  • 21. Data: 2021-01-17 00:34:05
    Temat: Re: Max długość przewodu eSATA
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 16 Jan 2021 23:57:56 +0100
    doszła do mnie wiadomość <rtvr1l$81n$1@dont-email.me>
    od heby <h...@p...onet.pl> :

    >Używam na codzień Kali zainstalowanego na dysku Sata M.2 w obudowie Baseusa.
    >
    >https://allegro.pl/oferta/baseus-kieszen-obudowa-dy
    sku-m-2-micro-usb-5gbps-9432835740

> [...]
    >załadowania jądra chodzi z prędkością mniejszą niż USB2. Po załadowaniu,
    >natychmiast przeskakuje na maksymalną dostępną. Myśle że to wina kiepsko
    >napisanego BIOSu.
    >
    >Teraz: robie na tym masę rzeczy, w filesystemie. Traktuje to jak
    >normalny dysk. I nic się nie sypneło jeszcze. Czyli zakładam, że można
    >zaufać.
    >
    >Mam przelotki chińskie, noname, najtańsze USB3->M.2. Używam ich mniej,
    >ale też nic się nie dzieje, choć nie tak intensywnie.
    >
    >Natomiast masa przelotek noname USB2->mSata/M.2 potrafiła psuć dane przy

    Ja kupiłem jakiś czas temu:
    https://www.delock.de/produkte/G_62681/merkmale.html
    ?setLanguage=pl
    Działa ok, trim nie działał, więc poszukałem na forach firmware, po flashowaniu TRIM
    chodzi.
    Natomiast udało mi się uceglić kieszeń USB/M.2 jakimś firmwarem dla scalaka, który na
    niej siedział(też chodziło o TRIM, bo wbrew zapewnieniu producenta, TRIM nie
    działał).

  • 22. Data: 2021-01-17 00:39:34
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 17 Jan 2021 00:34:05 +0100
    doszła do mnie wiadomość <u...@4...com>
    od Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> :
> [...]
    na
    >niej siedział(też chodziło o TRIM, bo wbrew zapewnieniu producenta, TRIM nie

    Jeszcze tak na marginesie, firma Axagon chwali się, że TRIM na jej kieszeniach
    działa:
    https://www.axagon.eu/pl/produkty/m-2-prislusenstvi

  • 23. Data: 2021-01-17 13:06:12
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-01-17 o 00:23, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > bo się przestawiłem na laptopy

    Ja mam jednego i nigdy więcej (dell 1555) Działa ale to marnowanie
    pieniędzy (zarżnięta bateria bo i tak stał na biurku) i męczarnia dla
    oczu na takim kiepskim LCD

    Na nim między innymi testowałem kieszenie e-sata. Okazało się że to nie
    wina konkretnego zestawienia sprzętowego. TO SZERSZY PROBLEM.

    Nie testowałem na W10 ale poczekam aż ten system wyjdzie z wczesnej fazy
    beta ;-)

  • 24. Data: 2021-01-17 15:08:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/01/2021 00:34, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
    > Działa ok, trim nie działał

    Ja kto stwierdziłeś? Mój baseus M.2->USB3 twierdzi że ma trim, i ma trim
    deterministyczny (zera po odczycie). Tako mówi hdparm.

  • 25. Data: 2021-01-17 16:04:33
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 17 Jan 2021 15:08:20 +0100
    doszła do mnie wiadomość <ru1gck$udg$1@dont-email.me>
    od heby <h...@p...onet.pl> :

    >Ja kto stwierdziłeś? Mój baseus M.2->USB3 twierdzi że ma trim, i ma trim
    >deterministyczny (zera po odczycie). Tako mówi hdparm.

    To jest Delock, a nie Baseus, usb3->msata, już nie pamiętam jak to testowałem, ale po
    zmianie firmware ruszyło(pewnie robiłem retrim z win10 lub fstrim z Linuksa, czekanie
    iddle i próba odzyskania testowych zdjęć).
    Może jeszcze taki dokupię, to dokładniej potestuję na Raspberry PI.

  • 26. Data: 2021-01-17 16:14:06
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

> [...]
    >
    >Ja kto stwierdziłeś? Mój baseus M.2->USB3 twierdzi że ma trim, i ma trim
    >deterministyczny (zera po odczycie). Tako mówi hdparm.

