
    > gniazdko U.Fl skoro ono już tam prawie jest?

    Twórcy pewnie uznali, że mało komu będzie potrzebne. Wydawałoby się
    prosta rzecz, ale na upartego tak wymyślać można by bez końca, a
    miejsce na PCB przecież ograniczone. A że "prawie jest" - mogę się tylko
    domyślać, że komuś przy prototypowaniu było takie pole potrzebne. Mi w
    kodzie też zdarza się zostawiać jakieś kawałki czegoś, co jest
    nieaktywne ale co może mi się przydać przy pomiarach lub serwisie.

    > Widziałeś kiedyś jakiś *support* dla Pi od producenta?

    Producent jest od produkcji. Od supportu (mniej lub bardziej
    ograniczonego) jest channel.

    > supportem dla siebie. Nie gadaj od rzeczy że produkując kiepski
    > hardware ponoszą koszty jego supportu. Nie ponoszą. Mają to w nosie.

    Nie taki znów kiepski, skoro cały świat go chwycił.

    > Podobają mi się te "ostateczne argumenty" z okolic: jak Ci się nie
    > podoba silnik w samochodzie to zrób sobie własny! One są takie
    > niemożliwe do zbicia, takie przenikliwe i w ogóle cacy.

    Niejednokrotnie podkreślasz, że zrobiłbyś lepiej, sprawniej, fajniej i
    w ogóle - zatem masz do tego wiedzę i doświadczenie. Płytka PCB to nie
    samochód, nie potrzeba żadnej infrastruktury - wystarczy zaprojektować,
    wytrawienie zlecić chińczykowi a prototypowe elementy sobie w piecu
    zlutować. Jeden działający prototyp wystarczy, by pociągnąć tłumy.

    > Może to teraz właśnie jest "zrób sobie sam"? Grupy przeżywają jakąs
    > degradację skoro pełno tu szeryfów mających pretensję że ktoś
    > dyskutuje zamiast siedzieć cicho.

    Nie wydaje mi się, bym był tym z pretensjami.

    Mateusz

  • 84. Data: 2020-08-13 17:00:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/08/2020 16:50, Mateusz Viste wrote:
    > Twórcy pewnie uznali, że mało komu będzie potrzebne.

    Wątpie, wtedy by usuneli. Widze kilka scenariuszy:

    1) U.Fl było w prototypie ale zapomnieli
    2) Miało być U.Fl ale nie przeszło certyfikacji FCC/Wifi, stwierdzili
    jednak, h... tam, zasłonimy jedną nogę i nikt już tego nie wykorzysta, a
    falowody policzone
    3) Nie przeszło certyfikacji, ale "sciemnimy że nie ma a hackerzy i tak
    znajdą"

    Każdy punkt to kompromitacja.

    > prosta rzecz, ale na upartego tak wymyślać można by bez końca, a
    > miejsce na PCB przecież ograniczone. A że "prawie jest" - mogę się tylko
    > domyślać, że komuś przy prototypowaniu było takie pole potrzebne.

    Czyli że wersja finalna nawet nie sprzątniętą z detali debugowych? No
    ładna laurka :D

    > Mi w
    > kodzie też zdarza się zostawiać jakieś kawałki czegoś, co jest
    > nieaktywne ale co może mi się przydać przy pomiarach lub serwisie.

    Mi w kodzie zdarza się robić rózne rzeczy, ale jednak co produkcja to
    produkcja, a nie branch. Troche jak byś zrobił iphona z gniazdem DB9,
    ale z oberwanym pinem, żeby się nikt nie domyślił. Do debugu, jak by co.

    > Niejednokrotnie podkreślasz, że zrobiłbyś lepiej, sprawniej, fajniej i
    > w ogóle - zatem masz do tego wiedzę i doświadczenie.

    Nie. Widzę tylko że są stracone szane. Nie musisz mieć wiedzy ani
    doświadczenia aby zauważyć że wystające na 3 strony dziury w Pi Zero
    uniemożliwiają montaż tego w sposób kompaktowy, do jakiego ponoć ma to
    być przystosowane. Nie musisz być ekspertem aby zauważyć błedy
    projektowe Pi. To jest chyba najsmutniejsze.

  • 85. Data: 2020-08-13 17:04:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/08/2020 16:49, Marek wrote:
    > Tak, bo zrobienia resetu żadna pamięć jądra ani kontrola czekolowiek nie
    > jest potrzebna.

    Napisałeś że aby oops zakończył się rebootem wystarczy jedna linijka. A
    ja zaryzykuje stwierdzenie że czasem się ona może nie wykonać bo np. GPU
    własnie zamazał całą pamięć, w tym kod jądra. Bo ktoś źle DMA ustawił.

    > Najczęściej tak właśnie jest.

    No wszak to tępe ćwoki.

  • 86. Data: 2020-08-13 17:39:08
    Od: K <n...@e...com>

    On 13/08/2020 15:05, heby wrote:

    > Nie wiem czy portowali na Pi
    >
    > https://indlovu.wordpress.com/2009/06/02/gaybuntu-re
    leased/

    lol, nie wiedzialem, ze cos takiego istnieje.

  • 87. Data: 2020-08-13 18:02:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/08/2020 17:39, K wrote:
    leased/
    > lol, nie wiedzialem, ze cos takiego istnieje.

    Jedna z hipotez mówi że jesli weźmiesz dowolny zbiór liter i dodasz
    "buntu" to znajdzie się taki fork Ubuntu, choć pewnie porzucony.

    https://itsfoss.com/weird-ubuntu-based-linux-distrib
    utions/

    Mi przydał by się dualboot christan/devil, no może jeszcze muslim i pasta.

  • 88. Data: 2020-08-14 00:44:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-13, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Patrze. Troche duże, ale całkiem sensowne. Niestety nie mam danych co do
    > stabilności i wydajności :/ Wkopałem się kiedyś w Banana raz i teraz nie
    > wiem czy się nie przyczaić aż pojawi się krytyka na forach. W każdym
    > razie tak, to może być odpowiedź, dzięki.

    To jeszcze zerknij co ma Odroid, ale też raczej z nieco większych FF. I
    nie będzie to aż tak tanie.

    --
    Marcin