  • 11. Data: 2020-08-12 15:05:44
    Temat: Re: Małe Pi ale z dyskiem mSata/M.2
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 12 Aug 2020 12:07:13 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > A to wszystko takie ... do dupy. Nawet sensownego bootloadera nie
    > potrafili do dzisiaj napisać. Jakaś taka niemożność ogólna...

    ?? A w pi to jest coś innego niż U-Boot? Co masz przeciwko ubotoowi?
    To to chyba najbardziej powszechny we wrzechświecie loader do
    embedded. Nawet picki ubootem ładuję.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2020-08-12 15:24:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/08/2020 15:05, Marek wrote:
    > ?? A w pi to jest coś innego niż U-Boot? Co masz przeciwko ubotoowi? To
    > to chyba najbardziej powszechny we wrzechświecie loader do embedded.
    > Nawet picki ubootem ładuję.

    Mija X lat i kilka wersji hardware. Pi dalej nie potrafi bootować z
    niektórych urządzeń masowych i sieci. Wszystko niedorobione. Brak
    konfiguracji, szczególnie brak czegoś przypominającego BIOS (choćby po
    serialu jak wyświetlenie bitmapy przerasta ich mozliwości). Bootloader
    dalej komunikuje się mrugając diodami mimo że mam wpięty monitor HDMI.
    Brak wirtualizacji i zarządzania zdalnego. Brak możliwości zapisania
    "bootuj z SD nawet jak jest USB". "Czasami się rozprogramowuje i h...
    wie czemu".

    Regresja, ale tak przed lata 80te kiedy robili IBM 5150. A nie, sorry,
    on potrafił pokazać kursor ...

    To nie jest przeiw u-bootowi tylko przeciów ludziom którzy nie potrafią
    nic więcej zrobić poza absolutnie minimum-1. Czuje się niekomfortowo
    kiedy hardware ma potencjał ale wyszło jak zwykle.

  • 13. Data: 2020-08-12 15:27:08
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/08/2020 14:24, heby wrote:

> [...]
    > nic więcej zrobić poza absolutnie minimum-1. Czuje się niekomfortowo
    > kiedy hardware ma potencjał ale wyszło jak zwykle.

    Mysle, ze zbyt duzo oczekujesz za te pieniadze.

  • 14. Data: 2020-08-12 16:22:04
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/08/2020 14:24, heby wrote:

> [...]
    > nic więcej zrobić poza absolutnie minimum-1. Czuje się niekomfortowo
    > kiedy hardware ma potencjał ale wyszło jak zwykle.

    A jeszcze, ze tak zapytam jakiej wirtualizacji, hypervisora? Sa
    przeciez. Nawet swego czasu VMWare zaprezentowalo dzialajacego builda na
    ARMa.

  • 15. Data: 2020-08-12 17:25:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/08/2020 16:22, K wrote:
    > A jeszcze, ze tak zapytam jakiej wirtualizacji, hypervisora?

    W *BIOSie* (albo bootloaderze). Bare metal.

    Z grubsza: abyś dostał konsole szeregową o której nie wie system i
    zrobił restart na przykład. Że o bardziej wypasionych detalach nie wspomnę.

  • 16. Data: 2020-08-12 20:16:57
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/08/2020 16:25, heby wrote:

    > W *BIOSie* (albo bootloaderze). Bare metal.
    >
    > Z grubsza: abyś dostał konsole szeregową o której nie wie system i
    > zrobił restart na przykład. Że o bardziej wypasionych detalach nie wspomnę.

    Takie funkcje maja serwery i to za doplata, iDRAC czy iLO. Poza tym czy
    to: https://www.adafruit.com/product/954 nie spelni twoich oczekiwan?

  • 17. Data: 2020-08-12 20:38:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/08/2020 20:16, K wrote:
    > Takie funkcje maja serwery i to za doplata, iDRAC czy iLO.

    Nie istnieje nawet śladowy powód dla którego nowoczesny procesor miałby
    to mieć jakoś specjalnie skomplikowane. Ja rozumiem że w architekturze
    x86 i dwóch profesorów nie styknie żeby wyjśc z trybu Real, ale na ARMie
    wirtualizacja nie ma obciążeń z architektury ZX Spectrum i powinno to
    być trywialne.

    > Poza tym czy
    > to: https://www.adafruit.com/product/954 nie spelni twoich oczekiwan?

    To nie to samo. Wobraź sobie że kernel zrobił oopsa i co teraz?.
    Chwilowo radzę sobie watchdogiem, ale to nie to.

  • 18. Data: 2020-08-12 23:07:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 12 Aug 2020 15:24:17 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > To nie jest przeiw u-bootowi tylko przeciów ludziom którzy nie
    > potrafią
    > nic więcej zrobić poza absolutnie minimum-1.

    Nie rozumiem, kogo masz na myśli - siebie?
    Skonfiguruj w ubocie to co potrzebujesz np. "boot SD gdy jest USB",
    uboot się świetnie konfiguruje.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2020-08-12 23:10:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 12 Aug 2020 20:38:48 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > To nie to samo. Wobraź sobie że kernel zrobił oopsa i co teraz?.

    "Reboot on oops/panic"?

    --
    Marek

  • 20. Data: 2020-08-13 01:07:40
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 12.08.2020 o 13:15, heby pisze:

    > Miało być nie za miliony :/
    >
    > https://www.dfi-itox.com/estore/ghf51-bn-43r15-bundl
    e.html

    > $333.

    I nie jest.
    Skąd ty jesteś? Z Zakopanego?

    Czytanie twoich wypocin jest męczące. Wszystko takie proste i trywialne,
    tylko nikt tego nie chce dla ciebie zrobić za friko.

    Może napisz do Długopisa? Sejm uchwali i będziesz miał.

    --
    Kaczin