    Nie zrozumiałem przekazu.
    Testuję zakładająć nową partycję, kopiuję na nią jakieś jpegi, usuwam je(dodatkowo
    retrim
    z w10), odczekuję, po czym staram się je odzyskać, ewentualnie blkdiscard po
    całości(jak
    TRIM działa, to po tym dysk jest całkiem pusty).

  • 27. Data: 2021-01-17 21:13:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Żeby nie było za różowo, eSata ma też wadę:
    wiele programów diagnostycznych nie widzi takiego dysku jako "zewnętrznego", uparcie
    szukają po USB.
    Ot przykładowo taki Seagate Toolkit nie widzi.
    Podobnie ESWin (Samsung SMART utility for Windows) nie widzi dysku po eSata, no i
    jeszcze sporo innych fajnych programików (jak np.
    HP Disk Storage Format Tool).

    -----
    > Jeśli mam być szczery, to na pierwszym miejscu jest Thunderbolt 3, a dalej Usb 3.1
    Gen 2 na złączu USB-C.

  • 28. Data: 2021-01-17 21:36:33
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 17 Jan 2021 21:13:05 +0100
    doszła do mnie wiadomość <60049a52$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
> [...]
    >Podobnie ESWin (Samsung SMART utility for Windows) nie widzi dysku po eSata, no i
    jeszcze sporo innych fajnych programików (jak np.

    Te programy mają zamienniki, które znakomicie działają na wszystkich typach
    interfejsów.
    Nie ma się czym przejmować.

  • 29. Data: 2021-01-18 12:12:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Windows też ma zamienniki.
    Podobno ;-)

    -----

  • 30. Data: 2021-02-01 23:33:15
    Temat: Re: Max długość przewodu eSATA, przejściówka SATA USB3.0
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "PiteR" news:XnsACB3BC071292PanElektronik@127.0.0.1

    > Mam tego 7szt. Zadne się nie zepsuło. Przy 3.5" zasilacz 12v jest
    > ważny żeby nie wymiękał kiedy na dysku usiądzie mucha. czyli
    > minimum 2 Ampery. Kabel usb mam 1.5m
    > https://www.aliexpress.com/item/4000248533068.html

    Jak dedukuję w zestawie nie ma zasilacza, sam sobie wykombinowałeś
    niezależny 12V 2A? Bez zasilacza nie uciągnie talerzowca 3,5' z samego USB?
    (teoretyczne ogranicznie 0,5A przy 5V dostępnym przez USB). Będzie miał
    problem z rozbujaniem talerzy? W tym pudełeczku jak rozumiem jest od razu
    dodatkowy stabilizator impulsowy produkujący z 12V także 5V dla elektroniki
    dysku?
    Stabilnie ci to chodzi? Swego czasu miałem allegrową przejściówkę ATA, SATA
    na USB 2.0 bardzo podobne do tego
    https://allegro.pl/oferta/adapter-usb-ide-3-5-2-5-sa
    ta-ata-zasilacz-5501716055

    mimo zasilacza w zestawie zachowywało się to marnie, potrafiło znikać jako
    widoczne urządzenie USB i transmisję trzeba było po ponownym wykryciu
    wznawiać w miejscu przerwania. Rzuciłem więc to w kąt, bo ileż można się
    denerwować chińskim badziewiem.
    Czy są obecnie dla USB3.0 przejściówki które oprócz SATA mają możliwość
    przyłączenia starszych taśmowych dysków ATA?
    A coś z uniwersalnych (także stabilnych, bo nie będęc kupował worka
    przejściówek aby potem 99 wyrzucić do śmieci, bo jedna tylko godna uwagi się
    okaże), które oprócz USB3.0 także będą miały eSATA gniazdo? Swego czasu
    takie kieszenie na allegro chodziły coś po 150zł które miały USB i eSata
    (jak widać produkty to sezonowe, bo nie mogę tego odkopać), ale co to warte
    było to nie sprawdziłem.
    Sama dobra stabilna przejściówka mi wystarczy, zakładam że twoja wskazana
    jest stabilna i się nie będę wkurzał, że podłączony przez nią dysk po 5
    minutach znika z systemu.